Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

BF Januari 2019

Enlitenkvinna skrev 2018-05-09 21:23:19 följande:

Plussade i söndags och har bf 5/1 ???? 1:a barnet! Ska på vår första kontroll den 4/6. Finms det ingen favebookgrupp för januaribebisar?

Skicka ett meddelande till lksnigel. Hon har startat en fb-grupp
  • Anonym (Hej)
    Saima17 skrev 2018-05-19 17:12:33 följande:

hoppar in här.. Hoppas så att vecko indikatorn visar fel på mj.. Ja har typ alla symtomer som man har i v7.. e sjukt uppblåst I magen, sjuka bröst,mega hungri, mår illa, fått tjockare flytningar. Ska t mvc på onsdag.. min gyn tror ja e i v7.. Men va t en inkompetent på mvc som int ens hitta mina äggstockar så hon hitta inget i onsdags heller när ja va dit.. Ja fick + 4 dagar före mens. så därför tror de att ja e längre.. Ska bli kul på onsda å se

Fast många av de symptomen stämmer ju även på andra veckor.
  • Anonym (Hej)
    Saima17 skrev 2018-06-10 17:08:14 följande:

vill bara förklara iom att d va ja som skrev att d lät litet iom att ja själv va i v6+6 å bebis va 8.6mm så lät dryga 3mm litet. Ha int mena att trampa på nåns tår.. Men ha märkt att många e väldigt mkt mer frispråkig här inne än va ja e.

ha kommi fram t att d e no kanske dags att lämna den här tråden nu.

Hoppas allt löser sj för alla. å trevlig sommar!

Jag måste nog påstå att du själv var väldigt frispråkig i det du kommenterad med att den var så liten.
  • Anonym (Hej)
    Saima17 skrev 2018-06-10 18:13:30 följande:

Men gå tebax å läs.. hon skrev själv att den va "ENDAST 3,7mm.. å e i v 6 lr nå" jaa ja va å I v6 då. å fram t v 12 ca så borde alla växa i ungefär lika size står d ju överallt.. Men som sagt va.. enough is enough..

Tycker som sagt att det var klumpigt uttryckt. Jag tror ingen vill höra det på det sättet att, oj vad liten, min är bla bla bla.

Visserligen innebär det ju om man är 6+6 är det v.7 då man har gått 6 fulla veckor och är 6 dagar in i vecka 7 och bara där gör det i så fall stor skillnad på vart ni är i graviditeten.

Men även om det skulle vara så att ni båda är i v.6 så skulle det vara skillnad på embryot om vi säger att hon är i början och du i slutet då den växer 1mm om dagen. Så absolut har du rätt i det att embryon växer ungefär lika, men man kan ju fortfarande inte jämföra om man ligger några dagar före. Det blir fortfarande en stor skillnad.
Svar på tråden BF Januari 2019