• Samba80

Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?

38 år ung tjej, singel och vill ha barn! Som tur är så får man numera inseminera i Sverige som ensamstående! Är nu på mitt andra försök! Gjorde andra igår. Fick mensen exakt på rätt dag förra försöket så det var bara att bita ihop och invänta ÄL igen. Jag håller tummarna för andra som också försöker och hoppas på ett litet mirakel! :)

• Samba80
    Paka skrev 2018-03-29 10:50:26 följande:

Är gärna med här! Åh så spännande att få följa med på din resa @Samba80! Jag gick i de tankarna själv innan jag träffade min kärlek.

Är 38 utan barn och på tredje försöket. Opererade bort ett 2kgs myom för två år sen och har tre små nya som oroar lite.

Ja man önskar ju att man träffat den rätta att skaffa barn med, men tyvärr inte. Men jag är redo att skaffa barn själv! :)

Har inte riktigt koll på myom. Låter inte kul! Hoppas att det inte ställer till det för dig!
  • Samba80
    Anonym (Anonym) skrev 2018-03-29 21:34:06 följande:

Spännande. Betalar du för det eller får du det genom landstinget?

Jag får det genom landstinget, vanlig besökstaxa. Var ju på tiden att även ensamstående får göra detta i Sverige nu! :)
  • Samba80
    Paka skrev 2018-04-02 15:10:25 följande:

Hur går det för alla? Är så otålig i väntan på BIM! Mannen uttryckte imorse typ "det kommer när det kommer". Humpf det är nog lätt(are) att säga när der inte är i sin egen kropp saker sker eller inte sker.

Gjorde insemination i tisdags, BIM 12/4, ska göra gravtest 14/4 enligt kliniken! Är inte lika hysterisk denna gång som förra. Försöker att inte känna efter och stressa upp mig, lättare sagt än gjort. Men hitills har jag varit ganska lugn. Man kan ju tyvärr inte påverka resultatet även om man vill! När hade du BIM?
  • Samba80
    Lilith81 skrev 2018-04-04 01:03:52 följande:

Spännande, lycka till!

Jag har ett par vänner som inseminerats i Danmark, på tiden att det blev godkänt här också!

Är det höga krav på att få insemination i Sverige, och är det dyrt?

Nej det tycker jag inte, eller vet inte egentligen. Fick gå igenom kuratorbesök, läkarbesök och äggledarspolning. Jag klarade ?testerna?, men jag vet inte vad som skulle ha satt käppar i hjulet.

Det kostar som ett vanligt läkarbesök. 350kr/gång. Har ju gått genom landstinget, så jag vet inte vad det kostar med allt om man tar det privat.
  • Samba80
    Paka skrev 2018-04-24 08:40:55 följande:

Hur har det gått för dig @Samba80?

Fick ÄL idag, ska in och inseminera mig idag kl 13. Har även tagit en ovitrellespruta nu på morgonen. Hoppas på att det kan ge resultat! :)

Hur går det för er andra?
  • Samba80
    Mrs Was skrev 2018-04-24 12:59:22 följande:

Jag hade äl förra veckan och det blev mys just den dagen...men sen blev det inget mer pga andra åtaganden.

Nu inväntar jag BIM den 2 maj! Hoppas det tagit sig.

Samba80: hoppas det får bra för dig idag! Håller tummarna!

Det gick bra! Fick även Lutinus utskrivet denna gång! Har BIM 10/5, ska göra gravtest 12/5! Så nu är det bara att vänta! Håller tummarna även för dig! :)
Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?