• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn till pojke...
  • Hönshjärna

Efraim, Gideon eller Set- så får ni två namn från gamla testamentet och två från nya. 

Jag kände förresten en kille vars farfar nästan fått namnet Otniel (domare i gamla testamentet), men sedan valde föräldrarna istället Lennart, hahaha

• Susannas
    Hönshjärna skrev 2018-04-10 18:34:34 följande:

Efraim, Gideon eller Set- så får ni två namn från gamla testamentet och två från nya.

Jag kände förresten en kille vars farfar nästan fått namnet Otniel (domare i gamla testamentet), men sedan valde föräldrarna istället Lennart, hahaha

Haha vad lustigt!
  • pinoisme

Efraim, Gideon eller Set. Fina namn, klarar inte att välja. :)

• fluu

Underbara namn dina barn har! Jag gillar alla förslag utom Set(lite halvmesyrigt och mesigt). Bäst gillar jag ändå Petrus. Så vackert! Eget, men enkelt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Susannas
    fluu skrev 2018-04-10 23:25:55 följande:

Underbara namn dina barn har!

Tack vad snällt av dig
  • Susannas
    LFF skrev 2018-04-11 17:14:27 följande:

Sakarias, fast med Z och ch

Det är min gammelfarfars mellannamn och han stavade det det Sakarias så jag föredrar det av den anledningen
  • LFF
    Susannas skrev 2018-04-11 18:02:35 följande:
    Det är min gammelfarfars mellannamn och han stavade det det Sakarias så jag föredrar det av den anledningen
    Det är fullt förståeligt men framgår inte i ditt huvudinlägg. Du bad om åsikter och jag gav min. Oavsett så är det ett väldigt vackert namn.
  • Susannas
    LFF skrev 2018-04-12 08:33:13 följande:
    Det är fullt förståeligt men framgår inte i ditt huvudinlägg. Du bad om åsikter och jag gav min. Oavsett så är det ett väldigt vackert namn.
    Tack!! Solig
Svar på tråden Namn till pojke...