• Repet

BF Januari 2019

Miicckkaann skrev 2018-05-30 11:29:08 följande:

Hänger på denna tråden! Har BF 1/1, eller 31/12 beroende på vilken app som beräknar. Men hoppas på en januaribebis! :) Känns fantastiskt! Försöker omfamna alla jobbiga symptom med tacksamhet över att det är bra tecken på att bebisen frodas där inne, men är ju svårt när man hänger över toan och dagens frukost går till spillo. Är i vecka 10 och hoppas på att vecka 12 är lika magisk för illamåendet som många påstår!, för detta är riktigt drygt! ;)

Å då har vi samma datum, vi hoppas ju lite för barnets skull att jag går över tiden med någon dag. Själv har jag väldigt lite symptom, men de kan ju ändras snabbt antar jag... :)
    Snart måste det vara vår tur!
  • Repet

jag måste fråga, det verkar som att många här redan haft sin inskrivning på MVC, vi har våran på torsdag, och då kommer jag vara i vecka 12 (11+2) är inte det ganska sent? eller är det vanligt att det är så? vi har inte första ultraljudet förens vecka 15. och sedan ett till nångång vecka 18-20....

Nu har vi redan gjort ett VUL i vecka 9 eftersom vi gjort en IVF, och då var allt som det skulle. Men går det att be om ett VUL till under inskrivningen? eller vad gör man egentligen på en inskrivning?

• Repet
    Förstabarnet33 skrev 2018-06-27 13:31:17 följande:

Jag och min sambo var på vårt första ultraljud i måndags och fick äntligen se våran bebis för första gången. All oro jag hade innan jag kom dit är helt borta :) Nu vet jag att allt är bra och bebisen for runt som bara den i magen. En helt otrolig upplevelse. Vi var där för KUB, men bebisen låg fel i magen och ville inte vända sig åt rätt håll så vi ska tillbaka på fredag för nytt ultraljud :) Blev framflyttad 4 dagar så har ny bf 2/1.

Lycka till allihopa

vi var på vårt andra UL i onsdags (har gjor vul innan, men det syns ju nästan inget på ett sånt) å håller med om att oron bara försvann, så sjukt häftigt att se tt det faktiskt lever nått där inne. Vår plutt satt upp, så vi kunde inte heller göra alla mätningar som skulle göras, men vi fick komma tillbaka på eftermiddagen samma dag. det positiva med att få komma tillbaka är ju att vi fick se plutten två gånger. och fick två kort på hen i olika positioner :)

Vi har också nästan samma BF, (vi har 31/1), kul att ha någon så nära i tid :)

Lycka till idag!

• Repet
    svenskbaggen skrev 2018-07-13 18:53:10 följande:

Denna grupp är helt hemlig, syns inte :)

Så här gör ni, så slipper jag skicka meddelande till er alla:

Man måste bli vänner för att kunna bli tillagd i en grupp. Om du vill lägga till mig heter jag Jennie C Nilsson. (glasögon och svart bakgrund) jag tar bort dig som vän när du är med.

Gruppen heter hemmagjord glass. Den är hemlig, men ifall nån kollar i smyg på telefon..

La till dig som vän, vill gärna vara med i gruppen.
    Nu är det snart vår tur (BF31/12)!
Svar på tråden BF Januari 2019