Inlägg från: Nusse91 |Visa alla inlägg
  • Nusse91

Ultraljudet V32

Hej! 

Idag var vi på ultraljud för att se så att den lille mår bra i magen på min sambo. Men det blev absolut inget roligt möte med den ansvariga på avdelningen. 

När vi kom in så hälsade hon endast på min sambo och gick iväg innan jag fick chansen att hälsa själv. Tänkte att det var väl en tillfällighet. 
    Men när hon kollade med ultraljudet så satt och knäpptyst och inte berättade vad hon gjorde för moment och vad som sågs på skärmen utan körde igenom sitt race o mätte osv sen var det typ bra. 
    Det tog endast 15 minuter hos henne idag och förra ultraljudet tog 45 minuter och var väldigt givande. Men idag kände vi att vi inte fick veta nått mer än att allt är bra med barnet i magen och att den har långa ben. Det var de enda vi fick fram..

Hur brukar det se ut på ultraljudet i vecka 32~? sägs det mycket och fick ni bra information om vad som kollades i magen osv? Eller var det som för oss, snabb koll sedan tack och hej typ? 

Blev väldigt besviken för vi har längtat efter detta ultraljudet i flera veckor nu. 

När vi skulle gå så stressade hon iväg oss, vi hann inte ens gå till våra ytterkläder fören hon sa tack och hej så det var bara att ta jackan i handen och gå ut. 
    Det kändes väldigt tråkigt.. 

Hoppas att vi får någon annan nästa gång. Den vi hade vid första besöket var fantastisk. 

• Svar på tråden Ultraljudet V32
  • Nusse91
    Iowhannah skrev 2018-04-16 13:39:45 följande:

Varför gjorde ni ultraljud så sent? Är det en riskgraviditet?

Det var ett rutinultraljud. Nej det är inte en riskgraviditet. 
    Tydligen så får vi ett i vecka 36 också. 
  • Nusse91
    Anonym (N) skrev 2018-04-16 13:40:20 följande:

Jag får inte ens något mer ultraljud än rutinultraljudet. Var bor ni som får ett i v. 32 också?

Men jag var missnöjd med personen som gjorde mitt rutinultraljud också. Hon var väldigt otrevlig och så tryckte hon apparaten så hårt i min mage att det gjorde skitont och sen klagade hon på att jag (omedvetet) spände magen, eftersom hon då fick ont i armen... Och flera gånger ruskade hon plötsligt och våldsamt om min mage utan att förvarna eller förklara, så både jag och min man blev helt chockade.

Vi tillhör Blekinges landsting. 

Usch, det låter inget vidare. Jag hade tagit det vidare till IVO så att dom hade fått kika på det.
  • Nusse91
    Anonym (N) skrev 2018-04-16 13:40:20 följande:

Jag får inte ens något mer ultraljud än rutinultraljudet. Var bor ni som får ett i v. 32 också?

Men jag var missnöjd med personen som gjorde mitt rutinultraljud också. Hon var väldigt otrevlig och så tryckte hon apparaten så hårt i min mage att det gjorde skitont och sen klagade hon på att jag (omedvetet) spände magen, eftersom hon då fick ont i armen... Och flera gånger ruskade hon plötsligt och våldsamt om min mage utan att förvarna eller förklara, så både jag och min man blev helt chockade.

Vi tillhör Blekinges landsting. 

Usch, det låter inget vidare. Jag hade tagit det vidare till IVO så att dom hade fått kika på det.
Svar på tråden Ultraljudet V32