Inlägg från: SunnyDay |Visa alla inlägg
  • SunnyDay

BF Januari 2019

Jeex skrev 2018-05-21 11:42:08 följande:

Hur många från Göteborg med omnejd har vi här inne förresten :)

En till från Göteborg här, kul att vi är några stycken. Men tror att jag bara skrivit i den andra tråden, fattade inte att det fanns två trådar...
  • SunnyDay
    T90 skrev 2018-06-01 15:34:35 följande:

Bara jag som är så jävla glömsk hela tiden? Inte likt mig. Brukar ha stenkoll på allt och glömmer aldrig något. Nu är det som att jag vore lite dement....

Nä, här är en till som är mer förvirrad och klumpig än vanligt :)
  • SunnyDay
    Vegas skrev 2018-06-08 13:53:29 följande:

Hej allihopa! Jag tänkte bara höra med er hur ni gjort/ska göra.

Vi berättade för våra familjer om denna graviditet efter vårt tidiga UL. Berättade även för några nära vänner.

Jag är nu i v9+5. Min nya chef går på en 7 veckor lång semester när jag kommer vara i vecka 11+

Så när han är tillbaka är jag redan i vecka 18+0!

Jag hade tänkt att vänta med att berätta för honom efter jag gjort KUB. Men nu blir jag osäker för jag vill nog berätta innan han går på semester så att han inte hör nyheten av någon annan när han är borta. Eller är det dumt att berätta för tidigt?

Vad hade ni gjort?

Är i samma tankar om hur jag ska göra med detta. Kommer vara typ likadant för mig, och det lutar åt att jag kommer berätta för min chef. Tänker att hon säkert uppskattar att få veta i god tid så det blir enklare för henne att planera. Men tänkte väl isf vara tydlig med att vi får stämma av igen efter semestrarna hur det gått, är ju ändå många veckor och mycket kan hända...
  • SunnyDay
    T90 skrev 2018-06-08 18:54:22 följande:
    Finns det en lag på det? Hade en kollega på ett annat ställe nämligen som sa till någon vecka innan bara.
    Ok, ja det är klart att man inte måste berätta tidigt men hade jag själv varit chef hade jag iaf uppskattat att få veta i god tid. Det ska ju hinnas rekrytera vikarie mm. Men v. 9-10 är kanske lite väl tidigt ändå :)

Haha, men alltså förstår jag dig rätt? Sa din kollega till en vecka innan hon tänkte gå hem på föräldraledighet?
Svar på tråden BF Januari 2019