• LJOO

BF Januari 2019

Hej,

Efter fyra inseminationsförsök har jag äntligen plussat och går in i v.8 på fredag. Jag har bokat in ett tidigt ultraljud på måndag och ser fram emot besöket med spänning och förväntan.

Är illamående på eftermiddagar/kvällar och konstant trött.

Är intresserad av att gå med i FB-gruppen. Vem skriver jag till? :)

• LJOO

Hej,

BF 17/1 och mådde i v. 6 lite illa hela tiden oavsett vad jag gjorde. v.7 gick illamåendet över till att jag mådde illa när det gick mer än 2 timmar mellan måltiderna. Nu i v.8 är jag tillbaka till att må illa hela tiden. Jag är konstant sugen, men inget smakar gott eller underlättar mående. Det är till och med obehagligt att dricka vatten. Någon som känner/känt likadant och kan ge tips på vad som fungerade att äta för er?

• LJOO
    an8oben skrev 2018-06-03 21:22:53 följande:

Hej och grattis! Har själv BF 20/1. Första barnet?

Jag äter vindruvor....

Hej,

Grattis!

Ja det är mitt första :) är det ditt första med?

Vindruvor var ett bra tips, tack. Här du testat något receptfritt läkemedel för att få bukt på illamåendet?
  • LJOO
    Jejje93 skrev 2018-06-05 16:47:37 följande:

Är urinprov för att ta grav test eller va? Jag har vart på gyn och gjort VUL redan.

Min barnmorska berättade att de även tittar efter bakterier i urinen :)

Jag gjorde ett tidigt ultraljud i v.8 igår och fick se en 12mm klump i magen. Hjärtat tickade och allt såg bra ut. Det fram emot nästa ultraljud i v.12 :)
  • LJOO
    Lucifer91 skrev 2018-06-05 22:41:45 följande:

Tjejer, är de någon av er som tar lergigan Comp? Fick de utskrivet idag..

Hur mår alla föresten? Är de bara jag så tampas med galet illamående och aptitlöshet?

Jag mår bra, men även jag mår illa. Känner mig dock sugen på.allt men inget är gott eller hjälper illamåendet. Mitt största problem just nu är att jag inte får i mig tillräckligt med vätska pga måendet.
  • LJOO
    Jejje93 skrev 2018-06-05 19:55:33 följande:

Vad skönt för dig!!!

Jag gjorde VUL i vecka 6+0. Trodde jag var i vecka 8+0 men hade räknat fel för har oregelbunden mens. Man såg något som tickade men hon sa att det var sä tidigt så hon kunde ej garantera till 100% att det var bebisens hjärta utan det kunde vara ett av mina blodkärl som pulsera. Men allt såg ut som det skulle.. jag är orolig dock men försöker släppa det. Hade det vart något fel hade jac ju fått komma tillbaka om två veckor eller nå men fick ingen ny tid.. gulesäck å allt fanns där å såg fint ut.

Jag blir knäpp på att va gravid haha

Min barnmorska så till mig att 80%, 4/5, av alla graviditeter går bra och att jag förtjänar att njuta av den. Att även om det mot alla odds inte skulle gå vägen så kommer jag inte bli mer ledsen och besviken om jag njutit av den.

Jag tyckte det var så bra sagt och sen dess har jag kunnat njuta av den och mår så mycket bättre :)
Svar på tråden BF Januari 2019