Linepj skrev 2018-08-14 20:19:27 följande:
Hej,
Undrar om jag får vara med här? Jag har ett pågående missfall just nu i v 6. Jag vet att det är tidigt och när jag tänker logiskt (för det händer ju faktiskt mellan gråtattackerna) så vet jag ju att det är bättre att det hände såhär tidigt och inte senare. Men det gör en ju inte mindre besviken och ledsen. Några dagar efter jag plussat började det komma rosa flytningar, dessa övergick efter några dagar till bruna flytningar (panik men försökte hålla mig lugn för det ?kunde ju vara helt normalt? enligt nätet) men i lördags kom det första färska blodet och idag smärtan och ännu mer färskt blod. Det känns konstigt för samtidigt som jag är ledsen och sörjer vill jag ?bara ha det överstökat? så vi får börja om och försöka igen.
Hur länge är det vanligt att man blöder? Jag hade oregelbunden mens innan, någon annan här med oregelbunden mens - hur lång tid tog det innan du fick äl/mens igen? Och hur är det nu, ska man vänta efter missfall innan man försöker igen? Om man måste vänta på mens så vet jag inte hur det ska gå, sist var det 3 månader mellan mina menstruationer (inte gravid)...
Beklagar ditt missfall. Vet precis hur känslosamt det är. Hur mycket man blöder är väldigt olika. Jag har haft ett ma som upptäcktes i v11, fostret hade avstannat i v6. Den gången blödde jag otroligt mycket och mitt hb sjönk från 130-93 på två veckor. Slutade med skrapning då allt inte kom ut och sen blödde jag ca 1v efteråt. Hade ingen äl direkt efter men mensen kom 28 dagar efter skrapningen och sen rullade allt på som vanligt igen.
Ett par månader senare hade jag ett mf i v6. Blödde otroligt mycket i 2 dygn, sen ingenting mer. Möjligtvis lite bruna flytningar. Äl kom efter ca 15 dagar (tror jag, jag testade aldrig men hade alla symptom) och mens ca 28 dagar efter missfallet. Månaden efter blev jag gravid och nu går jag in i v12.
Hoppas att det går smidigt för dig! De läkare jag har träffat har sagt olika om att försöka igen. Vissa rekommenderar att man ska ha en mens först medan andra menar att det inte spelar någon roll.