Inlägg från: Missdalvik |Visa alla inlägg
  • Missdalvik

BF jan2019

Hej!

Hoppar in här. Gravid i v 5 (4+0) och bf den 16 januari. Detta blir (förhoppningsvis) andra barnet, har en pojk på två. Mår redan galet illa och kräks :(

• Missdalvik
    julia1994 skrev 2018-05-11 18:50:33 följande:

Grattis!! Vad roligt! Själv är det första barnet för mig. Mår inte så illa än, men har andra symptom som jag känner av, men än så länge är jag ganska skonad iaf! Men det lär väl komma som ett brev på posten sen haha :?)

Tack! Har du tur så slipper du, vissa mår ju hur bra som helst under graviditeten :) och grattis till dig, spännande med första! :)
  • Missdalvik
    lovenoodle skrev 2018-05-11 19:01:42 följande:

Grattis! Jobbigt att redan kräkas, var det så förra gången också? Hoppas du slipper illamåendendet sen framöver :)

Tack! :) ja, jag mådde riktigt dåligt förra graviditeten. Kräktes fram till han kom och fick dessutom förvärkar med förkortad livmodertapp i v 26 så det var på håret att han stannade kvar tiden ut ändå. Hoppas det blir bättre denna gången :D
  • Missdalvik
    Emsii skrev 2018-05-11 20:44:38 följande:

Hej alla.

Jag plussade igår, min och sambons första barn och på första försöket. Jag är fortfarande i chock, och tror knappt det är sant eftersom strecket var lite svagare än teststrecket. Använde babyplans graviditetstest och trodde de fungerade som deras ägglossningstest, att ett svagt streck var negativt. Men ack så fel jag hade. Idag tog jag ett till test, under dagen, vilket visade två fina streck. Så nu är det på riktigt!

Är enligt preglife i vecka 6 (5+2) och beräknad till den 8 januari.

Grattis! Kul att det gick fort för er, hoppas allting går bra! :)
  • Missdalvik
    längtan18 skrev 2018-05-14 13:47:30 följande:

Hakar också på här, plussade igår 13/5 :) det är första barnet och tredje försöket. 1000 tankar som snurrar runt eftersom allt är så nytt.

Grattis :) spännande med första barnet!
  • Missdalvik
    längtan18 skrev 2018-05-14 16:55:41 följande:

Jaa, så mkt känslor just nu! Har du barn sedan tidigare? :)

Förstår det! Ja, jag har en pojk på 2 år så detta blir andra barnet. Men tycker jag är minst lika nojig och orolig för allt ändå, haha. Kanske är något inbyggt hos oss kvinnor :)
Svar på tråden BF jan2019