Inlägg från: Anonym (Vet hur det känns) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet hur det känns)

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej tjejer!

Jag har följt denna tråden lite och jag ville bara ge lite pepp.. Jag fick själv missfall i Augusti-17 och blev helt knäckt. Man vet ju att det kan hända men ändå är man naiv och tror att allt ska gå vägen på en gång. Detta är ju effekten av att man inte går ut med en graviditet för tidigt. Jag önskar folk kunde vara mer öppna! Det är ändå otroligt vanligt med missfall men ändå är det tabu att prata om :(

Hur som helst, det jag ville komma till är att jag förstår verkligen frustrationen av att inte bli gravid på en gång. Man tar lite för givet att det ska funka på första försöket bara för att det har funkat en gång tidigare. Men att det tar några månader är ju heller inget konstigt, kroppen fungerar ju likadant som innan ett missfall och det är ju faktiskt helt normalt att det tar upp till ett halvår eller mer att bli gravid, oavsett om det är innan eller efter ett missfall. Så ge inte upp och försök att inte tänka att något är fel! :) Jag skriver inte detta för att förminska känslan av frustration, för det är sjukt jobbigt och man längtar ihjäl sig. Men ibland tar det lite tid helt enkelt.

För mig tog det sex månader att bli gravid igen efter missfallet, i början kändes det sååå stressigt och jobbigt men efter ett tag så lärde man sig att leva med det helt enkelt. Och vips så var plusset där tillslut :)

Så ni fixar detta tjejer, kämpa på!!

Kram

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt