Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Oförskämt att ge okända kvinnor komplimanger?

Främlingar kan du aldrig påverka de kan dyka upp och tycka tänka säga vad som helst, det du kan påverka är dock vem du bor och lever tillsammans med, och det är den mannen som gjort mest övertramp här som du valt ut själv att leva tillsammans med, att kalla en upptagen kvinna vacker inför hennes man kan vara positivt eller negativt beroende på vad du är ihop med för en man, i detta fall var det negativt för du är ihop med någon som psykiskt misshandlar dig trycker ner dig nervärderar dig och kommenterar nedlåtande om dig som person och sedan skyller sin avundsjuka och svartsjuka på dig, men detta var väl ingenting okänt för dig då du bor med detta beteende, och tror det är normalt. Men du har fel.

Din man är inte - normal.

• Anonym (E)
    Lånehajen skrev 2018-04-08 12:51:07 följande:

Det spelar ingen roll om komplimangerna uppskattades eller inte, det är fortfarande respektlöst att flirta med andras partners framför dem. Däremot håller jag med om att det blev en klar överreaktion från sambons sida i detta fall.

Vem har sagt att jag flirtar om jag säger "Gud vad fint hår du har, vad fin du är du är jättelik Shakira" eller liknande åt någon?

Det finns människor som mig som bara tycker om att ge människor uppskattning, som inte vill ha något tillbaka.

Och skulle min man höra att någon ger mig komplimanger skulle han vara en trygg en som svarar " Ja hon vet hur man gör med sitt hår, jämfört med vissa jag menar kolla på mitt? ;) Ja jag tycker också hon är lik henne!"

Man vet ju att man är ett par man behöver inte vakta sin partner som om hon är en hund som kan börja nosa på andra. Då är det fel i huvudet på dig inte på den som är trevlig!
  • Anonym (E)
    Lånehajen skrev 2018-04-08 13:29:33 följande:

Nä man måste inte nödvändigtvis flirta för att man ger en människa en komplimang. Men om man inte känner någon sen tidigare, i princip öppnar samtalet med henne genom att säga att hon är jättevacker (han hade ju nästan bara pratat med hennes man innan) och det sker ute på krogen så är det till 99% vad det handlar om. Att tro något annat är naivt. 

Vad är så farligt med att någon ger en komplimang på krogen? Behöver du vakta din partner som en hund så är det du som är problemet inte människor som tycker din partner är fin.
  • Anonym (E)
    Queennr1 skrev 2018-04-08 14:40:10 följande:

En komplimang är inte samma sak som att flirta.

Möjligtvis kände inte denna man av situationen tillräckligt men den som gjort ett rejält jäkla övertramp är din sambo.

Försöka trycka ned din självkänsla för att han själv kände sig hotad är psykisk misshandel och en Fet röd flagga inför vad denna man kan komma att utveckla för beteende framöver.

Bara det faktum att du inte litar på ditt eget omdöme utan måste fråga på FL om det möjligtvis är så att din sambos reaktion är adekvat säger mig att något osunt händer i er relation där du börjar undermineras.

Håller med. Och det är vanligt att alla fokuserar på alla andras "skedtramp" och skyddar samvins beteende för att hon "är hans partner" som många i tråden gör fokuserar på helt fel "fel" här. Finnen fel och alla är på hennes egen valda man. En främling på krogen ger en komplimang man behöver inte agera på det man hör det och väljer att tacka eller gå eller vad man nu vill göra. Det är helt ofarligt, men det är inte hennes sambos beteende.
  • Anonym (E)
    Anonym (E) skrev 2018-04-08 14:45:59 följande:

Håller med. Och det är vanligt att alla fokuserar på alla andras "skedtramp" och skyddar samvins beteende för att hon "är hans partner" som många i tråden gör fokuserar på helt fel "fel" här. Finnen fel och alla är på hennes egen valda man. En främling på krogen ger en komplimang man behöver inte agera på det man hör det och väljer att tacka eller gå eller vad man nu vill göra. Det är helt ofarligt, men det är inte hennes sambos beteende.

Finn fem fel.

Blir massa autocorrect jag skriver upprört från mobilen,

om vi vänder på det, främlingen sa det sambon sa:

" Du inte ska tro att du är så jävla snygg bara för att många säger det, massa av tjejer och ex till mig har varit skitsnygga"

Hade det varit oförskämt? Ett övertramp?

Klart en man som misshandlar sin sambo ska låtsas vara den bra mannen och skälla ut andra män och påstå de gör fel för att höja sig själv sen när han är ensam med sambon kommer hans egna personlighet fram som är 10 resor värre än en man med en komplimang på krogen.
  • Anonym (E)
    Lånehajen skrev 2018-04-08 13:29:33 följande:

Nä man måste inte nödvändigtvis flirta för att man ger en människa en komplimang. Men om man inte känner någon sen tidigare, i princip öppnar samtalet med henne genom att säga att hon är jättevacker (han hade ju nästan bara pratat med hennes man innan) och det sker ute på krogen så är det till 99% vad det handlar om. Att tro något annat är naivt. 

Brukar du täcka för din sambo i svarta lakan då så ingen ska se gennes yttre skönhet? Eller du kanske inte låter henne gå ut utanför dörren? Tänk om någon tycker hon ler fint!!!
  • Anonym (E)
    Lånehajen skrev 2018-04-08 12:51:07 följande:

Det spelar ingen roll om komplimangerna uppskattades eller inte, det är fortfarande respektlöst att flirta med andras partners framför dem. Däremot håller jag med om att det blev en klar överreaktion från sambons sida i detta fall.

Du tolkar Sambons svartsjuka kontrollerande nervärderande hotfulla beteende till "överreaktion"

Really? En gnutta överreaktion? Ingenting farligt alls? Inte 100% psykisk misshandel och ingen respekt för sin sambo?

Kanske du känner igen denna "överreaktion"

Och får den själv mot din partner när hon har klänning till jobbet eller sminkar sig när hon ska till stan? Något som händer ofta i ert hem kanske?

Det är inte ett misstag, en överreaktion, eller onödigt. Det är systematisk manipulation och psykisk misshandel.

+ svartsjuka

+ Kontrollerande

+ Nervärderar henne

+ Trycker ner henne för det andra uppskattar hos henne så hon ska lita mer på vad partnern säger om henne än vad andra säger så hon kommer stanna när han säger "förlåt för att jag kallade dig så, förlåt för att jag höll fast dig, jag lovar att det inte kommer hända igen"

Det spelar ingen roll om så hindra män busvisslar efter henne och ropar snygging, han har INGEN rätt att bete sig som han gör. Zero.
Svar på tråden Oförskämt att ge okända kvinnor komplimanger?