Inlägg från: Cappuccino94 |Visa alla inlägg
  • Cappuccino94

BF jan2019

Hej!

Jag är gravid i v 5+1 (bf 27/12) med första barnet på första försöket.

Jag har aldrig varit gravid innan men känner igen mig i rädslan. Eller jag snarare vågar inte tro att det är en liten där inne för man vill inte tänka tanke. På att något skulle gå fel.

• Cappuccino94
    Babylove88 skrev 2018-04-26 17:37:16 följande:

Men hur fan har jag räknat !!! Hahaha jag har ju BF 25dec ????????

Hahaha! Inte lätt det där. Enligt barnmorskan har jag bf 23/12 och enligt NC-appen 27/12. Tror ju mer på NC eftersom den vet ägglossningen :)

Min mage ballade ur helt veckan innan bim och sen har den mest varit svullen, sådär så det gör ont i magen. Nu den senaste veckan har jag fått lite smått illamående på kvällarna och blir såå åksjuk, haha. Konstigt hur kroppen reagerar. Man märker verkligen att det händer grejer i kroppen :)
  • Cappuccino94
    Evaangelicamaria skrev 2018-04-27 22:11:57 följande:

Hej!

Jag vet inte vilken grupp jag tillhör.. jag är osäker på hur långt gången jag är, men plussade den 19april, men minns inte sista mensens första dag, men vet att den var efter den 17mars någon gång, hade ägglossning exakt den 7april så de måste varit då ja vart gravid, barnmorskan sa V6 men ja vet inte eftersom jag inte minns exakta dagen. Men en app säger V5. Vad tror ni? Jag är gärna med i någon grupp, men vet inte om ja ska bara med i den eller i december? Blir tokig. Är oxå rädd för missfall, har erfarenheter av två sena och fyra tidiga.. har två flickor en är 6år och den andra blir 4 i oktober.

Med vänlig hälsning, Angelica

Jag har sista mens 19 mars och äl dag 17 (4/4) och är i v.6, så det låter ju troligt att du skulle vara slutet av v.5 eller början v.6 :)
Svar på tråden BF jan2019