Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 19:06:58 följande:

Sure.. Om man har problem i kommunikationen med sin partner är det bara att prata om dom med en annan man...?? Då får man alltid bra svar för andra män är ju sååå mycket bättre och förstår dig så bra. Och några baktankar kan ju inte finnas av denna fantastiska man, även om han har en snygg villig kvinna som öppnar sig och talar om sina problem..(Ironi)

Fast bara för att han är en man så kan han väl vara en vän? Vi har ventilerat våra problem för varandra och det har känts bra men sen ändrades något. Han har kanske alltid haft baktankar vad vet jag, villig har jag inte varit.

Fast om man har problem med kommunikationen och mannen vägrar gå på familjeterapi, hur ska man göra då om man egentligen inte vill lämna och älskar varandra i grunden.

Det är mycket runt om oss som är lite tufft, vill inte gå in på detaljer. Jag har i perioder funderat på att separera men jag vet inte.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 19:15:24 följande:

Citat från TS start:

"Jag har inte gjort något för att uppmuntra honom men det har alltid funnits något mellan oss."

Bara för att klarlägga en sak jag inte förstår.

Är mannen du är tänd på en vän i familjen? Kanske en vän till din man?

Nej en vän till mig ifrån barndomen som funnits i mitt liv i olika perioder.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-03 19:43:46 följande:

"Fast om man har problem med kommunikationen och mannen vägrar gå på familjeterapi, hur ska man göra då om man egentligen inte vill lämna och älskar varandra i grunden."

Och där rök ditt råd (Man)

??
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 01:13:58 följande:

I inlägg #86 skrev jag ett påstående, att du vet hur detta kommer att sluta.

Du svarade "det behöver inte alls bli så"

Nu, många inlägg senare måste jag ändå fråga.

Hur ser din plan ut egentligen?

Jag ska inte göra något, mina känslor var som starkast när jag skrev inlägget. Det har svalnat nu och förhoppningsvis håller det sig så, men mina känslor svänger kraftigt. Men jag har inte matat dessa fantasier och känslor som jag haft.

Jag och min man har bra sex och egentligen inget att klaga på men vårt förhållande till varandra är kanske inte det bästa och måste jobbas på.

Vet egentligen inte vad jag ville med detta men jag har fått mig en tankeställare om mg själv. Har aldrig sett mig som en person som är otrogen, älskarinna, luder eller den som skadar sin familj för att ha sex med någon annan.

Men som någon skrev, det är inte helt svart på vitt det där med att separera/skiljas...
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 10:48:21 följande:

Låter som en skaplig plan...men gör dig själv och din familj en tjänst.

Gör dig av med din s.k. vän. Gamla romanser som det aldrig blev något med p.g.a. att tillfället aldrig stämde, är inga riktiga vänner. Han vet att du haft känslor tidigare och det är oftast lättare att väcka dom igen än att hitta något nytt. Det jobbet vill han inte ha när han redan har en familj han vill behålla, men ändå är öppen för lite prassel vid sidan av.

Ni har sexchattat och han har talat om att han har en "grov"... ?? Låt det stanna där.

Men...

Håller med en annan skribent i tråden att dina inlägg är väldigt motstridiga ?

Från "Jag skall inte göra något" till "Mina känslor svänger kraftigt" i samma inlägg?

Varför???

Jag har ingen förklaring till varför jag känner såhär och varför inläggen är motstridiga.

Som någon skrev tidigare, när det inte är bra i förhållandet hemma då känns den här andra mer lockande för stunden. Men känns mer som att det är en flykt från verkligheten och att jag strider med mig själv om mina känslor.

Men jag känner verkligen att jag älskar min familj och vill inte förlora allt.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 12:18:27 följande:

Se, nu blev det motsägelsefullt igen !

Oberoende vad du skriver här tror jag faktiskt inte du kommer att kunna stå emot att vara otrogen. Du har alldeles för motstridiga känslor i dig, och yppar sig möjligheten, kommer du att falla för den förr eller senare. Du vill ha kakan men ändå ha den kvar. Rädd att lämna det invanda och tryggheten men ändå sugen att bejaka attraktionen för denna "vän".

Det du menar med att vara rädd att förlora allt är väl egentligen att du är rädd att förlora den ekonomiska tryggheten du har tillsammans med din man, för någon kärlek till honom kan åtminstånde inte jag se.

Du har helt enkelt tröttnat på din man. Spänningen är borta, och du söker hela tiden efter fel i ert förhållande. Och detta, trots att som du skrev i ett tidigare inlägg, att du har en man som älskar dig och ger 100% till dig.

Detta är i.a.f slutsatsen jag drar eftersom du inte närmare vill gå in i vad problemen i ert förhållande är.

Du får tro vad du vill, men inget kommer att hända.

Jag kommer inte tillåta att något kommer hända och det vet den här mannen om.

Jag älskar min man och dessa känslor kommer att blekna bort.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 12:41:40 följande:

Hoppas du har rätt...verkligen.

Men har  du sagt upp bekantskapen med din vän eller fortsätter era samtal och träffar som vanligt? För i så fall finns ju risken att falla tillbaka kvar.

Nej jag har inte sagt upp bekantskapen och vi pratar ibland men vi träffas inte. Pratade med honom senast igår och jag sa typ att den dagen vi blir singlar då kan vi göra vad vi vill.

Hoppas han respekterar det, annars får jag säga upp kontakten.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (yeah right!) skrev 2018-04-04 13:12:36 följande:

Ända tills den dagen han tar dig lite avskiljt på kafferasten och tar tag i din midja och talar om för dig vad otroligt vacker du är!

Du noterar hur vackra hans underarmar är hur djupa hans ögon är. Som brunnar!

Du känner en värme i bröstet och hur det hettar i hela underlivet.

Du vill inte gå in på toaletten och onanera nu för att ta bort spänningen! Du vill känna honom i dig - djupt! Ta mig! Ta mig bara hur du vill!!! Sluta plåga mig...

Amen sluta, vi jobbar inte på samma ställe så det kommer inte hända. Inte annars heller.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 13:27:06 följande:

Vet inte om frågan kommit upp, men vet din man om din "vän" överhuvudtaget?

Om han vet om honom, vet han hur ofta ni har kontakt?

Han vet att vi pratar ibland, nej hur ofta vet han inte.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 13:47:50 följande:

Och han är ok med det?

Vet han om er historia, att ni tidigare varit intresserade av varandra... bara att tillfället inte varit rätt, för i så fall hade ni haft ihop det, och du kanske inte träffat din man ö.h.t

Intresserad, för jag skulle själv inte kunna tänka mig att vara vän med en tjej jag känt attraktion för tidigare i livet och ha regelbunden kontakt med henne. Det tillhör liksom en annan tid, och det är jag inte villig att riskera mitt nuvarande förhållande för.

Ja han vet om att han velat ha mig förr men vi båda är ju gifta och har egna familjer. Jag har aldrig gjort något förut fört att min man ska tvivla på min kärlek till honom.

Det har aldrig varit någon problem förut.

Nej jag hade inte tyckt det var okej om min man gjort så mot mig.

Jag ska ta mig i kragen och säga upp kontakten. Vet inte vad jag håller på med, känner mig så förvirrad just nu.

Kanske om den här andra försvinner från mitt liv så kan tänka ordentligt och koncentrera mig på det som är viktigt.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift