• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Systeryster33
    Lottch3n skrev 2018-04-26 17:36:59 följande:

Vi fick till det dagen innan och på äl. Igår var vi supertrötta båda två så blev inget då ;) men ska försöka få till det ikväll :) Kanske inte är helt optimalt med två dagar efter äl?

Man säger ju 5 dagar innan, äl dagen och dagen efter! Ägget kan bara leva i 24 timmar! Men sex är ju aldrig fel så kör på för säkerhetsskull! Haha <3
  • Systeryster33
    EIJ90 skrev 2018-04-26 18:17:36 följande:

Har inga barn sen innan. Var första gången jag varit gravid och han knappt förstå det och sen slutade det i mf. Var så ledsen när det hände. Nu tänker jag inte lika mkt på det men blir ledsen när jag ser eller hör saker som påminner mig om det. Skulle haft bf i november så kommer bli tungt om vi inte blir gravida innan dess.

Jag har beräknad äl den 1/5 och bim 15/5 enligt NC. Men cykeln har varit lite oregelbunden så tror inte det kommer stämma exakt. Tycker jag redan har lite känningar i magen så är kanske äl på g tidigare.

Har du barn sedan tidigare?

Tog det lång tid att bli gravid första gången? Till november hoppas jag verkligen att du är gravid igen!!!

1/5 är ju snart! Fom idag du teoretiskt skulle kunna bli gravid, så bara kör hårt ;) vi har haft sex 8 dagar i rad kring äl både när jag blev gravid med min son (4 år ) och nu denna gånge som slutade i missfall, så jag tror stenhårt på mycket sex kring äl!

Kram
  • T90
    EIJ90 skrev 2018-04-26 18:17:36 följande:

Har inga barn sen innan. Var första gången jag varit gravid och han knappt förstå det och sen slutade det i mf. Var så ledsen när det hände. Nu tänker jag inte lika mkt på det men blir ledsen när jag ser eller hör saker som påminner mig om det. Skulle haft bf i november så kommer bli tungt om vi inte blir gravida innan dess.

Jag har beräknad äl den 1/5 och bim 15/5 enligt NC. Men cykeln har varit lite oregelbunden så tror inte det kommer stämma exakt. Tycker jag redan har lite känningar i magen så är kanske äl på g tidigare.

Har du barn sedan tidigare?

Tänkte samma som du EIJ90, jobbigt om man inte ens blivit gravid den månad man skulle jag barn. Skulle haft 21 maj och det verkar ju inte som jag blir gravid...
  • Aamon
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-04-24 22:04:42 följande:

Visst räknas väl utomkvedshavandeskap som en typ av missfall? Vi ska precis börja försöka igen efter ett utomkvedshavandeskap som fick opereras bort tillsammans min ena äggledare i början av mars. Den graviditeten tog 6 månader att få till, och eftersom jag nu bara har en äggledare vågar jag inte ha alltför stora förväntningar på att vi ska lyckas de närmaste månaderna.

Min första graviditet som slutade i x och bara en äggledare kvar tog 1.5 år att få till. Den därefter som sedan slutade i ma i v14 tog 8 månader att få till. Sörj inte din saknade äggledare. Jag har sett svart på vitt att den andra äggledaren fångar upp ägg som kan bli befruktade från båda äggstockarna. Då är chansen till graviditet oförändrad.
  • Elinmariajosefin
    Systeryster33 skrev 2018-04-26 17:36:28 följande:

Är så himla ledsen för din skull! Varför liksom :(

Skickar en stor varm kram

Tack <3
  • Imra
    Systeryster33 skrev 2018-04-26 17:29:50 följande:

Tack vad gullig du är! Var det längesen du fick missfall? Jag testar negativt nu och det känns bra för då vet jag att nästa gång jag får ett plus (någon gång hoppas jag ju jag får det igen) så är det på riktigt och inte det gamla som spökar :)

När har du bim? Kram

Jag fick missfall i januari, så är på försök nr 3 efter missfallet. Var i vecka 7-8. Jag tyckte också det var väldigt skönt när gyn sa att inga rester fanns kvar och äl var på g. Gick till gyn för jag inte blödde mycket eller hade ont när jag fick missfall, så dom ville titta så allt såg bra ut. Skönt att veta att kroppen återhämtat sig.

Jag har bim den 3 maj, är alltså på äl+6/7. :)
  • EIJ90
    T90 skrev 2018-04-26 13:51:33 följande:

Så kom mensen idag, varför inte? Kroppen skulle bara leka med mig lite. Misslyckat försök nr 5 efter missfallet.

Sååå tråkigt! Lider med dig verkligen! <3 Men visst skulle ni få påbörja nån utredning?

Hoppas det kan ge lite hopp. Sen vet man inte det kanske bara tar tid och sen funkar det helt plötsligt. Kan ju ta ett år utan att något är fel
  • EIJ90
    Systeryster33 skrev 2018-04-26 19:31:46 följande:

Tog det lång tid att bli gravid första gången? Till november hoppas jag verkligen att du är gravid igen!!!

1/5 är ju snart! Fom idag du teoretiskt skulle kunna bli gravid, så bara kör hårt ;) vi har haft sex 8 dagar i rad kring äl både när jag blev gravid med min son (4 år ) och nu denna gånge som slutade i missfall, så jag tror stenhårt på mycket sex kring äl!

Kram

Började försöka aktivt i januari och blev gravid i februari. Så det gick väl ganska snabbt ändå. Slutade med ppiller i november -17 efter att ha använt i 11 år. Men nu känns det som en evighet sen. Känns som man förlorade massor av tid i och med missfallet.

Vi kör på så mycket som vi orkar nu fram till äl ;) Tur att det snart är helg!

Hur länge har ni försökt med syskon?
  • babytjejen

Har ju slutat blöda men får lite blod på pappret lite då o då, max en gång om dagen. Vågar man sexa på då el bör man vänta??

Vill ju maxa chanserna även om hormonerna finns kvar o chansen är minimal för ägglossning....

Ska ta ett digitalt imorgon o hoppas verkligen att det visar åtminstone 1-2v men chansen finns nog att det fortfarande står 2-3 då ägglossningstesten jag tagit under veckan inte sjunkigt nämnvärt.

Vet att det är dumt att testa varje dag men får en känsla av kontroll genom att göra det även om jag blir ledsen varje gång den visar starkt resultat. Vill verkligen inte vara den som plussar i 8-9v innan vi får en riktig chans!!!!

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt