• molly50

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Anonym (Man) skrev 2018-04-11 17:55:29 följande:

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

Jag har varit i din frus situation.
    Och det enda du kan göra är att säga hela sanningen och inte utelämna något.
    Men det faktum att du har varit otrogen mot henne i 1,5 år och ljugit för henne lika länge gör att jag tror att det inte spelar någon roll vad du säger.
    Lögnerna och sveket sårar mer än otroheten i sig.
    Och det gör att du nog har förstört hennes tillit för dig.
    Du skriver att du vill fortsätta för barnens skull.
    Men du är inte så lite naiv om du tror att barnen inte kommer att märka att det inte är så bra mellan er.
    Barn är inte dumma. Även om de är små.
    De lär märka att du inte älskar henne och inte har någon närhet och intimitet med henne.
    Dessutom,hade du haft dina barns bästa för ögonen så hade du inte valt att vara otrogen från första början utan istället försökt lösa problemen med din fru.
    Om din fru väljer att lämna dig så lär du väl gå tillbaka till din älskarinna på en gång.
    Och det visar väl då hur mycket du egentligen älskar din fru. Dvs inte alls.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 10:32:49 följande:
    Stannade du med din man/partner?
    Nej. Jag lämnade.
    Kanske om han varit ärlig. Men han ljög mig rakt upp i ansiktet även fast jag försökte konfrontera honom med det jag fått veta.
    (Jag fick veta det på omvägar)
    Men jag tror inte det hade hjälpt ens om han hade varit ärlig.
    Det faktum att han inte respekterade mig mer än att han kunde hoppa i säng med någon annan var det som var avgörande.
    Jag ångrar inte att jag valde att lämna honom.
    Hade jag inte gjort det så hade jag förmodligen inte träffat mannen i mitt liv och fått mina barn.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Sch) skrev 2018-04-12 10:51:05 följande:

Varför berätta? Håll tyst och börja istället med att vara en bättre och kärleksfullare man. Gör bot utan att berätta. Det är bara du som kommer må bättre av att berätta, lätta på hjärtat, din fru kommer bli ledsen och arg, så onödigt om du bestämt dig för henne.

Och om sanningen ändå kommer fram så lär det blir ännu värre för hans fru.
    Då får hon dessutom leva med vetskapen om att han har ljugit henne rakt upp i ansiktet.
    Och för vems skull har han i så fall ljugit?
    Inte för hans frus skull i alla fall.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 10:55:24 följande:
    Ah! Så ni hade inte barn? En helt annan situation då.
    Nej,vi hade inga barn. Tack och lov.
    Men dte hade inte spelat någon roll.
    Jag hade lämnat i alla fall.
    Barn mår inte bättre av att leva med två föräldrar som inte har det bra tillsammans,än av att leva med dem var för sig och båda mår bra.
    Snarare tvärtom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 11:18:34 följande:
    Så om samma sak hände med pappan till dina barn, det vet du att det kan, då skulle du lämna på två röda? Inte ge en ny chans? Inte ens fundera på det, för barnens skull?
    Det beror på omständigheterna.
    Om han hade gjort ett engångsmisstag på fyllan och verkligen ångrat sig så hade jag kunnat förlåta det.
    Men om han,som du,varit otrogen under 1,5 års tid och inte ens verkar ångra det så nej.
    Då hade jag lämnat.
    Barnen ska inte behöva växa upp med två föräldrar som inte har det bra och lära sig att man kan behandla andra människor som dörrmattor.
    Och en man som kan vara otrogen under så lång tid utan några vidare betänkligheter respekterar inte mig för fem öre.
    Och respekterar han mig inte mer än så så är han inte värd att få mer av min tid.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 12:10:31 följande:

Nu lämnar jag tråden. Jag ställde en fråga och har kommit fram till vad som ska göras.

Uppdatera gärna om hur det gick när du har pratat med henne.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (kaffe) skrev 2018-04-12 13:42:12 följande:
    Håller med, 1.5 år är en JÄVLA massa chanser att tänka och medvetna val att fortsätta. Det är nog väldigt svårt att snacka sig ur.
    Ja,precis.
    Och det skulle bara kännas patetiskt om han påstod att han tänker på barnen.
    Hade han gjort det så hade han inte ens tänkt tanken på att vara otrogen från första början.
    Att dessutom få veta att han har känslor för den andra. Det hade fått mig att känna mig som ett andrahandsval för att det inte funkade med den andra.
    Så nejtack,det är inte en man jag skulle vilja ha i mitt liv.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Håll käften) skrev 2018-04-12 16:02:30 följande:

Håll käften. Behandla din partner som en gud. Dyrka henne och för varje fight ni har eller mm. Håll käften det är dit fel.

Du har 1,5 år varit otrogen. Håll käften, du måste. Gör allt du kan för din partner, tacka gud att du har henne. Men säger du något kommer du förlora henne.

Om du någonsin gör slut, säg då eller om hon gör slut med dig. Men endast då.

Fattar du detta? Kille här. DET VI INTE VET SKADAR INTE OSS. Jag vill inte veta om min fru är otrogen, jag hade gjort slut. Men om du är ärlig, börja leta efter nytt ställe att bo på.

SLUTLIGEN HÅLL KÄFTEN OCH DYRKA VARJE STEG HON TAR. LYCKA TILL!

OBS ovanstående är min tankesätt och vänligen respektera detta, visa är ärliga andra realister. Och enligt min tanke och tycker så TROR JAG han har 9/10 chans hon lämnar honom. Vill han behålla henne har han HELA LIVET att behandla henne som en gudinna to make it up så att säga.  

Sanningen tenderar att komma fram på annat sätt även om man väljer att inget säga.
    Och om TS och hans fru har haft dte dåligt ett tag,hur tror du att hon då kommer att reagera på att han plötsligt börjar dyrka varje steg hon tar och behandlar henne som en gudinna?
    Det hade i alla fall fått mig att reagera.
    Så det bästa är att vara ärlig.
    Om man väljer att fortsätta ljuga och sanningen kommer fram på annat sätt så är risken större att man blir lämnad.
    Man skulle förlora all tillit för personen.
    Och om han kan ljuga så länge om en sådan sak,vad kan han då inte ljuga om mer?
    Carpe Diem
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?