2 stycken som har Biopolär
Hej. Skulle behöva hjälp. Det är så att mitt ex är bipolär och hennes nya kille har samma. Jag och mitt ex har barn. Så jag undrar hur det blir när både hon och han har samma sjukdom. Snälla svara
Hej. Skulle behöva hjälp. Det är så att mitt ex är bipolär och hennes nya kille har samma. Jag och mitt ex har barn. Så jag undrar hur det blir när både hon och han har samma sjukdom. Snälla svara
Jag har själv bipolär sjukdom typ 2 och har inga problem med min sjukdom. Jag har en medicin som fungerar och har en väldigt god självkännedom. Jag märker genast om jag skulle börja må sämre och kan tidigt justera medicin (eller vad som nu kan behövas). Så, med andra ord har jag idag inte ont av sjukdomen (inte heller någon i min omgivning eftersom jag inte har några symtom).
Så... har de samma typ av bipolär sjukdom? god självkännedom? medicinering som funkar? god relation till dig och andra?
Jag tänker att om båda skulle bli förämrade samtidigt, inte har någon hjälp av något slag så kan det bli tufft för omgivningen, barnen. Två deprimerade, två maniska, eller en av varje känns inte bra alls tänker jag. Men å andra sidan så har två barn och om deras pappa skulle ha samma sjukdom som jag så skulle det fungera eftersom jag mår såpas bra som jag gör.
Så svårt detta. Beror ju helt på hur ditt ex med partner är och fungerar!
Jag kan verkligen förstå din oro. Kan jag vara till någon hjälp så fråga bara!!
Hur gamla är barnen förresten? Det spelar ju också roll..