Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Är så sugen på en annan man men är gift

Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 18:53:59 följande:

Citat:
    "Ang den andra tråden:
    Om TS inte varit otrogen än (annat än i tanken) hur ska hon då förväntas hålla med om berätta för sin man att hon "varit otrogen"? I så fall handlar det väl mer om att berätta för sin man att hon är sugen på någon annan?"

Det var detta jag syftade på:
    "Hon vill inte ens tala om för sin partner att hon känner attraktion för en annan man i syfte att ta udden av sin attraktion som någon föreslog, utan hon kör på som vanligt."

Hon är förmodligen rädd för att det ska få konsekvenser. Är det något att förföra sig över? Jag hade också varit rädd för hur min partner skulle ta att jag blivit blivit kåt på någon annan. Jag kan tycka att många kvinnor är attraktiva och fundera över hur det skulle vara att ha sex med dem. Om jag kunde få en krona för alla kvinnor jag fantiserat om..... Flört  Hur många män (och kvinnor) gör inte det? Men det är inget jag någonsin kommer göra, det är fantasier inget mer. Hade det gått så lång som att det blev ett stort problem för mitt förhållande så hade jag förmodligen berättat men samtidigt kan jag förstå TS rädsla.

I TS fall är det väl kanske annorlunda iom att det kretsar kring en och samma person och att hon fått det bekräftat att han vill ha sex med henne. På det sättet har hon ju låtit fantasierna gå lite väl långt men det erkänner hon ju också. Men när det kom till kritan så sa ju hon ifrån och lät bli att låta det övergå i handling, det tycker jag är ett plus i kanten för hennes del. Om hon hade varit otrogen på riktigt så hade jag däremot hållt med dig helt och hållet.

Hur som helst så tycker jag fortfarande att HUR hon ska lösa problemet bör överlåtas till någon som kan sånt. Vi kan tycka och tänka men i slutändan är det TS som avgör, oavsett vad vi tycker om det.
  • Anonym (man)
    jrockyracoon skrev 2018-04-03 19:21:21 följande:
    Det finns bara en jrockyracoon Glad
    Skål Skål
  • Anonym (man)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 19:21:18 följande:
    Är det äggtoddyn som lagt sig som bomull i skallen på dig.Tungan ute
    Känner inte igen tonen allsSkål
    Säkert att du inte är "jrockyracoon" ?? 
    Vart ingen äggtoddy men en hel del vin till maten. Kan vara det Flört
    Helt säker Skål
  • Anonym (man)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 19:43:46 följande:
    "Fast om man har problem med kommunikationen och mannen vägrar gå på familjeterapi, hur ska man göra då om man egentligen inte vill lämna och älskar varandra i grunden."

Och där rök ditt råd (Man)
    Om mannen inte vill gå på terapi kan det ju bli svårt att lösa eventuella problem i relationen. Men TS kan absolut gå på egen terapi för att lära sig hantera sina känslor. Och eftersom mitt råd till TS var att bolla sina tankar med en terapeut så tycker jag att de fortfarande kan vara relevanta Flört
  • Anonym (man)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 13:04:33 följande:
    Nej jag har inte sagt upp bekantskapen och vi pratar ibland men vi träffas inte. Pratade med honom senast igår och jag sa typ att den dagen vi blir singlar då kan vi göra vad vi vill.

Hoppas han respekterar det, annars får jag säga upp kontakten.
    Fast där måste jag faktiskt säga emot dig, du kan inte behålla båda, du fått göra ett val och bestämma dig för vem av dem som är viktigast för dig. Hur du än vrider och vänder på det så ÄR det den andra mannen och dina känslor för honom som är problemet. Att hålla på och smaka på båda syltburkarna fast mest på den ena och bara ibland på den andra är ju helt åt helvete  fel oavsett hur mycket du tycker att du uppskattar er "vänskap".

Er vänskap slutade vara vänskap i samma sekund som ni blev kåta på varandra, och han har redan visat ganska tydligt att han vill vara mer än bara vänner. Så att kalla ert förhållande för "vänskap" är inte helt sant. Din "vän" är dessutom en omoralisk skithög när han verkar skita i att du har en partner och tvekar inte en sekund i att orsaka splittring i ert förhållande för sitt eget stora nöjes skull. Tänker han öht på din man och dina barn och vad en eventuell otrohet skulle kunna orsaka dem? Nej det gör han inte eller hur? Han tänker på sig själv och skiter i vad det innebär för någon annan.

Om du ser det från din sambos sida så blir det kanske tydligare.... jag skulle absolut inte ha något emot att min sambo umgicks med en vän och då menar jag vän som i ENBART vän. Jag skulle däremot inte vara sådär jättesugen på att hon umgicks med eller hade kontakt med någon som ville knulla henne och som hon var kåt på och det tror jag faktiskt inte du skulle heller. Hade hon fortsatt träffa honom ändå hade jag bett henne packa sina väskor och umgås med sin "kompis" på heltid istället.

Vad är viktigare för dig, din "vän" eller din familj?
    Du påstår att det är din familj, men i praktiken verkar din "vän" vara viktigare än din familj eftersom du envisas med att fortsätta ha kontakt med honom trotts att du VET att det är destruktivt för din familj. Menar du vad du säger eller är det bara tomma ord? Om du menar det så får du väl se till att bevisa det i handling också.
  • Anonym (man)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 14:09:55 följande:
    (man) Välkommen tillbaka till ditt klarsynta jagSkål
    Tack, jag utgick från att TS hade brutit med den andra mannen. Känslor kan man inte rå för eller klandras för, men att medvetet fortsätta hålla kontakten med den andre är inte längre bara känslor utan handlingar och dem kan man absolut klandras för. Skål
  • Anonym (man)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 14:18:12 följande:
    Men jag tänker inte berätta om de här här känslorna utan mer hur vi ska bygga vidare och hur vi vill ha det.
    Så du ska prata med din man men utesluta det verkliga problemet. Vilken nytta ska det göra? Snacka om allt UTOM det verkliga problemet? Är inte det som att gå till läkaren för att man har ont i huvudet men bara glömma nämna att man fick ett spett rakt genom skallen förra veckan?

Snälla TS, du kommer inte lösa något genom att fortsätta ljuga för dig själv och tassa runt problemet. Ditt problem är fortfarande den andra mannen INTE din sambo. Gör dig av med det verkliga problemet (den andre mannen) först, SEN kan du fokusera på eventuella problem i ert förhållande.

Det fungerar inte att försöka göra som du gör nu, hålla den andre mannen lite på vänt, som en potentiell bakdörr och snacka med din partner om allt UTOM det verkliga problemet. Går det fel eller blir för jobbigt har du ju alltid din fina bakdörr att springa till. Det är inte att göra ett val.
  • Anonym (man)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 15:20:11 följande:
    Ja, jag är trött på den här känslan. det har varit mest ångestladdat och gjort mig förvirrad.

Ja, ska prata först med den andra mannen och satsa på min familj
    Bra, ibland kan ångesten för att göra ett val vara värre än valet i dig
  • Anonym (man)
    Anonym (Innan det är för sent) skrev 2018-04-05 16:54:56 följande:

Ursäkta har jag förstått det hela rätt. Har du berättat för din man och grova snubben? I så fall. Det var ett misstag att berätta för din man. Man ska inte så frön av tveksamhet i ett förhållande. Det har av detta blivit ett sår och tvivel som aldrig går bort hos honom. Han är bitter och svartsjuk nu och undrar vad i helvete som pågår förbereder hon någon skilsmässa har hon varit otrogen osv. Bara det faktum att du pratat med din man så kommer ni gå skilda vägar så småningom. Tyvärr. Men hoppas inte. Förhållandet kommer inte att bli bra i fortsättningen. Jag tror att din man säkert har någon kvinna som han fantiserar om men säger så klart inget till dig. De flesta människor har olika de fantiserar om. Men det håller man för sig själv för att inte förstöra det förhållandet man är i. Det är naivt att tro något annat. De konstiga och dåliga råd att du ska öppna dig för alla din make och grova snubben är fel. Grova snubben kommer att sprida detta för eller senare. Din man kommer att undra om inget har hänt och om någon annan där du bor vet eller dina tjejkompisar.

Många hög tex anonym(konstiga runda tecken och plusstecken) verkar hittat på själv efter sin logik och moral eller så har han kanske gått i familjeterapi och lärt sig där eller läst någon familjeterapibok hur man ska göra. Av de som går i familjeterapi så skiljer sig 92% inom ett till fem år. Hans råd var dåliga rakt av. Sorry. Varför vet jag jo jag varit med om detta scenario själv för ca 12 år sedan. Har en ny kvinna nu. Först när du har varit fysiskt otrogen och vill skilja dig ska du säga något, Inte innan. Fattar du vad jag säger? Tänk lite själv rita på ett papper vad händer om jag gör si eller så. Konsekvenstänk. Men jag önskar dig lycka till. Hoppas det går bra vad som än händer.

Ok, så kontentan av ditt inlägg är att DU vet så mycket bättre än terapeuter på familjerådgivning och att problem löser man bäst genom att hålla käften och sopa dem under mattan.... stämmer det eller har jag missförstått något?

Det kan inte vara så att dessa 92% som skiljde sig efter familjeterapi kom dit alldeles försent när allt redan var helt åt helvete fel eftersom de resonerade som du, typ håll käften och gräv ner skiten så löser det sig, men fan skiten ploppar ju bara upp igen,,, gräv djupare... fan det ploppar upp ändå... men gräv då för fan gräääääv.... och till slut så har de gett upp sitt grävande och provat något helt revolutionerande som att prata?

Om dessa personer kanske hade gått dit och pratat redan från första början innan problemen blev stora som höghus så hade de kanske kunnat löst sina problem?
    Du vet sådär som cancer, ju tidigare man upptäcker det och påbörjar behandling desto större chans att överleva?
  • Anonym (man)
    Anonym (Innan det är för sent) skrev 2018-04-05 17:43:43 följande:
    Cancer kan ibland gå att bota. Men detta går inte att bota utan det blir alltid en klump av allvar kvar. Så var det för mig. Och det här har jag ju dessutom läst om vad en terapeut svarade på frågan om det går att glömma otrohet eller annat svek eller fysisk eller psykisk misshandel i ett förhållande. Svaret är att det inte går. Det enda man kan höra är att ha överseende med ett beteende. Att hitta tillbaka till 100% skulle inte heller gå som det var innan. Det finns alltid i tankarna oavsett. Jag tror inte det hade varit någon skillnad när under förhållandet. För mig gick inte att överse med. Men alla är olika.
    Allt går inte att bota, men frågan är när det är bäst att medicinera, tidigt eller sent?

Att försöka lösa problem smakar alltid skit i munnen, det är liksom ett problem och inte något trevligt man försöker lösa. Men om man gräver ner skiten så kommer det ju stinka ändå och inget blir löst, problem försvinner inte av sig själva.

Vi har nog olika erfarenheter. Mitt ex valde att hålla tyst och knullade sin älskare i smyg, när skiten kom fram i ljuset (som det ofta gör) så ville hon helt plötsligt börja prata. Jag gav henne långfingret och påpekade att det skulle hon ha gjort INNAN. Hade hon berättat om sina känslor för den andra snubben innan så hade jag inte gillat det men jag hade uppskattat hennes ärlighet och försök att lösa eventuella problem och iaf varit öppen för en dialog. Efter att hon rövknullat mig totalt bakom min rygg så var jag inte lika öppen för dialog Obestämd

Jag förstår vad du menar, att man sår osäkerhet och underminerar förtroendet. Men förhållandet handlar ju inte bara om den ena eller den andra, det handlar ju om båda. Om TS mår skit och kåt på någon annan så finns ju redan ett problem där, den försvinner liksom inte av att hon är tyst. Om TS inte mår bra så kommer det gå ut över förhållandet hursomhelst. Sen vet vi ju inte hur hennes partner mått? Han kanske gått i samma tankar han med, eller varit missnöjd av andra anledningar. Inget av det kommer ju försvinna av att båda håller tyst?
  • Anonym (man)
    Anonym (Innan det är för sent) skrev 2018-04-05 19:21:14 följande:

Vi reagerar alla olika. Själv hade jag inte tyckt att det hade varit så najs om min kvinna uttryckt att hon har känslor för någon annan. Jag har varit med om det du varit med om också. Konstigaste otroheten har varit när jag var ihop med en bisexuell tjej, vilket jag inte visste om att hon var från början. I början hade vi sex jämt. Sen helt plötsligt var det ganska lite sedan mycket igen. Efter ett år så när vi gjorde slut av andra anledningar så frågade jag om hon varit otrogen mot mig. Hon sa nej inte med någon man. Men jag är bisexuell och jag har haft flera tjejer under tiden. Men otrogen har jag inte varit. Det var hennes definition av trohet i ett förhållande. Inte min dock.

Ja människor är olika, jag är inte oresonlig på något sätt, tål det mesta så länge man är ärlig mot mig. Så fort man börjar ljuga och smussla så tar all tålamod och förståelse slut på en gång och jag blir tjurskallig som en betongvägg.

Den bisexuella tjejen försökte nog bara skylla ifrån sig så som de flesta människor som vet att de gjort fel gör. Jag tror att hon innerst inne förstod ganska väl att ha sex med någon annan oavsett kön mot sin partners vilja var fel. Eller så hade hon en allvarlig psykisk störning :)
  • Anonym (man)
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-11 23:17:52 följande:
    Man kan inte falla för varje frestelse som uppstår förr eller senare i ett långt förhållande. I mitt fall var det en på jobbet, som inte på något sätt kan mäta sig med min man, varken utseende eller intelligensmässigt. Men charma mig set gjorde han. Men inte ger man efter för det, utan väljer ens egna superman.
    Håller med, det är inte vad man känner som avgör vem man är utan vad man gör av dem
  • Anonym (man)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 07:02:24 följande:

Och det fick dig inte att fundera ens det minsta lilla, att du kunde känna så för någon annan? Där skiljer vi oss åt, jag har aldrig valt någon annan än min dåvarande man men det fick mig att reflektera över den relationen. Jag fick upp ögonen för andra en hel del på slutet med den mannen, tidigare under många år så hade jag faktiskt bara honom i huvudet, ingen annan var intressant. Just det var en tankeställare för mig, den skillnaden. Men man är olika.

Vad finns det att fundera över? Att man kan tycka någon annan än sin partner är attraktiv? Att man kan känn lust och / eller kärlek för någon annan än sin partner? Vad är det för konstig med det? Man slutar väl inte vara människa och känna saker bara för att man blir ihop med någon? Du verkar se det som något slags kvitto på att förhållandet är misslyckat och det är dags att dra.

Jag tycker det är fullt naturligt att känna precis samma saker som innan man blev tilsammans även när man är tillsammans. Det viktiga är vad man GÖR av sina känslor.
  • Anonym (man)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 09:11:39 följande:
    Fast det vi diskuterar är inte det rätt milda att tycka att någon annan är attraktiv, det har jag gjort i hela mitt liv utan rejält starka känslor av ömsesidig sexuell dragningskraft. När förhållandet med barnens pappa var bra så var snygga män som att se en vacker tavla, jag uppskattade dom men de var oviktiga.

Dags att dra är helt skilt från att betrakta relationen man har i min värld, verkligen. Blir man kär/hals över huvud fysiskt dragen till ngn så att man tänker på den personen ständigt så borde de flesta bli lite undrande över vad som händer. Så funkar jag och vänner jag diskuterar sånt med. Misslyckat förhållande...nja. Men jag tror mer på att bena ut saker än att sopa under mattan inombords.

Mina känslor går inte helt att styra vilket jag önskar gick. Man kan ju se till att inte göda dom men det är mer damage Controller, om allt var tip top så hade man ju inte kärat ner sig i andra.
    Givetvis behöver man tänka efter, men det betyder inte att man alltid måste komma fram till slutsatsen att det är något fel på förhållande. Känslor för någon annan oavsett om det bara handlar om kåthet eller en förälskelse kan uppstå av ren slump, det behöver inte bero på förhållandet, eller det kan bero på förhållandet men det behöver inte bero på ett problem. Alla förhållanden går upp och ner av olika anledningar. Under småbarnstiden till exempel är sexlivet sällan bra för de flesta, all fokus ligger på barnen. Blir man då kåt på någon annan så kan man kanske dra slutsatsen till att det beror på att man inte har tillräckligt med sex hemma, men betyder det per automatik att det är fel på förhållandet, "problemet" kan ju vara en naturlig fas i förhållandet.

Så "Om allt var tip top hade man aldrig kärat ner sig i andra" stämmer inte alls, man kan kära ner sig i någon annan helt utan anledning och även om det finns en anledning behöver det inte betyda att det är något fel på förhållande. Inget förhållande är tip top 24/7 år efter år.

Sen håller jag med dig om att man inte ska göda dem och det är det jag menar med "vad man GÖR av sina känslor". Om man känner sig kåt eller kär i någon annan så är det viktigt att man drar i handbromsen tidigt, innan de hinner växa sig stora, och där tror jag väldigt många gör misstaget att haka på karusellen istället för att hoppa av den på en gång. Men det behöver inte betyda att förhållandet är trasigt.

Jag tror många skäms när de får känslor för någon annan och då sätter man igång och ska försöka rättfärdiga dem för sig själv, man vill inte gärna tro att det är en själv problemet ligger hos utan ska försöka hitta yttre "anledningar" att lägga skulden på. Resultatet blir att man sätter igång och letar fel på förhållandet med lupp och granskar minsta lilla skavank och förstorar upp den ggr 100, och är det fel på förhållande lär det ju vara fel på ens partner också och så letar man fel där med och eftersom ingen människa eller förhållande är felfri så hittar man alltid massor med fel och så har man fått det bekräftat att det är inte mig som problemet beror på utan förhållandet / min partner och så känns det lite bättre för att man fått bekräftat att man har en anledning till det man känner.
  • Anonym (man)
    Anonym (L) skrev 2018-04-12 12:16:18 följande:
    Varför skulle utgången på reflektionen över förhållandet vara given, att det per automatik skulle vara dåligt? Det blir ju en jättedålig problemlösning liksom :)

Mmm...jag har inte blivit kär utanför mina förhållanden när det har varit bra, så funkar jag. Jag menar inte att man skall låta bli att göda känslor, man får ju ha bilden klar för sig först över hur man vill handla och sen utföra. T ex så kämpade jag med ett otroget svin till man för andra människors skull, då dök det upp en underbar man och då höll jag inte igen på känslorna jag fick. Jag kände inom mig att jag inte ville försöka mer och avslutade gamla förhållandet.

Jag tycker väl inte att man skall leta fel på andra, man är ju en enhet ihop. Det jag har svårt för är oärlighet och svek, men även strutsbeteende. Bättre då att folk har kontakt med sitt känsloliv och kan reflektera.

I ts fall så blir jag provocerad av skuldbeläggandet och hejaropen när ts blir vid sin läst. Kom igen, vi är biologiska varelser som har förmåga till starka känslor! Har man inte upplevt hur det är att ha haft högoktaniga flings(nu snackar jag utan otrohet) så förstår man eventuellt inte kraften i det. Det är inte farligt att tvivla och tänka, om man kommer fram till att man är på precis rätt plats så fine. Om man kommer fram till att så inte är fallet så är man i sin fulla rätt att forma sitt liv så länge man är ärlig och ser till att vara så schysst det går. Det finns ingen skam i mina ögon att bli jäkligt sugen på någon, det som behövs är att styra rätt.
    Ja varför skulle det vara det? Men av det du skrivit så verkar det verkar vara så du resonerar, blir man kär i någon annan så måste det vara fel någonstans.

Det finns inte en människa på den här planeten som har "bilden klar för sig" över sit undermedvetna. Känslor är irrationella och har inte alltid en rationellt förklaring, människor är heller inte helt rationella. Faktum är att det mesta vi gör gör vi på "autopilot"

Vet inte om jag skulle kalla det för en enhet, snarare ett team, man är två olika personer med skilda tankar och känslor som valt att leva tillsammans. Det är inte så att man smälter samman och delar på samma tankar och känslor bara för att man valde att leva tillsammans.

Att ha kontakt med sitt känsloliv är bra, reflektera är kanske inte lika lätt att avgöra för vi har alla en bias och våra reflektioner kommer alltid påverkas av andra faktorer, det gäller även slutsatserna reflektionerna leder till.

Ja vi är biologiska varelser och är inte alltid rationella, starka känslor behöver inte vara rationella för fem öre eller ha någon speciellt anledning. Att starka känslor är en stark kraft tror jag ingen tvivlar på. Det som ifrågasätt är om man är kapabel att analysera och komma till vettiga slutsatser när man är påverkad av starka känslor. Vi undviker ju att låta bli att låta folk som är jäviga, är känslomässig investerade eller har personliga intressen i något att få bedöma saker i andra sammanhang. Man brukar hellre låta folk som inte har någon koppling till det och kan förhålla sig objektivt till det få avgöra istället.

Håller som sagt med om att det finns ingen skam i att känna saker, det är vad man gör av sina känslor som är det viktiga
  • Anonym (man)
    Anonym (hey man) skrev 2018-04-12 23:26:55 följande:
    Min erfarenhet är att de som pratar om hur "rätt" de gjorde som skiljde sig, är de som är mest osäkra på om beslutet var rätt. De söker s.a.s fortfarande bekräftelse på att de gjorde rätt.
    Märkligt, för min erfarenhet är att de som lämnat mår oftast mycket bättre än de som är kvar och anledningen till att de uppmanar andra att inte vara kvar är för att de vet att det sällan funkar bra att stanna. Många av dem har ju själva provat att stanna och ångrat sig senare. Däremot verkar de som överväger att stanna ofta skriva trådar där de söker andras medhåll för att det är det bästa, och vill gärna enbart höra framgångssagor.
  • Anonym (man)
    Anonym (hey man) skrev 2018-04-13 18:37:37 följande:
    Och varför skulle det nya förhållandet bli bättre än det gamla? Mycket lite tyder på det.

Sök inte fel på den andre för det enda du kan göra något åt är dig själv.
    För att i det nya förhållande VET du inte om din partner är falsk, i det gamla förhållandet VET du redan vad personen går för eftersom personen precis bevisat det. Med en ny person har du inte en massa gammal skit som ligger och och infekterar förhållande, du kan börja om på ett rent blad. I det gamla får du vada runt i skiten som den andre skapat. 

Man behöver inte söka fel på någon som varit otrogen personen har redan visat det alldeles själv med all önskvärd tydlighet.
  • Anonym (man)
    Anonym (Svartellervitt) skrev 2018-04-29 01:32:41 följande:

Det är även lätt att säga att man inte ska falla för frestelser innan man själv upplevt det. En blixt från klar himmel, som att mattan rycks undan under fötterna på en. Japp, det där har jag upplevt. Blev nästan provocerad vid det mötet, typ ?var fan kom du ifrån?? Nykter var jag också.

Eller också något som börjar helt korrekt, kollegialt och vänskapligt, lite roliga samtal vid fikabordet. Och en vacker dag kommer man till jobbet och inser att nä men faaan vad jag är tänd på dig. Japp, precis så har jag det.

Det är iof ingen som sagt att det är lätt men bevisligen lyckad ju många hålla sig i skinnet oavsett hur frestade de blev. Problemet ligger inte i omständigheterna för då skulle alla välja likadant. Problemet ligger i den som gör ett val. Så att skylla sina val på att man blev frestad eller att det är svårt håller inte. Alla klarar av att göra rätt när det är lätt, det är när det blir svårt som man visar vad man går för.
  • Anonym (man)
    Anonym (Svartellervitt) skrev 2018-04-29 01:27:02 följande:

Det är lätt att slå sig för bröstet och hävda att man är emot all form av otrohet så länge man blir behandlad väl i sin relation och/eller inte utsätts för frestelser utifrån. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna vara otrogen, det fanns såklart inte på kartan när vi hade vårt ljuvliga bröllop. Men när han skrev på för ett hus han egentligen inte ville ha och sedan valde att tiga och tjura och behandla mig som skit i ett halvår, då var det plötsligt inte lika självklart att vara trogen längre. Har aldrig känt mig så sviken och övergiven, det var vidrigt. Och nej, jag tvingade honom inte att skriva på. Han berättade inte hur missnöjd han var förrän efteråt, vilket var en enorm chock. Min man blev helt förändrad, plötsligt fanns personen jag älskade inte ens kvar.

Det handlar inte om att slå sig för bröstet, det handlar om att ta ansvar för sina handlingar. Det är alltid lätt att skylla sina egna val på förhållandet. Du hade kunnat valt att lämna utan att vara otrogen men du valde otrohet. Det kan det absolut stämma att din partner var en sån skithög men det tar inte bort ditt ansvar för dina val.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift