Inlägg från: Anonym (Bra tänk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra tänk)

Hur kommer man över en abort..

Anonym (16 åring) skrev 2018-03-26 05:50:23 följande:

Jag kände egentligen tvärtom när jag fick barn. Blev gravid som 16 åring och gjorde efter många om och men abort. Mådde jättedåligt och var ledsen länge. Men när jag fick barn flera år senare kommjah typ över aborten lite. Kände att jag inte hade kunnat ge mitt barn allt jag kan ge det idag. Att kanske inte ens kunna ge honom/henne en närvarande pappa. Att det är mycket tuffare att vara mamma än jag trodde som 16 åring. Tänk då att kanske stått ensam som 16 åring med alla vakna nätter, utvecklingsfaser och sen fått stoppa in barnet på dagis samma dag som sin ettårsdag pga bristande ekonomi. Så resonerade jag :)

Sunt tänk! Det är ju därför man gör en abort. Jag har 2 fantastiska barn med en underbar man. Jag har mitt drömjobb och bra ekonomi och kan ge man barn allt jag vill ( tid, djur, hobbys mm)

Hade jag fått barn som tonåring så hade jag aldrig haft detta livet. Jag hade varit ensamstående, lågutbildad och barnet hade inte haft den bästa pappan.

Ts, om du hade behållt den graviditeten så hade du aldrig fått det barn du har idag. Hade det varit värt det ?
Svar på tråden Hur kommer man över en abort..