Inlägg från: svenskbaggen |Visa alla inlägg
  • svenskbaggen

BF Januari 2019

Johanna Gbg skrev 2018-06-25 22:17:16 följande:

Hej! Har följt tråden lite lätt en tid, men tänkte nu att jag skulle skriva ett gäng rader.

Vi väntar nu vårt tredje barn och är i v.10+0 enligt VUL och 11+0 enligt sista mens, får se framöver var vi landar. Båda våra barn har genetiska avvikelser, dock helt olika och inte relaterade till varandra. Hos dottern är det, iaf än så länge, endast estetiskt med fläckar i huden så inget vi direkt tänker på. Hon hade dessutom en medfödd cysta i gallgången, något som upptäcktes för två år sen och innebar att hon fick operera bort hela gallsystemet. Sonen har en lite mer omfattande variant med en ovanlig kromosomavvikelse och ett stort hjälpbehov. Pga detta kommer vi få göra ett moderkaksprov om ca ett par veckor. Vi är inte bärare av någon av dessa avvikelser, men risken för upprepning är ändå något förhöjd.

Denna graviditet är den jag känner av mest av mina tre, har mått illa till och från när som helst under dygnet, börjar bli lite bättre nu, men måste typ äta lite hela tiden. Tröttheten har också slagit till rejält dom senaste två veckorna, ibland vet jag inte var jag ska ta vägen, så trött så jag mår dåligt. Hoppas det värsta släpper snart.

Tänkte vänta ett litet tag till innan jag hoppar med i Facebookgruppen, men när vi vet att allt verkar gå vägen här så är jag intresserad. ????

Ser fram emot att få lära känna er och följa er genom graviditeten!

Hoppas hoppas allt ser bra ut på provet nu. :)

Jag är också sjukt trött. Tur att ica har frysmat.

Hur gamla är dina tidigare barn?

Min son har också hudsjukdom. Har glömt vad den heter, men är samma som Michael Jackson hade (det har han levt på) som gör att man gradvis blir vitare, förlorar pigment.
  • svenskbaggen
    Johanna Gbg skrev 2018-06-25 22:17:16 följande:

Hej! Har följt tråden lite lätt en tid, men tänkte nu att jag skulle skriva ett gäng rader.

Vi väntar nu vårt tredje barn och är i v.10+0 enligt VUL och 11+0 enligt sista mens, får se framöver var vi landar. Båda våra barn har genetiska avvikelser, dock helt olika och inte relaterade till varandra. Hos dottern är det, iaf än så länge, endast estetiskt med fläckar i huden så inget vi direkt tänker på. Hon hade dessutom en medfödd cysta i gallgången, något som upptäcktes för två år sen och innebar att hon fick operera bort hela gallsystemet. Sonen har en lite mer omfattande variant med en ovanlig kromosomavvikelse och ett stort hjälpbehov. Pga detta kommer vi få göra ett moderkaksprov om ca ett par veckor. Vi är inte bärare av någon av dessa avvikelser, men risken för upprepning är ändå något förhöjd.

Denna graviditet är den jag känner av mest av mina tre, har mått illa till och från när som helst under dygnet, börjar bli lite bättre nu, men måste typ äta lite hela tiden. Tröttheten har också slagit till rejält dom senaste två veckorna, ibland vet jag inte var jag ska ta vägen, så trött så jag mår dåligt. Hoppas det värsta släpper snart.

Tänkte vänta ett litet tag till innan jag hoppar med i Facebookgruppen, men när vi vet att allt verkar gå vägen här så är jag intresserad. ????

Ser fram emot att få lära känna er och följa er genom graviditeten!

Hoppas hoppas allt ser bra ut på provet nu. :)

Jag är också sjukt trött. Tur att ica har frysmat.

Hur gamla är dina tidigare barn?

Min son har också hudsjukdom. Har glömt vad den heter, men är samma som Michael Jackson hade (det har han levt på) som gör att man gradvis blir vitare, förlorar pigment.
    Johanna Gbg skrev 2018-06-26 09:14:13 följande:

Fy för trötthet!

Min dotter fyller 5 i oktober och sonen har nyligen fyllt 6.

Vet vad du menar för sjukdom. Dottern får café-au-lait-fläckar så hon får bruna fläckar istället.

Hur gammal är din son? Har du fler barn?

Han blev precis 17, vissa perioder har vart jobba för honom men nu tror jag nästan inre han tänker på det fast det är ganska mycket i aniktet.

Jag har en pojk på 3,5 också :)
  • svenskbaggen
    Lesjo skrev 2018-06-26 21:22:03 följande:

Hej!

Hittade hit idag, är i v 11(+0) så har BF 14 januari. Vill gärna vara med i en anonym fb grupp om någon startat? :)

Meddelande till dig :)
  • svenskbaggen
    Anonym (Orolig gravid) skrev 2018-06-27 11:31:43 följande:

Hej!

Har bf 19 januari men är sjukt orolig att det inte ska gå vägen. Därför vågar jag inte gå med i någon fb grupp ännu heller.

Har ett MA i bagaget sen i höstas som upptäcktes runt v 9.

Denna gång var jag på vul och såg hjärtljud i 7+3 men nu är jag lika orolig igen. Är i v 11 nu och helt plötsligt känner jag mindre symtom. Har haft väldigt få och lindriga symtom hela tiden sen jag plussade, lite smått illamående, och ömma bröst och lite mer kissnödig. Men nu är allt som bortblåst. KUB den 10 juli så blir 2 ovissa veckor fram tills dess. Har era symtom varit liknande hela tiden eller har någon av er varit med om detta att symtomen minskat eller försvunnit?

Vi är flera i Facebookgruppen med upprepade missfall. Skönt att följas åt och prata om sin oro.

Själv har jag 4mf/ma innan denna graviditet. :)

Hoppas det blir bebis för oss alla i januari.
  • svenskbaggen
    Epe skrev 2018-07-03 22:01:44 följande:

Jag är i vecka 11 nu och går in i vecka 12 på torsdag. Mitt illamående har börjat försvinna och tröttheten med. Jag skulle väldigt gärna vilja vara med i Facebook gruppen för Bf januari 2019. Roligt att följa alla och dela sina funderingar.

Du har fått meddelande :)
  • svenskbaggen
    SarahAnette skrev 2018-07-09 21:31:47 följande:

Vill också gärna vara med i Facebookgruppen???? kan man bjuda in andra man vet väntar i Januari?

• svenskbaggen
    Missdecibel86 skrev 2018-07-11 08:08:06 följande:

Helt glömt kika in, är gärna med på fb om det är hemligt. :)

Är i 11+1 nu och illamåendet försvinner sakta och bokat kub den 25:e, nervös!

• svenskbaggen
    Förstabarnet33 skrev 2018-07-13 07:05:04 följande:

Jag är gärna med i fb gruppen om den är hemlig :)

Då har du också fått meddelande :D
  • svenskbaggen

Denna grupp är helt hemlig, syns inte :)

Så här gör ni, så slipper jag skicka meddelande till er alla:

Man måste bli vänner för att kunna bli tillagd i en grupp. Om du vill lägga till mig heter jag Jennie C Nilsson. (glasögon och svart bakgrund) jag tar bort dig som vän när du är med.

Gruppen heter hemmagjord glass. Den är hemlig, men ifall nån kollar i smyg på telefon..

• svenskbaggen
    svenskbaggen skrev 2018-07-13 18:53:10 följande:

Denna grupp är helt hemlig, syns inte :)

Så här gör ni, så slipper jag skicka meddelande till er alla:

Man måste bli vänner för att kunna bli tillagd i en grupp. Om du vill lägga till mig heter jag Jennie C Nilsson. (glasögon och svart bakgrund) jag tar bort dig som vän när du är med.

Gruppen heter hemmagjord glass. Den är hemlig, men ifall nån kollar i smyg på telefon..

Jag har bytt profilbild. Fyra olika på mig och sonen :)
  • svenskbaggen
    Anonym (-) skrev 2018-08-27 19:54:05 följande:

Hej hej :) ny i gruppen och går in i vecka 21 imorgon, var på rul i fredags och då fick vi se en liten flicka <3 hur kommer man med i gruppen på facebook? :D

Hej :) lägg till mig som vän på fb så lägger jag till dig i gruppen. Jennie C Nilsson heter jag.
Svar på tråden BF Januari 2019