• AnnaZL

kan inte sova själv, vaknar efter 15.

Plattfoten skrev 2018-03-10 09:03:09 följande:

Skaffa en till säng och ställ bredvid. Alltså en vuxensäng.så att det står tre sängar bredvid varandra, även kallat maxisäng. Sen tar ni också bort alla benen på sängarna, ev skjuter in sidan barnet sover på i ett hörn och lägger kuddare fotändan. Ni kommer få bra sömn allihop och supermysig säng. Detta kommer löna sig i betydligt fler sömntimmar för hela familjen.

Eller så kan ni ta bort en långsida på spjälsängen och ställa intill er säng.

Att råka lägga sig på barnet under sömn behöver ni bara vara orolig för om ni dricker, knarkar eller tar mediciner som påverkar sömnen. Lägg för säkerhets skull barnet närmast mamman om ni är oroliga, det finns inga dokumenterade fall av nyktra mödrar som lagt sig på barnet.
  • AnnaZL
    AnnaZL skrev 2018-03-10 09:25:10 följande:

Eller så kan ni ta bort en långsida på spjälsängen och ställa intill er säng.

Att råka lägga sig på barnet under sömn behöver ni bara vara orolig för om ni dricker, knarkar eller tar mediciner som påverkar sömnen. Lägg för säkerhets skull barnet närmast mamman om ni är oroliga, det finns inga dokumenterade fall av nyktra mödrar som lagt sig på barnet.

Ska naturligtvis vara ?INTE dricker, knarkar...?
  • AnnaZL
    AnnaZL skrev 2018-03-10 09:25:57 följande:

Ska naturligtvis vara ?INTE dricker, knarkar...?

Ok, ska sluta skriva nu, stod rätt i första inlägget!
  • AnnaZL
    buskar skrev 2018-03-11 02:38:56 följande:
    Tack för tipset, detta låter som en bra ide, är lite nyfiken dock, när och hur tror du att man skall lära vår lille att sova själv?
    Haha, du frågar fel person! Mitt barn är 16 och har väl lärt sig somna själv någon gång de senaste åren. Men om det kommer syskon så kan de kanske sova tillsammans? 
  • AnnaZL
    buskar skrev 2018-03-11 10:14:56 följande:
    När de vaknar på.natten, vad gör de då?

Vår han vaknar alliid gråtandes och behöver då suga på brästet för att lugna sig och somna om
    Mitt barn ammade när jag sov, en praktisk sak med att samsova- vakna till en kort stund för att byta sida, sedan kunde mamma somna igen. Har något vagt minne om att blöjor behövde bytas även på natten och att det krävde att föräldrar vaknade, men det vet du mer om än jag.
  • AnnaZL
    buskar skrev 2018-03-12 10:47:35 följande:
    Oj, kan han fortfarande oftast inte somna själv?

Han har tyvärr inga syskon i nuläget
    Jodå, har somnat bra själv de senaste åren.
Svar på tråden kan inte sova själv, vaknar efter 15.