"Gör abort, annars lämnar jag dig!"
Jag är en tjej som snart fyller 19, min kille är 24. Vi har varit tillsammans i snart 1½ år. Vi bor ihop, jag pluggar & jobbar deltid han jobbar heltid. För ett tag sen sa min kille, att han så gärna ville ha barn, nu direkt. Jag ville inte först, vill gärna plugga klart först. Men han tjatade "Vi är redo att bli föräldrar, vi har bra ekonomi" "Du skulle bli en bra mamma" osv. Jag vet att det verkar dumt men efter ett tag började jag tänka att han har rätt, vi har ju ekonomin, bostad osv & jag kanske kan plugga ändå.
Ja som sagt, ni tycker nog jag är dum men jag slutade med p-piller & blev gravid nästan direkt. Min kille var överlycklig, han skröt för alla våra kompisar om att han skulle bli pappa & allt var toppen.
Tills förra veckan. Han kom hem från jobbet en dag & var tvär & butter, pratade knappt med mig. Jag tänkte att han var trött & lät honom vara ifred ett par timmar. Men när vi skulle äta kunde jag inte stå ut längre & frågade honom om något var fel? Fick till svar att allt var fel & att han hade ångrat sig. Jag frågade vad han menade & han sa att han inte ville ha barn, han kände sig inte redo, han ville ut & resa & se världen osv. Jag blev helt paff, tänkte det var ett dåligt skämt men nej, han var helt seriös. Jag började grina & bad honom tänka om, jag är ju redan gravid, det hade varit en annan sak om jag inte hunnit bli det. Men han var benhård & sa att om jag inte gör abort är det slut!
Jag vet att det finns andra såna här trådar men tänkte att jag ville starta en tråd ändå. Jag behöver råd, vad ska jag göra!?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-04-06 10:40
Jag har sett i andra trådar att folk har citerat flera inlägg i ett inlägg, hur gör man det? Blir ju lättare att svara när man inte behöver göra massa inlägg efter varann.
Någon frågade vilken vecka jag är i. Jag är i v 9 enligt senaste mens och ultraljud. Pyret är beräknad att komma den 10/11
Ser att nån tycker jag ska göra abort för att pappan är en idiot. Det borde jag kanske göra men jag tänker inte göra det. Det kanske verkar dumt eller egoistiskt men så är det. Pyret kommer få en mamma som älskar hen över allt annat & gör allt för hen & hen kommer få flera morbröder & en moster som också gör det. & hen kommer ha kusiner & andra släktingar plus mina kompisar & deras barn. En dålig pappa kommer inte "slå" allt det där. & han kommer inte kräva delad vårdnad jag frågade om det i morse. Jag vet att han kan ändra sig senare, men jag får ta det då i så fall.