BF Januari 2019
Hej! Har följt tråden lite lätt en tid, men tänkte nu att jag skulle skriva ett gäng rader.
Vi väntar nu vårt tredje barn och är i v.10+0 enligt VUL och 11+0 enligt sista mens, får se framöver var vi landar. Båda våra barn har genetiska avvikelser, dock helt olika och inte relaterade till varandra. Hos dottern är det, iaf än så länge, endast estetiskt med fläckar i huden så inget vi direkt tänker på. Hon hade dessutom en medfödd cysta i gallgången, något som upptäcktes för två år sen och innebar att hon fick operera bort hela gallsystemet. Sonen har en lite mer omfattande variant med en ovanlig kromosomavvikelse och ett stort hjälpbehov. Pga detta kommer vi få göra ett moderkaksprov om ca ett par veckor. Vi är inte bärare av någon av dessa avvikelser, men risken för upprepning är ändå något förhöjd.
Denna graviditet är den jag känner av mest av mina tre, har mått illa till och från när som helst under dygnet, börjar bli lite bättre nu, men måste typ äta lite hela tiden. Tröttheten har också slagit till rejält dom senaste två veckorna, ibland vet jag inte var jag ska ta vägen, så trött så jag mår dåligt. Hoppas det värsta släpper snart.
Tänkte vänta ett litet tag till innan jag hoppar med i Facebookgruppen, men när vi vet att allt verkar gå vägen här så är jag intresserad. ????
Ser fram emot att få lära känna er och följa er genom graviditeten!
Jag är också sjukt trött. Tur att ica har frysmat.
Hur gamla är dina tidigare barn?
Min son har också hudsjukdom. Har glömt vad den heter, men är samma som Michael Jackson hade (det har han levt på) som gör att man gradvis blir vitare, förlorar pigment.