Inlägg från: Anonym (Innan det är för sent) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Innan det är för sent)

Är så sugen på en annan man men är gift

elvirablåtira skrev 2018-03-31 23:18:01 följande:

KÖÖÖÖÖÖÖÖR man lever bara en gång!!!!!!!!!!!

Jag var kåt på en kvinna. Hon var kåt på mig. Vi hade attraktion på alla plan. Jag var i ett förhållande som var bra men inte riktigt bra. Jag tänkte på henne jämt under en lång tid. Ville förföra men väntade för länge. Hade många chanser. Med respekt för mitt förhållande gjorde jag inget. En dag var hon i ett nytt förhållande. Hon hade gett upp hon och jag. Jag är kvar i mitt förhållande som bara blir sämre. Passionen är borta. Jag ångrar att jag inte agerade. Vi borde hånglat. Vad dum jag var som inte gjorde något. Hon kommer aldrig tillbaka. Korkat!

WTF Gör inte som jag! Gör nåt hångla eller nåt innan det är för sent!
    Speeddevil skrev 2018-04-01 13:06:47 följande:

Det är ett svårt ämne, mycket gråzoner och många rätt och fel, gå på känslan!

Jag hade träffat personen och sett vart det leder

Precis!
    Anonym (L) skrev 2018-04-03 18:48:30 följande:

Äh, jag vet inte. Det här med trohet höll jag stenhårt på tidigare i mitt liv, jag gjorde ?allt rätt?, var 100% lojal mot mannen jag levde i många år med och skaffade barn, hus och företag ihop med. Men han struntade ju fullkomligt i det och bedrog och ljög under ett år eller mer...tänk om jag istället för att uppskatta och hålla fast vid honom hade gett efter för de frestelser som fanns, det hade förmodligen varit bättre för mig och barnen i längden. Jag hade ju kunnat hitta ngn som uppskattade mig istället.

Så jag av alla människor tycker nog att du skall utforska varför du känner som du gör faktiskt. Alla här som tycker att man skall uppskatta sin nuvarande relation, ni vet ju inte ett skit om den är värd att ha kvar?! Varför vara med en person man inte längre är kär i när det finns andra? Bara låt bli att ljuga så ser jag inget fel med att lämna det gamla, man vet som sagt inte vad man har någonsin och man känner verkligen inte sin ?livskamrat? i alla lägen. Se till att ha egna pengar och möjligheter, alltid.

Jag har varit med om precis samma sak. Det är precis det som gäller att hitta någon som uppskattar en i sinnet och i det sexuella. Det är som du säger det är ju ingen som vet vad ts har för förhållande. Kärlek eller kompis. Terapeuter som de flesta skriver om att man skall vända sig till kan inte förändra någon känsla utan bara förhållningssätt till partnern. Jag tror ibland när man läser inläggen att det finns en män i tråden som är oroliga att deras kvinnor ska ta efter ts och därför så attackerar dem ts hårt. Det enda jag vet är att om någon vill ha någon annan är det omöjligt att stoppa. Att gå till en terapeut är nog det sista man tänker på om man är nog kåt på någon annan. Sedan undrar jag om de som skriver om att gå i familjeterapi har gått dit själva eller om de bara har läst att det skulle vara det bästa att göra. Själv tror jag inte på familjeterapi då jag tror att det är om man är kär och kåt på någon annan som avgör. Finns inte det här så måste man skilja sig. Men kanske ts har en bra man men dålig sex. Kanske så vill inte ts skilja sig pga ekonomi, social status mm. Det kanske inte är så svart eller vitt som man kan tro. Bara ts vet.

Ursäkta har jag förstått det hela rätt. Har du berättat för din man och grova snubben? I så fall. Det var ett misstag att berätta för din man. Man ska inte så frön av tveksamhet i ett förhållande. Det har av detta blivit ett sår och tvivel som aldrig går bort hos honom. Han är bitter och svartsjuk nu och undrar vad i helvete som pågår förbereder hon någon skilsmässa har hon varit otrogen osv. Bara det faktum att du pratat med din man så kommer ni gå skilda vägar så småningom. Tyvärr. Men hoppas inte. Förhållandet kommer inte att bli bra i fortsättningen. Jag tror att din man säkert har någon kvinna som han fantiserar om men säger så klart inget till dig. De flesta människor har olika de fantiserar om. Men det håller man för sig själv för att inte förstöra det förhållandet man är i. Det är naivt att tro något annat. De konstiga och dåliga råd att du ska öppna dig för alla din make och grova snubben är fel. Grova snubben kommer att sprida detta för eller senare. Din man kommer att undra om inget har hänt och om någon annan där du bor vet eller dina tjejkompisar.

Många hög tex anonym(konstiga runda tecken och plusstecken) verkar hittat på själv efter sin logik och moral eller så har han kanske gått i familjeterapi och lärt sig där eller läst någon familjeterapibok hur man ska göra. Av de som går i familjeterapi så skiljer sig 92% inom ett till fem år. Hans råd var dåliga rakt av. Sorry. Varför vet jag jo jag varit med om detta scenario själv för ca 12 år sedan. Har en ny kvinna nu. Först när du har varit fysiskt otrogen och vill skilja dig ska du säga något, Inte innan. Fattar du vad jag säger? Tänk lite själv rita på ett papper vad händer om jag gör si eller så. Konsekvenstänk. Men jag önskar dig lycka till. Hoppas det går bra vad som än händer.

Anonym (man) skrev 2018-04-05 17:23:34 följande:

Ok, så kontentan av ditt inlägg är att DU vet så mycket bättre än terapeuter på familjerådgivning och att problem löser man bäst genom att hålla käften och sopa dem under mattan.... stämmer det eller har jag missförstått något?

Det kan inte vara så att dessa 92% som skiljde sig efter familjeterapi kom dit alldeles försent när allt redan var helt åt helvete fel eftersom de resonerade som du, typ håll käften och gräv ner skiten så löser det sig, men fan skiten ploppar ju bara upp igen,,, gräv djupare... fan det ploppar upp ändå... men gräv då för fan gräääääv.... och till slut så har de gett upp sitt grävande och provat något helt revolutionerande som att prata?

Om dessa personer kanske hade gått dit och pratat redan från första början innan problemen blev stora som höghus så hade de kanske kunnat löst sina problem?

Du vet sådär som cancer, ju tidigare man upptäcker det och påbörjar behandling desto större chans att överleva?

Cancer kan ibland gå att bota. Men detta går inte att bota utan det blir alltid en klump av allvar kvar. Så var det för mig. Och det här har jag ju dessutom läst om vad en terapeut svarade på frågan om det går att glömma otrohet eller annat svek eller fysisk eller psykisk misshandel i ett förhållande. Svaret är att det inte går. Det enda man kan höra är att ha överseende med ett beteende. Att hitta tillbaka till 100% skulle inte heller gå som det var innan. Det finns alltid i tankarna oavsett. Jag tror inte det hade varit någon skillnad när under förhållandet. För mig gick inte att överse med. Men alla är olika.
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-05 17:45:25 följande:

Du måste ju vara helt dum i huvudet, eller också ha svårt för läsförståelse !

Läs om, läs rätt.

TS har INTE berättat för sin man om "Grova gubben" och i detta läget tycker jag inte hon skall göra det heller.

Oj jag måste ha missuppfattat. Jag ber om ursäkt naturligtvis. My bad. Sorry. Men då är allt bra då! Vilken tur!
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-05 17:45:25 följande:

Du måste ju vara helt dum i huvudet, eller också ha svårt för läsförståelse !

Läs om, läs rätt.

TS har INTE berättat för sin man om "Grova gubben" och i detta läget tycker jag inte hon skall göra det heller.

Men att berätta överhuvudtaget tyckte jag var helt fel. Det sår bara frön av undran och tveksamhet om kärlek från sin partner. Det är min erfarenhet i alla fall. Men du kanske har en annan erfarenhet än min.
    Anonym (man) skrev 2018-04-05 18:30:31 följande:

Allt går inte att bota, men frågan är när det är bäst att medicinera, tidigt eller sent?

Att försöka lösa problem smakar alltid skit i munnen, det är liksom ett problem och inte något trevligt man försöker lösa. Men om man gräver ner skiten så kommer det ju stinka ändå och inget blir löst, problem försvinner inte av sig själva.

Vi har nog olika erfarenheter. Mitt ex valde att hålla tyst och knullade sin älskare i smyg, när skiten kom fram i ljuset (som det ofta gör) så ville hon helt plötsligt börja prata. Jag gav henne långfingret och påpekade att det skulle hon ha gjort INNAN. Hade hon berättat om sina känslor för den andra snubben innan så hade jag inte gillat det men jag hade uppskattat hennes ärlighet och försök att lösa eventuella problem och iaf varit öppen för en dialog. Efter att hon rövknullat mig totalt bakom min rygg så var jag inte lika öppen för dialog 

Jag förstår vad du menar, att man sår osäkerhet och underminerar förtroendet. Men förhållandet handlar ju inte bara om den ena eller den andra, det handlar ju om båda. Om TS mår skit och kåt på någon annan så finns ju redan ett problem där, den försvinner liksom inte av att hon är tyst. Om TS inte mår bra så kommer det gå ut över förhållandet hursomhelst. Sen vet vi ju inte hur hennes partner mått? Han kanske gått i samma tankar han med, eller varit missnöjd av andra anledningar. Inget av det kommer ju försvinna av att båda håller tyst?

Vi reagerar alla olika. Själv hade jag inte tyckt att det hade varit så najs om min kvinna uttryckt att hon har känslor för någon annan. Jag har varit med om det du varit med om också. Konstigaste otroheten har varit när jag var ihop med en bisexuell tjej, vilket jag inte visste om att hon var från början. I början hade vi sex jämt. Sen helt plötsligt var det ganska lite sedan mycket igen. Efter ett år så när vi gjorde slut av andra anledningar så frågade jag om hon varit otrogen mot mig. Hon sa nej inte med någon man. Men jag är bisexuell och jag har haft flera tjejer under tiden. Men otrogen har jag inte varit. Det var hennes definition av trohet i ett förhållande. Inte min dock.
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-05 23:24:43 följande:

Men herregud, har ni fått dyslexi hela bunten som kommer med en massa efterkonstruktioner. Har ni inte läst tråden eller!!

TS har INTE berättat något om sin "vän", eller något annat som rör någon attraktion för någon annan heller för den delen !! Hon har från första början sagt att "det kommer inte att hända" att hon skulle berätta om sin attraktion.

TS har talat om för sin man att dom har PROBLEM i sitt förhållande som dom måste komma tillrätta med om dom skall kunna fortsätta som par.

Jag har aldrig haft några problem med det.

Det jag har försökt argumentera för är att hon inte skall äventyra sitt äktenskap för ett ons, av nyfikenhet på en man som hon fått höra av en väninna, har en grov....Hon själv vet att det inte kommer att bli något mer med denna man för han är också gift. Hon älskar dessutom sin man och familj, detta rör sig bara om lust.

Jösses...är det fel att reagera på det?? 

Det här är både enkelt och komplicerat.

Jag fattar det så att ts har berättat för sin man att de har problem för sin man. Jag gissar att ts känner att något är fel. Hon har inte berättat om grova snubben.

Till grova snubben har sagt att hon inte är intresserad. Fast hon kanske är det egentligen i fantasin i alla fall. Men jag kan ha fel här.

Jag tycker att hon inte skulle ha sagt något till grova snubben. Ts skulle ha lämnat det hän och sett tiden ann.

Du tycker att ts ska berätta alla smaskiga detaljer för sin man. Det tycker inte jag. Det är helt fel. Då går det verkligen inte bra om ts vill stanna kvar i förhållandet. Att kommunicera allt är inte alltid bra.

Jag tycker att det var fel att berätta överhuvudtaget innan man har kollat vilka konsekvenser det får.

Ts skulle ha tänkt minst tre gånger på dessa konsekvenser. Låtit det vila ett tag bortom alla experter på den här tråden.

Sedan lust ja. Ska man leva i ett förhållande med dålig eller lite lust. Ja då är man väl bara kompisar och inte ett älskande par. Man kan ju älska en partner som blivit en kompis också. Men ibland är det inte så enkelt. Folk är ibland ihop för barn pengar status osv. och inte för att de är kåta på varandra.

Men människan är skapt för att älska och att älska någon man vill ha sex med. Får man inte det hos en partner så borde man göra slut och hitta någon ny. Tyvärr. Annars kommer man att sakta tyna bort och bli bitter över livet. Att ständigt vara kåt på någon annan tror jag betyder något. Vad det betyder för ts vet jag inte.

Vad ts väljer att göra vet hon bäst själv för det är hon som vet vilka känslor och konsekvenser det finns. Vi andra på tråden vet ingenting om hennes liv. Men för mig i en ideal värld så borde ts och grova snubben bli tillsammans pga att de verkar vara så kåta på varandra. Resten ordnar sig då automatiskt. Det är vad jag tror på är bäst i det långa loppet.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift