Inlägg från: Anonym (hey man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hey man)

Är så sugen på en annan man men är gift

Anonym (L) skrev 2018-04-11 21:33:53 följande:
    Vilka ?VV-morsor?? Vi som valde familjen men där vår partner valde åt oss iomed sin otrohet? Är rätt sunt enligt mig att lämna dom åt sitt öde och istället leva ut sina lustar med bättre och snyggare människor. Eller?

Vaddå skämmas om 10 år, du har inte en susning, ingen har det. Förutom att de flesta som väl skiljer sig säger att de borde ha gjort det långt tidigare. Det kan gå åt båda hållen, man har bara ett liv och det gäller att förvalta det väl. Inte att krampaktigt hålla fast i det välbekanta bara därför att man har en föreställning om att det är ?rätt?.
    Min erfarenhet är att de som pratar om hur "rätt" de gjorde som skiljde sig, är de som är mest osäkra på om beslutet var rätt. De söker s.a.s fortfarande bekräftelse på att de gjorde rätt.

• Anonym (hey man)
    Anonym (yeah right!) skrev 2018-04-05 09:22:09 följande:

Ingen annan än jag som misstänker att hon till slut testat "grovingen" och stillat sin nyfikenhet - ett tag?

Haha, tur man har en grov sak. Lär inte tappa frun av den orsaken iallafall.
  • Anonym (hey man)
    Anonym (man) skrev 2018-04-13 16:45:04 följande:
    Märkligt, för min erfarenhet är att de som lämnat mår oftast mycket bättre än de som är kvar och anledningen till att de uppmanar andra att inte vara kvar är för att de vet att det sällan funkar bra att stanna. Många av dem har ju själva provat att stanna och ångrat sig senare. Däremot verkar de som överväger att stanna ofta skriva trådar där de söker andras medhåll för att det är det bästa, och vill gärna enbart höra framgångssagor.
    Och varför skulle det nya förhållandet bli bättre än det gamla? Mycket lite tyder på det.

Sök inte fel på den andre för det enda du kan göra något åt är dig själv.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift