Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?
Läs ditt inlägg 56 igen.
Läs ditt inlägg 56 igen.
Läs själv vad du har skrivit.
Jag vet att boenden aldrig är obemanade. I ditt inlägg hävdar du att det är obemannat mitt på dagen.
Jag har svårt att förstå att det är ett stort problem alls.
Juni-augusti är 12 veckor.
Så alla får fyra veckor där 1/3 av personalen har semester.
Så dessa måste ersättas med vikarier/inhyrda/personal som inte vill ha sommar semester (extra lön, fler semesterdagar övriga året eller vad man vill erbjuda).
Det som skulle vara problem är veka chefer som ska göra alla till lags och istället gör det värre. Inga önskemål om när utan man blir tilldelad veckor och vill man byta får man hitta någon att byta med och meddela chefen detta.
Jag som har vuxna barn både vill och har lika stor rätt till sommarsemester som dem med småbarn.
Men man har fortfarande rätt till fyra veckors sammanhängande semester. Dessutom är den inte bortförhandlad med verksamheten tillåter inte fyra veckors sammanhängande semester ubder juni-augusti vilket går under särskilda skäl.
Och i sommar kan hon inte få.
Gynnar ts
Sommaren kommer varje år. Att påstå att den är ett särskilt skäl är bara bullshit!
Om inte facket anser de kan göra något, gå vidare uppåt.
Paragraf 12.
Jag har inte skrivit att ag är någon ängel och personalen bara kräver och kräver.
Fakta nu är att de har personalbrist. Om de då måste flytta semestrar för att kunna hålla öppet borde det vara särskilda skäl.
Ja, men nu när alla ska vara lediga ungefär samtidigt så märks det på ett annan sätt.
Resten av året kan de neka ledigheter.