• Dunciss

BF Januari 2019

Hej på er alla, hoppas det är ok att jag hoppar in här :) 

Grattis till er alla som plussat! 

Plussade med nummer två för två veckor sedan och har bf i mitten av januari om mina beräkningar stämmer, typ 17:e? 

Om allt går vägen (vilket jag hoppas på) kommer det bara att skilja drygt ett år mellan barnen. Finns det någon annan här som också har barn tätt? Måste säga att jag har lite ångest över tanken på att få ett litet spädbarn samtidigt som den äldre börjar lära sig gå och behöver en hel del tillsyn... Kommer jag och min man att räcka till för två barn?? Massor med tankar som snurrar runt i huvudet just nu. Dessutom kom graviditeten oväntat så jag har druckit vin och ätit rökt korv och gjort sånt som man inte borde, det ger mig lite ångest också... 

Massor med negativa tankar nu, men allra mest är jag ju glad och lycklig och håller tummarna att allt går vägen. Innan ettan kom hade jag två missfall så det känns absolut inte självklart att ett plus på stickan leder till ett barn, men vi håller tummarna här hemma.

Har ni andra gjort ultraljd tidigt? Jag har tid hos läkaren nästa vecka och det känns spännande men också läskigt. Kommer att bli så verkligt då... :)

• Dunciss
    Delilah2001 skrev 2018-05-25 00:24:27 följande:
    Hej, jag kommer ha 18 månader mellan mina yngsta, om allt går vägen!

Känner mig också lite orolig hur man ska räcka till, men det får gå på något sätt!

Jag fyller 39 i år, så det var inte läge att vänta med syskonförsök heller...

Jag har tid för ultraljud 4 juni. Hade ett missfall och ett ma innan jag blev gravid med sonen, så får göra ett tidigt ultraljud därför.
    Ja, då är vi i ungefär samma sits... Jag är 31 så har ju inte bråttom på det sättet. Vi kämpade i två år innan första kom, och med tanke på att det gick trögt med första, plus att jag ammar trodde vi nog inte att det skulle gå så fort :) Men vi hade tur helt enkelt.

Även om det blir mycket jobb i början tror jag att tdet blir roligt för dem senare, att ha ett syskon så nära i ålder.
    Sofia12310 skrev 2018-05-24 22:44:45 följande:
    Hej! Kul! Om denna graviditet går som den ska så skiljer de 1,5 år på mina!

Var på vul idag har oregelbunden mens kunde bara se hinnsäck, enligt mens borde jag vars i vecka 9 men hade sex en gång och de var 22 april vilket gör att jag birde vara i 5-6 ska på vul igen på måndag inte säkert man ser nåt då heller. Men vilken vecka ska du Göra vul? Lycka till!
    Kommer vara i 7+1 vid ultraljudet :) Förra graviditeten såg vi hjärtslag redan vecka 6+1 men det är ju inte alls säkert så vi väntar lite 
    längre denna gång. Håller tummarna att det går bra för dig på måndag!
  • Dunciss

Var på ultraljud i fredags och fick se ett tickande hjärta och ett foster som var 8.3 mm. Vet inte om det är lagom för tiden, men läkaren verkade tycka att allt såg bra ut så jag antar det :)

Kändes som en lättnad att få veta att den lille därinne lever.

Dock skrämde läkaren upp mig rejält. Eftersom jag snittades med mitt första barn för bara 6 månader sedan menar hon att det kommer att vara högriskgraviditet med risk för att livmodern går sönder, inre blödningar och huja vilka hemska bilder hon målade upp... När jag kom hem och googlade lite verkade det som att det finns många som blivit gravida snart efter snitt och inte fått några särskilda restriktioner... Antar att läkare kanske ser olika på det där men min läkare fick det att låta som värsta dödsdomen för både mig och barnet....

• Dunciss
    Delilah2001 skrev 2018-06-03 22:51:44 följande:
    Men fy! Jag snittades för 10 månader sedan, ska till läkaren i morgon.

Min bm var lugn och sa att jag inte får gå igenom värkarbete, men annars ska det nog gå bra.

Får se vad läkaren säger.
    Hur gick läkarbesöket?

Jag känner mig mycket lugnare efter att ha läst på nätet och har också bestämt mig för att byta läkare. Jag uppskattar ju att hon är ärlig men det känns jobbigt att behöva vara livrädd. Vill nog hitta någon som kan ge mig lite mer balanserad information. Kommer du att få gå på extra kontroller också? De vill tydligen att man gör ultraljud för att mäta tjockleken på snittet några gånger under graviditeten.
Svar på tråden BF Januari 2019