Anonym (Heartburn) skrev 2018-04-20 22:25:40 följande:
Alla tre graviditeter: världens hemskaste halsbränna som kom en vecka före BIM och höll i sig hela graviditeterna. Tack och lov för omeprazol! Tredje gången fattade jag att jag var gravid pga den, plussade först sex dagar senare! I övrigt har jag inte haft så värst mycket symtom förutom illamående.
Fröken Sol skrev 2018-04-21 08:00:18 följande:
Innan BIM kändes det mest som PMS. Ökad känslighet, svullnad, irritation och oro. Precis runt BIM fick jag metallsmak i munnen, blev känslig för dofter och tyckte plötligt att kaffet luktade och smakade illa. Testade positivt på BIM och ganska snart därefter blev brösten svullna och ömma, jag började må illa på nätterna, grät för allt och blev fullkomligt golvad av trötthet.
citrongräs skrev 2018-04-21 08:52:07 följande:
Eg ingen skillnad från föregående månader. Hade PMS som vanligt, molvärk från livmodern och ömma bröst som slutade ömma innan BIM som vanligt till exempel, (började dock igen efter nån dag men...).
Fick starkt plus på ÄL+10. Kunde knappt tro det för kände inget annorlunda haha!
Heartburn - Illamående är bland det värsta jag vet så att jag hoppas att när (om jag nu kan bli med barn, det vet man ju aldrig) så hoppas jag och ber till Gud att jag inte har så mycket problem med illamående. Jag sitter liksom och gråter sekunderna innan jag kräks i vanliga fall liksom haha.
Fröken Sol - Hm, ja. Jag har hört massor också om den där typiska metallsmaken och att speciellt att kaffet inte smakar gott om man nu är kaffedrickare. Jag själv dricker inte kaffe men det har jag hört mycket om. Hoppas att du trots din trötthet mådde hyfsat bra.
citrongräs - Haha ja så kan det oxå vara! Att man inte har någon aning och verkligen inte tror att man är gravid. Så blir man chockad när plusset väl sitter på stickan. Härligt ändå! Önskar att jag kan få den chocken snart ;)
KRAM PÅ ER <3