Inlägg från: Anonym (tillsvidare...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tillsvidare...)

Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?

Hej! Jag följs gärna åt, men precis som viseversa skriver så är det en fördel om man kan få vara anonym ett tag...

Jag är snart 37år med en son på snart 10 år och två bonusar på 11 och 14år. Vi har enats om att vi väldigt gärna vill ha en liten sladdis tillsammans och tog ut spiralen i januari. Vi går nu mot försök nr2. Tålamodet är tyvärr inte det bästa, för när man väl bestämt sig vill man ju att det ska hända NUUUU!

Sen gnager ju tanken ifall jag är för gammal, jag vet ju att chanserna minskar med åldern...

Har du barn sen innan?

Anonym (Längtar) skrev 2018-03-22 09:36:45 följande:

Hoppar gärna in här! Är 37 år i år och fick barn för ett år sedan. Andra försöket denna månad och fick mensen idag. Är ju inte lång tid man försökt än men man har ju noll tålamod:)

Precis Tålamodet är verkligen uselt! Vi hade en rätt lång startsträcka och diskuterade länge innan vi bestämde oss för att ge oss in i bebisproduktionen. Nu när vi väl bestämt oss så vill jag ju att det ska hända fort. Men man kan ju verkligen inte påskynda det hela...

Lycka till!
    Mrs Was skrev 2018-03-22 17:18:07 följande:

Hej jag hoppar också in här. 36 år och på försök 3 nu. Har två barn sen tidigare 9 och 5.

Fick ett missfall i vecka 8 i dec. Sen dess har det inte tagit....inget tålamod!!! Och tankar på att jag kanske blrjar bli för gammal....????

Beklagar missfallet Jag hade ett missfall i V.8 hösten 2016. Då blev jag gravid på första försöket. Därför känns det lite som att ?Haha, sån tur kan du inte ha igen? Orolig att det kommer att ta lång tid denna gång...
    Anonym (Längtar) skrev 2018-03-28 17:46:35 följande:

Inväntar äl.... använder ni ältest?

Nej det gör jag inte. Jag testade när jag försökte bli gravid med sonen, men lyckades ALDRIG få något resultat, fick bara upp kontrollstreck trots att flytningar och molvärk sa att ÄL borde vara på g. Så numera går jag bara på känsla och på hur mitt sekret är.
    Samba80 skrev 2018-03-28 21:07:51 följande:

38 år ung tjej, singel och vill ha barn! Som tur är så får man numera inseminera i Sverige som ensamstående! Är nu på mitt andra försök! Gjorde andra igår. Fick mensen exakt på rätt dag förra försöket så det var bara att bita ihop och invänta ÄL igen. Jag håller tummarna för andra som också försöker och hoppas på ett litet mirakel! :)

Å stort lycka till

Jag hade oxå de planerna på ensamståendeinseminering innan jag träffade min nuvarande sambo. Jättepositivt att möjligheten finns!
    Lilith81 skrev 2018-04-04 00:56:28 följande:

Hur går det för er?

Själv har jag snart BIM, men har bara symptom på pms, så inga höga förhoppningar här

Snark...

Jag vet faktiskt inte hur det går här... Sambon hävdar prompt att jag är gravid! Han säger att mina bröst känns annorlunda, att de är knöliga och fastare och sen att jag har ett sjuhelvetes humör.... Själv hävdar jag att brösten känns lika små som vanligt och att mitt humör beror på pms. Har lovat honom att testa på söndag om mensen inte har kommit. Givetvis hoppas jag ju att hans manliga intuition har rätt Men jag har mentalt ställt in mig på mens...

Uppdatering:

Hade lagt fram grejer för att gravidtesta idag, men det behövdes inte.... Mensen dundrade in med buller och bång idag på morgonen. Så byebye bebis2018 och välkommen bebis2019 (hoppas jag)

Störande att jag ska ha så lååååååånga cykler. Förra omgången 46 dagar och nu 42 dagar, det minimerar ju liksom antalet chanser att bli gravid på....

Hur går det för dig Lilith81?

Anonym (Längtar) skrev 2018-04-08 11:20:41 följande:

Måste fråga om nån vet.... Jag väntar ju in äl och började trots att jag egentligen inte ville med äl test. Ingen stegring alls. Och heller inga kropsliga tecken på äl heller... så har det aldrig varit förut...blir så ledsen. Tänker att nu är klimakteriet på g eller så. Usch..

Jag vet faktiskt inte vad det kan bero på....Men jag har hört att det inte alls är säkert att man ägglossar varje månad trots att man fortfarande är fertil. Vi får hoppas på bättre tur för oss båda nästa månad!
    Anonym (Nelis) skrev 2018-04-08 13:23:35 följande:

Hej. Jag är 35 år och har försökt i snart ett år. Är på 14:de försöket (Har kort cykel). Kände inte att det var någon brådska när vi började försöka, men nu känns det jobbigare för varje månad som går och oron blir större att det inte kommer att ta sig. Tycker det är jättejobbigt att många frågar om det inte är dags för oss snart innan vi blir för gamla.. som om vi inte vet hur gamla vi är.

Åååå jag förstår att det känns uppgivet Själv har jag bara två misslyckade försöka kom mig, men har å andra sidan haft lång cykel 42 och 46 dagar.

Är snart 37 år och har ett barn som är 10 år

Jag är på Cd17 och väntar med andra ord på ÄL. Om det ska följa tidigare mönster borde den komma i helgen dvs cd 21-23

Håller tummarna för er som redan lossat

Här gick det inte vägen denna månaden heller.

Mensen kom i torsdags, dag 40. Blev inte ens besviken för jag var så inställd på det, jag vet att vi inte lyckades få till det en endaste gång i ägglossningstid. Så nu laddar vi om för försök nr4

Lilith81 skrev 2018-05-19 00:02:49 följande:

Hur går det för er andra?

Jag plussade förra helgen! Har inte riktigt fattat det än!

Ooooo GRATTIS till dig
Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?