Inlägg från: Babylove88 |Visa alla inlägg
  • Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Babylove88

Åhh va spännande ! Grattis hoppas det går bra :)

Jag började känna i dag ont i vänster sida av midjan det är en pickande känsla som kmr och går hela tiden . Dessutom så känns det som jag har inflammation i hela ryggen :/ va fan händer ???????????????????? blir lite orolig nu. När ska man ringa MVC ? Har glömt allt sånt här.

• Babylove88

(frax) va härlig att det äntligen kan bli er tur ???? jag har också haft molande värk idag och drag i sidorna , så pass att det är obehagligt att stå upp.

Ja men vi kan gärna hålla kontakt. Det känns ju väldigt tidigt nu att springa och berätta för alla nära och kära när det fortfarande är tidigt. Jag kmr nog IAF vänta tills efter 12 V innan jag berättar .

• Babylove88

(Zandralarsson98) oj det är svårt att säga speciellt om du öppnat testet , den blåa vätskan som färgar testet kan missleda om testet förstörts , jag skulle köpa ett nytt test och prova igen. Är du gravid så kmr det synas. Lycka till vännen hör gärna av dig igen när du vet ???? håller tummarna.

• Babylove88

Börjar bli orolig nu!

Har molande värk i magen typ hela dagen, lite nedåt ryggslutet också. Är det vanligt att få ett till missfall när jag typ precis haft ett? Kan ju va växt värk också men det känns som vanlig mens värk. Snälla hjälp nån som känner samma.

• Babylove88

8v idag Still going strong! Hade första besöket (inskrivning) BVC i måndags 7/5 känns härligt och känns mer och mer verkligt. Oro för missfall finns ju fortfarande men försöker tänka positivt och framåt. Vi kom fram till hos BVC att jag är beräknad på julafton detta år ???????? helt galet... Lycka till tjejer ??

• Babylove88

Det här blir mitt andra barn, men jag känner ändå att jag vill vänta åtminstone till v12 kanske 13 får se. Man är ju fortfarande sårbar för missfall m.m det får inte bli värsta grejen sen får man inte behålla. Hur känner du?

• Babylove88

Men halloj där alla.

Ett tag sen jag läste och va inne, ville uppdatera lite , bf Dec 18 enligt sista UL. Allt såg fint ut, ingen hög risk för kromosom avvikelser.

Är enligt UL, V14 (13+4) idag .

Mår relativt bra.

Svar på tråden BF jan2019