• Paka

Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?

Är gärna med här! Åh så spännande att få följa med på din resa @Samba80! Jag gick i de tankarna själv innan jag träffade min kärlek.

Är 38 utan barn och på tredje försöket. Opererade bort ett 2kgs myom för två år sen och har tre små nya som oroar lite.

• Paka

Hörrni jag undrar en sak. Sen vi började försöka har jag haft mer eller mindre konstant molvärk mellan ÄL och mens, tredje månaden nu. Nog för att jag var mindre uppmärksam på sånt innan vi började men tycker att jag borde lagt märke till det? Vad knäpp kroppen är. (Har iofs vissa misstankar om tidigt missfall förra månaden då mensen inte betedde sig och skengravtecknena var lite föör övertygande) Är det nån annan som känner igen sig om molvärken?

• Paka

Hur går det för alla? Är så otålig i väntan på BIM! Mannen uttryckte imorse typ "det kommer när det kommer". Humpf det är nog lätt(are) att säga när der inte är i sin egen kropp saker sker eller inte sker.

• Paka
    Samba80 skrev 2018-04-02 18:55:15 följande:

Gjorde insemination i tisdags, BIM 12/4, ska göra gravtest 14/4 enligt kliniken! Är inte lika hysterisk denna gång som förra. Försöker att inte känna efter och stressa upp mig, lättare sagt än gjort. Men hitills har jag varit ganska lugn. Man kan ju tyvärr inte påverka resultatet även om man vill! När hade du BIM?

Det låter vettigt att inte känna efter för mycket. Så himla svårt tycker jag. Har mått illa till och från under helgen och vill såklart gärna koppla det till en graviditet även fast jag eg vet att det är lite väl tidigt :D Har BIM på lördag/söndag, lite oklart. Har lovat mig själv att inte ta några tester förrän tidigast söndag men det kliar redan i fingrarna..
  • Paka

ÄL+3 och jag välkomnar den månatliga molvärken som har blivit min kompis sen vi förjade försöka (fjärde försöket nu). Vi fick dock knappt till det den här gången pga dödsfall i familjen så har inte så stora förhoppningar. Har iofs blivit gravid en gång med endast mys ÄL-5 så helt kört är det såklart inte.

Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?