• Anonym (ts)

Oförskämt att ge okända kvinnor komplimanger?

Jag och min sambo var ute och drack några öl igår med vänner.

En man vi inte känner satte sig och pratade med oss. Jag sa väl inte så mycket men min sambo pratade desto mer med mannen som var väldigt trevlig.

Plötsligt tittar mannen på mig och säger att jag är jättevacker, att jag liknar Liv Tyler m.m.

Jag svarar bara ett enkelt tack och inget mer. Men min sambo blir jättearg och säger till mannen att det är rejält oförskämt att ge hans flickvän komplimanger framför ögonen på honom.

När vi kommer hem får jag höra av sambon om detta igen och att jag inte ska tro att jag är så jävla snygg bara för att många säger det, att alla hans ex varit skitsnygga m.m.

Är inte detta extremt överdrivet av min sambo eller gjorde mannen ett enormt övertramp?

• Svar på tråden Oförskämt att ge okända kvinnor komplimanger?
  • Anonym (Bu)

Alltså den mannen flirtade med dig så det är rätt självklart att det blev obekvämt för din partner. Dock är det helt oacceptabelt att din kille försöker trycka ned dig bara för att han blev osäker.

• Anonym (A)
    Anonym (Bu) skrev 2018-04-08 12:17:06 följande:
    Alltså den mannen flirtade med dig så det är rätt självklart att det blev obekvämt för din partner. Dock är det helt oacceptabelt att din kille försöker trycka ned dig bara för att han blev osäker.
    Håller med dig
  • Lånehajen

Ja den mannen gjorde ett rejält övertramp, man säger inte sånt till en kvinna framför hennes man. Eller menar du att det är helt okej för okända kvinnor att komma fram och stöta på din sambo?

• viseversa

Han som flirtade gjorde fel men din sambo verkar ju sjuk i huvudet också. Låter sin ilska gå ut över dig. Det var inte du som kallade den andra mannen som stötte på dig snygg liksom. Men ändå gav han dig skit. Obehagligt beteende.

• Anonym (dumheter)

Eftersom de båda männen pratade med varann innan tycker jag inte det var så konstigt om han sedan riktade sig till dig. Jag trodde av rubriken att det var någon som gått fram helt random, men så var ju inte riktigt fallet. Sen kanske han inte behövde ta i riktigt så där mycket, det blev ju väldigt fokus på ditt utseende och inget annat.

Tycker dock din sambo reagerade här med någon slags ägandetänk och svartsjuka, och faktiskt taskigt att säga till dig att du inte ska tro du är så snygg. Varför säger man sånt? Det visar bara hans osäkerhet och det är dumt av honom. 

• kottelin

Jag har varit med om liknande många gånger, dock inte med jämförelse till Liv Tyler. 
    Jag tar inte illa upp när jag får komplimanger, det gör inte min sambo heller. Samma sak om det vore tvärtom. Fast min sambo är inte så bildskön men han har en oerhörd karisma och får ofta spontana kramar. Inget jag lägger någon vikt vid.

Det enda i ts fall som jag tycker är fel är sambons agerande. Riktigt fult gjort av en äckligt svartsjuk partner. En sån partner klarar man sig bättre utan.

Ja, typ så...
  • Anonym (C)

Det är upp till dig att avgöra om komplimangen var välkommen eller ej. Din sambos reaktion är skrämmande. Vem tror han att han är? Äger han dig? Är han tillsammans med dig av välgörenhet? Knappast!

• Anonym (E)

Främlingar kan du aldrig påverka de kan dyka upp och tycka tänka säga vad som helst, det du kan påverka är dock vem du bor och lever tillsammans med, och det är den mannen som gjort mest övertramp här som du valt ut själv att leva tillsammans med, att kalla en upptagen kvinna vacker inför hennes man kan vara positivt eller negativt beroende på vad du är ihop med för en man, i detta fall var det negativt för du är ihop med någon som psykiskt misshandlar dig trycker ner dig nervärderar dig och kommenterar nedlåtande om dig som person och sedan skyller sin avundsjuka och svartsjuka på dig, men detta var väl ingenting okänt för dig då du bor med detta beteende, och tror det är normalt. Men du har fel.

Din man är inte - normal.

• Lånehajen
    Anonym (E) skrev 2018-04-08 12:38:50 följande:

Främlingar kan du aldrig påverka de kan dyka upp och tycka tänka säga vad som helst, det du kan påverka är dock vem du bor och lever tillsammans med, och det är den mannen som gjort mest övertramp här som du valt ut själv att leva tillsammans med, att kalla en upptagen kvinna vacker inför hennes man kan vara positivt eller negativt beroende på vad du är ihop med för en man, i detta fall var det negativt för du är ihop med någon som psykiskt misshandlar dig trycker ner dig nervärderar dig och kommenterar nedlåtande om dig som person och sedan skyller sin avundsjuka och svartsjuka på dig, men detta var väl ingenting okänt för dig då du bor med detta beteende, och tror det är normalt. Men du har fel.

Din man är inte - normal.

Det spelar ingen roll om komplimangerna uppskattades eller inte, det är fortfarande respektlöst att flirta med andras partners framför dem. Däremot håller jag med om att det blev en klar överreaktion från sambons sida i detta fall.
  • Anonym (E)
    Lånehajen skrev 2018-04-08 12:51:07 följande:

Det spelar ingen roll om komplimangerna uppskattades eller inte, det är fortfarande respektlöst att flirta med andras partners framför dem. Däremot håller jag med om att det blev en klar överreaktion från sambons sida i detta fall.

Vem har sagt att jag flirtar om jag säger "Gud vad fint hår du har, vad fin du är du är jättelik Shakira" eller liknande åt någon?

Det finns människor som mig som bara tycker om att ge människor uppskattning, som inte vill ha något tillbaka.

Och skulle min man höra att någon ger mig komplimanger skulle han vara en trygg en som svarar " Ja hon vet hur man gör med sitt hår, jämfört med vissa jag menar kolla på mitt? ;) Ja jag tycker också hon är lik henne!"

Man vet ju att man är ett par man behöver inte vakta sin partner som om hon är en hund som kan börja nosa på andra. Då är det fel i huvudet på dig inte på den som är trevlig!
Svar på tråden Oförskämt att ge okända kvinnor komplimanger?