Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?
Som sagt, de har inte samma villkor som vi som jobbar ute hos kunderna/vårdtagarna/vad man nu väljer att kalla dem vi hjälper.
Som sagt, de har inte samma villkor som vi som jobbar ute hos kunderna/vårdtagarna/vad man nu väljer att kalla dem vi hjälper.
Men är du helt jävla trög? Tror du JAG väljer hur min semester ska vara? Tror du VI väljer att dela upp den? Vi får den tilldelad. På en jävla lapp i personalrummet. Två veckor innan första semesterperioden började. Och NEJ! Vi får inte fyra veckor! Herregud. Du verkar inte riktigt klok.
Nej verkligen inte. Jag vet bättreDå läser du illa.
Missade du mitt inlägg nummer 56?
Absolut inte. Mindre personal betyder inte obemannade boenden
Att du tolkar det det så säger mer om dig..självklart är inte boendena obemannade!
På allvar. Ge dig
Ok om du säger så....
Det är en dröm som arbetsgivare att ha personal på delade turer. Man har dem bara på betald yid på topparna, dvs morgon och kväll. För personalen däremot inte så kul !
Då leker vi med tanken att det här är tex akuten eller niva eller biva eller annan akut/iva avdelning i någon större svensk stad, tex uppsala.
Om akutmotagningen stänger vilka blir då drabbade värst sjukhusledningen eller vi skattebetalare som behöver akutvård?
Du inser inte vidden av ad som händer om infen vill jobba inom vården längre för att förhållandena är kassa.