• Jomila

BF Januari 2019

Hejsan!

Jag är gärna med här om jag får! Plussade den 29 april på cykeldag 33...BF 4 januari (enligt natural cycles). Barn nummer två <3

• Jomila

Hej på er! Fick kallelser till våra kommande bm-besök idag och vårat tidiga ul. Känns fortfarande overkligt då jag likt förra gången har väldigt få symtom. Lite ömmande bröst bara och sen känner jag mig väldigt svullen...ser ut att vara gravid i tredje månaden tycker jag, haha...var på tidigt hälsosamtal/inskrivning redan i torsdags...vi fick en tid som blivit avbokad...ibland ska man ha lite tur ????...tycker att det känns lite mer verkligt att prata med folk om det men eftersom det är sååå tidigt så har det ju bara varit vi och bm som vetat om det, haha...berättare för sambons föräldrar i helgen då svärfar är sjuk och behövde lite uppmuntran...annars är vi tysta om det. Hur tänker ni andra kring att berätta?

• Jomila

[quote=78708508][quote-nick]Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:[/quote-nick]Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.[/

Jag tror inte att du behöver vara orolig. Nu kan det såklart vara olika men jag minns det inte som att värken kom och gick när jag fick missfall, utan den var mer konstant och det tog inte mer än ett par timmar innan jag började blöda...Håller en tumme för att erat lilla pyre bara växer och att det är just växtvärk <3

• Jomila

Gick in i vecka 8 igår. Mått lite illa både igår och idag. Helt förlamad av trötthet och däckar vareviga kväll...runt 22-tiden. Idag har jag inte ens känt mig som människa...

• Jomila

Beklagar ditt ev. Missfall! Precis som xrayoflight skriver, känns allt ok och ?som vanligt? så behöver du inte kolla upp det...har du hunnit skriva in dig på mvc så kan du ringa och säga att du fått missfall. Skulle rekommendera dig att ta ett graviditetstest om tre-fyra veckor för att se så att alla hormoner lämnat, blir det minus på stickan då ska allt ha kommit ut ordentligt.

Kram

snippisen skrev 2018-06-16 09:33:41 följande:

Fråga!

fick vad jag antar är missfall. Blödning med lite klumpar (som riklig mens)

Måste man gå och kolla upp så att det blir inskrivet att det är konstaterat missfall. Eller kan jag bara fortsätta som vanligt med livet nu när jag inte blöder längre?

• Jomila
    Jejje93 skrev 2018-06-17 09:34:36 följande:

På vilket sätt har man ont? Jag har haft som stickningar/hugg i blygdbenet. Är det så?

Jag hade som kraftig mensvärk i några timmar innan jag började blöda och sen fortsatte det något dygn om jag inte minns fel...
  • Jomila

Jag känner mig också redo för facebookgruppen nu så jag lägger till dig som vän Svenskbaggen!

Svar på tråden BF Januari 2019