BF Januari 2019
Vecka 5+0 idag, bf 30/1.
Vecka 5+0 idag, bf 30/1.
Dålig matlust här... Enda jag vill ha är piggelin. Kan man leva på det? :)
Ja det är ju både is och päron typ
hela kostcirkeln haha, är det första barnet?
Bara jag som är så jävla glömsk hela tiden? Inte likt mig. Brukar ha stenkoll på allt och glömmer aldrig något. Nu är det som att jag vore lite dement....
Åh jag förstår, känner igen mig i dig, har haft 3 missfall (har två barn också), så det är svårt att glädjas också nu för man tror ju hela tiden att det kommer gå helt fel.
Jag är också sjukt sugen på piggelin. Fick mannen att köra efter glassbilen igår och så hade de inte den sorten ;(
Haha. Får nog införskaffa imorgon!
Man ska berätta senast två månader innan man ska gå från jobbet. Jag jobbar inom vården och kommer söka gravidpenning så jag kommer berätta lite tidigare.
Ok, ja det är klart att man inte måste berätta tidigt men hade jag själv varit chef hade jag iaf uppskattat att få veta i god tid. Det ska ju hinnas rekrytera vikarie mm. Men v. 9-10 är kanske lite väl tidigt ändå :)
Haha, men alltså förstår jag dig rätt? Sa din kollega till en vecka innan hon tänkte gå hem på föräldraledighet?
funkar den appen till Android?
8+0 idag, eventuellt 8+4 enligt gynekologen jag var hos häromdagen för vul.
Är så hungrig hela tiden. Vill bara ha mat mat mat...Inget godis, fika eller annat onyttigt som tur är. Hur är ni andra?
Hall hallå. Är beräknad 31/1, så i v 10 nu. Är det någon mer än jag som har stickningar i underlivet, särskilt vid promenader? Även ljumskarna ömmar lite. När jag googlar om detta hittar jag mest om längre gångna som känner samma :)
Vecka 11+3 idag. Första 2 veckorna hade jag noll matlust och åt bara för jag var tvungen. Senaste veckorna har jag däremot ätit som fan... Var tredje timme, mått illa annars. Idag har jag plötsligt inte alls behovet av att äta så ofta och så mycket. Fattar inte hur det kan ändras så fort.
Går in i vecka 17 nu. Har sedan någon / några veckor känt stick i underlivet / livmodertappen. Svårt att förklara.. Men känns som stick rakt in. Häromdagen cyklade jag en mil och när jag klev av stack det otroligt mycket. Någon som vet varför det blir så???
Hallå där :)
Är gravid i vecka 35 och har i stort sett hela graviditeten varit ljudkänslig samt haft extremt bra hörsel. Störs av grannarna, blir både irriterad och stressad....Är otroligt lättväckt och fastän jag sover med öronproppar verkar jag höra allt...
Funderar över om man blir mer ljudkänslig, får bättre hörsel och blir mer lättväckt som gravid...?
Någon som haft / har liknande? Är det hormonellt eller vad handlar det om?
Har likadant. Har fått byta öronproppar till större, skitstörigt. :(
Började typ i slutet av sommaren för mig och håller i sig. Men det är främst på nätterna, för på dagarna kan jag somna på soffan när sambon typ spelar eller gör saker som låter utan att bli väckt. Det värsta är hans snarkningar men även andra ljud nattetid :/ Kommer bli otroligt jobbigt när bebisen är här för tänker inte sova med öronproppar då, måste ju höra den lilla. Vi sover isär ibland när öronen gör för ont att ha öronproppar. Väldigt hemskt :/
Oj vad bra sagt av henne, verkligen!! Det ska jag också ta med mig. Är otroligt ledsen över att vi inte sover ihop för jag är mest orolig hur det blir sen liksom.
Det kanske ändå blir att han får sova på soffan i början när han ska jobba för att slippa vakna av lillen, då jag troligtvis tar de flesta nätterna pga att jag ska amma. Så får dom mysa på mornar/kvällar när han är hemma :) Han har inga problem att sova där då han säger att det inte är obekvämt, det är mest jag som får dåligt samvete att jag får den sköna platsen medan han får sova där. Han tröstar mig med att säga till mig att "du är ju gravid älskling. Du ska inte behöva sova på en soffa".