• Kaffe81

BF Januari 2019

mysjkin skrev 2018-06-20 23:04:58 följande:

Har bf 10/1 förresten.

Vad kul, jag med! Har du gjort något ultraljud?
  • Kaffe81
    mysjkin skrev 2018-06-25 22:57:46 följande:

Skoj med samma bf! Vi ska på ultraljud (KUB) på tisdag nästa v, och nu på torsdag har vi möte med BM. Hoppas på att hon lyssnar efter hjärtljud. Har det börjat synas på dig? Min mage putar ganska mycket. Har en 7-åring också, och det sägs ju att magen kan synas tidigare med bebis #2! Har du gjort ultraljud?

mysjkin skrev 2018-06-25 22:57:46 följande:

Skoj med samma bf! Vi ska på ultraljud (KUB) på tisdag nästa v, och nu på torsdag har vi möte med BM. Hoppas på att hon lyssnar efter hjärtljud. Har det börjat synas på dig? Min mage putar ganska mycket. Har en 7-åring också, och det sägs ju att magen kan synas tidigare med bebis #2! Har du gjort ultraljud?

Kul! Vi gjorde ultraljud i vecka 8 då vi gjort IVF, såg bra ut då, en liten räka med ett pickande hjärta. Blev bakflyttad lite då så är i vecka 10+2 nu, BF blev inte ändrat så fick inte ihop det riktigt men det kanske jämnar ut sig när den växt till sig lite mer. Vilken vecka är du i? Är bortrest ett par veckor nu så ska göra KUB om 2 veckor, hinner inte träffa BM innan så vet inte om det blir rätt tajming då men vi testar. Jag tror inte det har börjat synas, magen känns ganska uppsvälld men det är jag rädd att kan vara ett resultat av lite försämrad kost just nu
  • Kaffe81
    Anonym (Orolig gravid) skrev 2018-06-27 11:31:43 följande:

Hej!

Har bf 19 januari men är sjukt orolig att det inte ska gå vägen. Därför vågar jag inte gå med i någon fb grupp ännu heller.

Har ett MA i bagaget sen i höstas som upptäcktes runt v 9.

Denna gång var jag på vul och såg hjärtljud i 7+3 men nu är jag lika orolig igen. Är i v 11 nu och helt plötsligt känner jag mindre symtom. Har haft väldigt få och lindriga symtom hela tiden sen jag plussade, lite smått illamående, och ömma bröst och lite mer kissnödig. Men nu är allt som bortblåst. KUB den 10 juli så blir 2 ovissa veckor fram tills dess. Har era symtom varit liknande hela tiden eller har någon av er varit med om detta att symtomen minskat eller försvunnit?

Känner lika! Gjorde UL i 7+6 och har varit illamående hela tiden men nu när jag är i 10+4 har allt försvunnit sedan några dagar. Mår lite illa för tillfället så hoppas nästan att det är illamåendet som kommit tillbaka. Ska på nästa UL för KUB om två veckor, ska bli väldigt skönt!
  • Kaffe81
    Krakelett skrev 2018-07-02 08:56:06 följande:

Hej. Här följt med och läst lite men är första gången jag skriver. Är gravid i V 10 med tredje barnet. Är så vansinnigt trött så jag vet inte var jag ska ta vägen. Trodde i helgen att det hade vänt men nu är det tillbaka igen. Orkar inte göra någonting knappt, vill bara ligga i sängen. Spelar ingen roll vilken tid på dygnet det än.

Någon mer i liknande vecka som har det så här?

Samma här, är i vecka 11+2 och både illamåendet och tröttheten håller i sig. Hoppas att den härliga andra trimetern infinner sig snart
  • Kaffe81
    maawliiin skrev 2018-07-08 11:01:06 följande:

Hej allihopa!

Jag är nu i vecka 13+2, bf 10 Jan, min första graviditet. Genomförde kuben i tisdags och ultraljudet var det häftigaste jag gjort hittills! Nu vågar man glädjas och tro på att det faktiskt finns ett litet pyre där inne! Mitt illamående har lugnat sig så har börjat få tillbaka energi och känner mig mer som mig själv igen. Kanske att man snart får uppleva de gyllene veckorna som de pratas om! En liten mage har börjat puta fram och längtar tills man kan visa upp bulan lite! Jag snubblade över att det finns en facebookgrupp, skulle otroligt gärna vilja vara med i den och följa era graviditeter. Är ju en sån häftig upplevelse så vore ju helt fantastiskt att få dela den med er!

Kul! Jag har också bf 10 Jan med första barnet Ska göra kub imorgon, nervöst! Gjorde VUL i vecka 8 (ivf) och såg då en liten räka så hoppas den växt på sig en hel del! Mår illa konstant, hoppas också att det ska lägga sig snart och att den härliga tiden i andra trimetern infinner sig. Tror inte jag har någon mage ännu, allmänt svullen bara så misstänkt chipsmage snarare.
  • Kaffe81
    maawliiin skrev 2018-07-10 19:28:06 följande:

Åh vad roligt!

Hur gick kuben? Visst var det häftigt, måste ju vara en otroligt stor skillnad från den lilla räka du såg sist! <3

Vi har redan fått tid för rutinultraljudet den 17 augusti, så spännande, vi tänkte kika vad det är för en som ligger där inne. Sen dessförinnan ska vi till bm för att lyssna på hjärtat! Allt är så nytt och spännande.

Är väl kanske mer en liten chipsmage jag har också egentligen, men vill ändå inbilla mig att det mer ser ut som en gravid mage. Än har jag inte gått upp i vikt men byxorna börjar bli väldigt trånga. Mitt illamående avtog ganska rejält där efter vecka 12, men har ju inte min vanliga aptit, men kräka det har jag sluppit iaf. Hoppas att det ger med sig för dig också!

Det gick bra på KUB-testet! Vattenspalten var liten 1 mm så god marginal till vad som var stort så det var skönt! Tog blodprov efteråt så har inte fått resultatet än men är inte så orolig nu, viktigast känns som det hon kunde mäta, resten är ju bara sannolikhet. Var riktigt häftigt att nu se en sprattlande liten krabat den här gången, en liten mini-människa

Vad spännande med rutinultraljudet! Måste kolla med barnmorskan när vi kan få det inbokat. Spännande att se vad det är också! Jag kommer behöva göra kejsarsnitt pga tidigare operationer så är inne på att inte kolla vad det blir, så blir det någon form av överraskning vid förlossningen när själva förlossningen kommer vara planerad.

Tror jag ska se mig om efter ett par gravidbrallor (och ny bh!) ändå, tror det kanske inte bara är chipsmage ändå även om den mest känns svullen och gasig.
  • Kaffe81
    svenskbaggen skrev 2018-07-10 04:57:13 följande:

Du har fått meddelande :)

Nu är jag också redo för Facebook, hur kommer jag in?
Svar på tråden BF Januari 2019