Inlägg från: Meemelie |Visa alla inlägg
  • Meemelie

BF Januari 2019

Hoppar in här jag också, BF 12/1-19 enligt NC.

Första barnet och har aldrig varit gravid innan. Känner absolut inga symptom alls förutom lite lätt molvärk då och då. Nästan lite besviken över att inte känna något då man läser om alla som har hur tydliga symptom som helst hur tidigt som helst. Hoppas på att känna något mer snart så att detta blir mer på riktigt!

Någon annan som inte heller känner av några klassiska symptom?

• Meemelie
    Jeex skrev 2018-05-06 16:28:09 följande:

Är det någon som har fått helt ändade sömnvanor redan ? Har de senast dagarna vaknat upp 3-4 gånge varj natt med ungefär en timmas mellanrum. Och sedan vaknar jag orolig tidigt av mig själv och är superpigg även fast jag har alla dessa uppvaknanden.

Jag vaknar också flera gånger och känner mig pigg, vaknar tidigt på morgonen men sen under eftermiddagen är jag supertrött och somnar tidigt på kvällen. Störande!
  • Meemelie

Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.

• Meemelie
    Jomila skrev 2018-05-13 09:56:03 följande:

[quote=78708508][quote-nick]Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:[/quote-nick]Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.[/

Jag tror inte att du behöver vara orolig. Nu kan det såklart vara olika men jag minns det inte som att värken kom och gick när jag fick missfall, utan den var mer konstant och det tog inte mer än ett par timmar innan jag började blöda...Håller en tumme för att erat lilla pyre bara växer och att det är just växtvärk <3

Tack! Gör inte lika ont längre och blöder fortfarande inte så det är nog bara växtvärk ändå. Så synd att det känns precis som mensvärk bara, hade ju varit bättre om det kändes på ett annat sätt så man slapp oroa sig :)
  • Meemelie
    Jejje93 skrev 2018-05-13 09:30:53 följande:

Jag har haft samma sen jag plussade och innan :) min första graviditet också. Tror vissa har mer än andra

Tack! Hoppas det stämmer, gör inte så ont längre så det var nog bara växtvärk. Så onödigt att man ska hålla på och oroa sig hela tiden :)
  • Meemelie
    Jeex skrev 2018-05-15 12:01:20 följande:

Idag tittade illamåendet in som ett brev på posten. Har legat i sängen sedan jag vaknade imorse. Har fått i mig lite vatten och suger på några torra salta kex.

Nej, vad jobbigt. Hoppas det inte blir långvarigt. Jag känner inte av något illamående än, hoppas det håller sig borta. Visst var du också i vecka 6 nu? Själv känner jag bara av någon slags växtvärk, dock bara tidigt på morgonen. Vaknar vid 4-5 på morgonen av vad som känns som mensvärk, men försvinner sedan under förmiddagen. Och så trötthet då, men det kan ju lika gärna bero på den plötsliga extremvärmen.
  • Meemelie
    EIJ90 skrev 2018-05-20 07:41:49 följande:

Hej allihopa!

Plussade i tisdags med digitalt test på äl+11 (bim-2).

Är alltså i v4+2. Bf 26/1.

Känner mig orolig för att symptomen kommer och går. Är inte illamående, tycker hungern och tröttheten har avtagit jämfört med innan i veckan. Känner molvärk från och till. Konstig smak i munnen från och till. Ibland lite ömma bröst.

Borde jag inte känna mer? Blir så nojig för fick mf i v 7 tidigare i vår.

Nån annan som inte känner likadant? Jobbigt att tiden går så långsamt...

Jag är i vecka 7 nu och känner inte heller särskilt mycket. Molvärk till och från som känns som mensvärk och bröst som känns ömma om man tar på dem. Kanske lite tröttare än vanligt, men annars ingenting. Lyckades till och med ta mig runt Göteborgsvarvet igår i värmen, visserligen med lite sämre tid än förväntat. Jag tänker att det är ju skönt att inte känna illamående eller liknande så jag är glad för att inte känna mer än såhär :)
  • Meemelie
    Jeex skrev 2018-05-21 11:42:08 följande:

Hur många från Göteborg med omnejd har vi här inne förresten :)

Jag bor också i Göteborg, har nog skrivit det tidigare i någon tråd någonstans tror jag, men skriver det igen :)
Svar på tråden BF Januari 2019