Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?

Hoppar gärna in här! Är 37 år i år och fick barn för ett år sedan. Andra försöket denna månad och fick mensen idag. Är ju inte lång tid man försökt än men man har ju noll tålamod:)

• Anonym (Längtar)
    Lilith81 skrev 2018-03-22 13:37:45 följande:

Vad kul! Jag har också en liten född 2017.

Jag är också otålig, tiden går ju också, och man blir inte yngre...

Ja precis,bara försök nummer två ändå börjar jag nojja.men det tog lite tid att få till grabben så jag får väl räkna med det även denna gång.
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (tillsvidare...) skrev 2018-03-22 19:29:44 följande:

Precis Tålamodet är verkligen uselt! Vi hade en rätt lång startsträcka och diskuterade länge innan vi bestämde oss för att ge oss in i bebisproduktionen. Nu när vi väl bestämt oss så vill jag ju att det ska hända fort. Men man kan ju verkligen inte påskynda det hela...

Lycka till!

Exakt! Man blir så frustrerad när man tänker på att man inget kan göra mer än att vänta.. men nu hoppas vi på plus för oss härinne!:)
  • Anonym (Längtar)

Inväntar äl.... använder ni ältest?

• Anonym (Längtar)
    Anonym (tillsvidare...) skrev 2018-03-28 19:49:14 följande:

Nej det gör jag inte. Jag testade när jag försökte bli gravid med sonen, men lyckades ALDRIG få något resultat, fick bara upp kontrollstreck trots att flytningar och molvärk sa att ÄL borde vara på g. Så numera går jag bara på känsla och på hur mitt sekret är.

Kanske lika bra det istället för att stressa upp sig med tester...
  • Anonym (Längtar)
    Samba80 skrev 2018-03-28 21:07:51 följande:

38 år ung tjej, singel och vill ha barn! Som tur är så får man numera inseminera i Sverige som ensamstående! Är nu på mitt andra försök! Gjorde andra igår. Fick mensen exakt på rätt dag förra försöket så det var bara att bita ihop och invänta ÄL igen. Jag håller tummarna för andra som också försöker och hoppas på ett litet mirakel! :)

Åh vad spännande! Håller tummarna!!:)
  • Anonym (Längtar)

Hade också värk mellan äl och mens nästan hela tiden denna månad. Tror man känner efter mera när man väl försöker:)

• Anonym (Längtar)
    Lilith81 skrev 2018-04-04 00:56:28 följande:

Hur går det för er?

Själv har jag snart BIM, men har bara symptom på pms, så inga höga förhoppningar här

Snark...

Har äl nu i dagarna...så drygt att vänta. Det enda man gör är ju att vänta ju! ;)
  • Anonym (Längtar)

Måste fråga om nån vet.... Jag väntar ju in äl och började trots att jag egentligen inte ville med äl test. Ingen stegring alls. Och heller inga kropsliga tecken på äl heller... så har det aldrig varit förut...blir så ledsen. Tänker att nu är klimakteriet på g eller så. Usch..

• Anonym (Längtar)
    Anonym (tillsvidare...) skrev 2018-04-08 14:25:23 följande:

Jag vet faktiskt inte vad det kan bero på....Men jag har hört att det inte alls är säkert att man ägglossar varje månad trots att man fortfarande är fertil. Vi får hoppas på bättre tur för oss båda nästa månad!Åååå jag förstår att det känns uppgivet Själv har jag bara två misslyckade försöka kom mig, men har å andra sidan haft lång cykel 42 och 46 dagar.

Är snart 37 år och har ett barn som är 10 år

• Anonym (Längtar)

[quote=78618101][quote-nick]Anonym (Längtar) skrev 2018-04-08 17:01:20 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja nu håller vi tummarna:)

• Anonym (Längtar)

Hur går det här inne?

• Anonym (Längtar)

Min äl kom dock några dagar senare än vanligt... men det ville sig inte denna gång. Jag läste lite om zonterapi och funderade på om man skulle försöka med det? Det kan man ju göra hemma också.

Svar på tråden Någon mer lite äldre som försöker bli gravid; 35+?