Upp i vikt av amning, nån mer?
Jag går inte ner ett gram av amning. Men lätt upp.
Någon annan frustrerad?
Jag går inte ner ett gram av amning. Men lätt upp.
Någon annan frustrerad?
Nu var det länge sedan jag ammade, men jag hade inte ens gått ner bebisens vikt när jag kom hem från bb och då vägde min bebis under 3 kg. Skillnaden för mig var att jag inte hade någon direkt aptit under graviditeten, men när amningen drog igång blev jag törstig och hungrig som aldrig förr. Jag misströstade också då alla sa hur lätt de rasade i vikt och det gick trögt trots en del promenader.
Med ett senare barn rasade jag i vikt för att snabbt lägga på mig igen, så det kan variera. Alla tre graviditeterna har jag haft på kilot när samma slutvikt. Antagligen har de som samlat på sig mycket vätska lättast för att rasa i vikt skulle jag gissa.
Jag gick upp ca 20 kg under hela graviditeten och ner kanske 5 kg efter förlossningen.
Men dom efterföljande 5 månader gick jag upp 15 kg medan jag ammade. Troligen pga. sömnbrist? :(
Jag har ammat i 8 månader och vågen går bara uppåt ( börjar bli galen! Pojken vill inte sluta amma heller
Ni äter för mkt och rör på er för lite, summan av kaloriintag syns på vågen tyvärr.
Ni äter för mkt och rör på er för lite, summan av kaloriintag syns på vågen tyvärr.
Jag har ammat i 8 månader och vågen går bara uppåt ( börjar bli galen! Pojken vill inte sluta amma heller
Hur ska man orka röra på sig när man knappast får sova nåt? Och man måste ju äta för att orka producera mat åt en till person!!
Tack, vilken lättnad!
Alltså helt krasst tar helamning ca 400 kalorier per dag. Hen försök att skita i vågen just nu och ta det senare ät på ett vis sin du och ditt barn mår bra och fokusera på viktnedgång sen.
Rasade i vikt första månaderna men började sedan gå upp, haft super svårt att kunna träna då sonen varit extremt mammig. Men har främst skaffat mig dåliga kost vanor då jag inte hunnit laga bra mat o istället småäter onyttigheter.
Så har strypt snask, saft mm o försöker nu förbereda frukt o mat redan på kvällen inför nästa dag!
Jag! Så frustrerande och alla som pratar om viktraset som ska ske!