Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Är så sugen på en annan man men är gift

Har också en man som jag lätt skulle varit med, om jag var singel.

Han är dock singel själv, och tror han är förtjust i mig, och inte bara kåt.

Men av respekt för min familj, får det inte hända något. Jag vill inte förstöra det vi har.

Men det är svårt, när det är någon man ser typ varje dag, som flörtar tydligt med en.

Jag försöker se det som en ego boost enbart. Svårt.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-03-31 13:55:40 följande:

Det vet jsg inte riktigt om det är en tidsfråga, ja jag är rädd för konsekvenserna...

Då så.

DEt lättaste valet är att låta bli.

Tänka på dina man och eventuella barn och tacka nej.

Han som är gift borde också känna samma dilemma och därmed också känna att ett nej är det rätta för alla involverade.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (L) skrev 2018-04-05 21:27:12 följande:

?Länka ihop er som par?. Alltså vad är det med en del egentligen? Varför är det så oerhört viktigt att hålla ihop, nästan till varje pris efter vad det verkar. Attraktion, att ha roligt/tråkigt ihop och att verkligen gilla varandra som personer, är det inte viktigt ens? Att tycka att ens partner är det hetaste, häftigaste och mest imponerande som finns, är det inga kriterier så som det är för mig? Jag skulle aldrig nöja mig numera som jag gjorde förut, inte en chans. Då är jag mycket hellre utan och har en grym kk under tiden, som nu.

Min man är det mest imponerande, snygga och smarta jag vet, ändå lyckas en man på jobbet attrahera mig, och jag fattar inte hur just eftersom att min mans överlägsenhet ej kan mäta sig.. Men jag väljer att tänka det som bekräftelse och tack för att du gillar mig, men kommer det till kritan får han ett nej tack. Sen behöver han inte få veta att jag känner attraktion till honom, för då skulle han nog försöka mer.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (L) skrev 2018-04-11 21:33:53 följande:

Vilka ?VV-morsor?? Vi som valde familjen men där vår partner valde åt oss iomed sin otrohet? Är rätt sunt enligt mig att lämna dom åt sitt öde och istället leva ut sina lustar med bättre och snyggare människor. Eller?

Vaddå skämmas om 10 år, du har inte en susning, ingen har det. Förutom att de flesta som väl skiljer sig säger att de borde ha gjort det långt tidigare. Det kan gå åt båda hållen, man har bara ett liv och det gäller att förvalta det väl. Inte att krampaktigt hålla fast i det välbekanta bara därför att man har en föreställning om att det är ?rätt?.

Man kan inte falla för varje frestelse som uppstår förr eller senare i ett långt förhållande. I mitt fall var det en på jobbet, som inte på något sätt kan mäta sig med min man, varken utseende eller intelligensmässigt. Men charma mig set gjorde han. Men inte ger man efter för det, utan väljer ens egna superman.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (man) skrev 2018-04-13 16:45:04 följande:

Märkligt, för min erfarenhet är att de som lämnat mår oftast mycket bättre än de som är kvar och anledningen till att de uppmanar andra att inte vara kvar är för att de vet att det sällan funkar bra att stanna. Många av dem har ju själva provat att stanna och ångrat sig senare. Däremot verkar de som överväger att stanna ofta skriva trådar där de söker andras medhåll för att det är det bästa, och vill gärna enbart höra framgångssagor.

Jag har provat att lämna en för en annan och i det tillfället var det rätt. Jag föll pladask för nuvarande och han är bästa, smartaste och snyggaste mannen jag någonsin mött, men jag har lyckats attraheras starkt av en annan, trots att han inte kan mäta sig. Skulle jag lämna nuvarande för honom skulle jag definitivt förstöra mitt liv. Så nej, allt är inte så solklart.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (L) skrev 2018-04-15 15:06:03 följande:

Vad är det som attraherar dig med den andre? Är det något ogripbart eller har den personen egenskaper som din nuvarande saknar?

Bor ej i Borsholm, Bornholm eller något sånt. Jag vet ej, hur han charmar mig kanske. Men inget slår blixtrarna jag kände till nuvarande. Verkligen knockad vid första ögonkastet där. Det blev jag inte med denna.. minns ej ögonblicket jag mötte honom för första gången ens.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift