Inlägg från: Anonym (kaffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kaffe)

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Anonym (Man) skrev 2018-04-11 17:55:29 följande:

Jag har haft ett förhållande med samma person i ca 1,5 år. Jag blev kär i denna person. Nu finns det risk för att allt kommer fram och jag har valt att lämna min älskarinna, vill inte separera från min fru. Vad är bäst att säga:

- jag har varit otrogen i 1,5 år, men hon betydde inget. Jag vill leva med dig.

Eller

- jag har varit otrogen i 1,5 år, jag blev kär i henne. Men jag vill leva med dig.

Inget av dem, jag skulle skita fullständigt i om du blev kär eller kåt, om hen betydde allt eller inget, Det enda jag skulle bry mig om är att du VALDE att gå vidare med det och valde att pissa på mig, vår relation och våra barn (om ni har några). Det skulle säga mig att du är en egoist som när det kommer till kritan väljer dina egna lustar/känslor för din familj och det är allt jag behöver veta för att avgöra att jag inte vill ha ett förhållande med dig.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Sch) skrev 2018-04-12 10:51:05 följande:

Varför berätta? Håll tyst och börja istället med att vara en bättre och kärleksfullare man. Gör bot utan att berätta. Det är bara du som kommer må bättre av att berätta, lätta på hjärtat, din fru kommer bli ledsen och arg, så onödigt om du bestämt dig för henne.

Om TS hade varit kapabel att vara en "bättre och kärleksfullare man" helt på egen hand så hade han aldrig varit otrogen i första taget. Då hade han satt stopp för det på en gång. Bevisligen misslyckades han med det i 1,5 år. Så att "döma" sig själv till att göra bot fungerar sällan bra för det är ju så himla lätt att intala sig att "äh, bara jag håller tyst och gör bot senare så blir allt bra" så det kvittar ju om man råkar bryta sin bot några ggr, man kan ju alltid börja om lite senare.

Människor som resonerar som du, gräv ner sanningen, det man inte vet har man inte ont av, du skdar bara andra genom att vara ärlig, det är bättre att ljuga, osv.... har en tendens göra om sina "misstag" gång efter gång.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 11:18:34 följande:
    Så om samma sak hände med pappan till dina barn, det vet du att det kan, då skulle du lämna på två röda? Inte ge en ny chans? Inte ens fundera på det, för barnens skull?
    Jag tror det ofta beror på om man varit med om sånt tidigare eller inte. Om man inte varit med om det tidigare så är man kanske mer benägen att förlåta och tro på personens löften och ursäkter. Om man varit med om det tidigare som Molly och jag så tror jag man utvecklar en nolltolerans och lämnar på två röda för man vet av erfarenhet att det sällan lönar sig och man vet också av erfarenhet att den som varit otrogen sällan berättar hela sanningen och sällan ångrar sig på riktigt, Oftast ångrar man konsekvenserna det fick men inte det man fick uppleva med den andra.

Vad otrogna människor sällan förstår är att det inte bara handlar om att förlåta handlingarna sådär som att man kanske förlåter ett simpelt misstag. En otrohet får dig att omvärdera den bild du har av din partner. Din partner är inte samma person för dig efter en otrohet, det är en ny person som du inte riktigt vet hur du ska förhålla dig till. Delar stämmer fortfarande med det man trodde om personen men andra delar stämmer inte alls. Så även om du kan förlåta själva otroheten så är det inte säkert att du kan förmå dig själv att älska din "nya" partner.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-12 12:10:31 följande:

Nu lämnar jag tråden. Jag ställde en fråga och har kommit fram till vad som ska göras.

Vad är det du kommit fram till?
  • Anonym (kaffe)
    molly50 skrev 2018-04-12 12:59:42 följande:
    Det beror på omständigheterna.
    Om han hade gjort ett engångsmisstag på fyllan och verkligen ångrat sig så hade jag kunnat förlåta det.
    Men om han,som du,varit otrogen under 1,5 års tid och inte ens verkar ångra det så nej.
    Då hade jag lämnat.
    Barnen ska inte behöva växa upp med två föräldrar som inte har det bra och lära sig att man kan behandla andra människor som dörrmattor.
    Och en man som kan vara otrogen under så lång tid utan några vidare betänkligheter respekterar inte mig för fem öre.
    Och respekterar han mig inte mer än så så är han inte värd att få mer av min tid.
    Håller med, 1.5 år är en JÄVLA massa chanser att tänka och medvetna val att fortsätta. Det är nog väldigt svårt att snacka sig ur.
  • Anonym (kaffe)
    Valentina01 skrev 2018-04-12 15:40:03 följande:

Det blir så konstigt när man är otrogen och sen ber partnern att ställa upp för "barnens skull". Jag menar, var det för barnens skull man var otrogen eller? Eller varför tror man sig ha rätten att ens partner ska städa upp efter ens skit? 

Den frågan ställde jag också barnens mamma när hon kom med samma argument, fick aldrig något bra svar på det Flört
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (torsken) skrev 2018-04-16 03:37:24 följande:
    Ha, ja ofta man åker fast :) 
    Har nog alla som åkt fast oxå sagt. Sen krälar de på alla fyra och ber om att bli förlåtna och är inte alls lika kaxiga längre Cool
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?