Inlägg från: längtan18 |Visa alla inlägg
  • längtan18

BF jan2019

Hakar också på här, plussade igår 13/5 :) det är första barnet och tredje försöket. 1000 tankar som snurrar runt eftersom allt är så nytt.

• längtan18
    Missdalvik skrev 2018-05-14 16:00:43 följande:

Grattis :) spännande med första barnet!

Jaa, så mkt känslor just nu! Har du barn sedan tidigare? :)
  • längtan18
    Missdalvik skrev 2018-05-14 21:27:39 följande:

Förstår det! Ja, jag har en pojk på 2 år så detta blir andra barnet. Men tycker jag är minst lika nojig och orolig för allt ändå, haha. Kanske är något inbyggt hos oss kvinnor :)

Det är väl det ;) haha. Känns inte som om det är konstigt att man blir nojjig även fast det är andra barnet :)
  • längtan18
    julia1994 skrev 2018-05-15 22:52:14 följande:

Wow, grattis! Så spännande! Är också gravid med första barnet, efter typ tredje försöket med. Aldrig varit gravid tidigare så precis som hos dig så snurrar allt väldigt mycket i huvudet nu haha :) Hur gammal är du? Lycka till med allt!

Grattis till dig också :) jag är 26 år, själv? Och vilken vecka är du i nu? :) hoppas allt kommer gå bra för dig!
  • längtan18
    Fleicia skrev 2018-05-15 17:55:53 följande:

Hej tjejer :) jag plussade i fredags, och förhoppningsvis blir det en bebis i Januari! det är min första graviditet, och det känns så jäkla förväntansfullt och läskigt på samma gång. Men efterlängtat... nu gäller det bara att försöka att inte oroa ihjäl sig dessa första veckor hehe

Grattis! :D min första graviditet och har exakt samma känslor! Håller tummarna att allt kommer gå bra!
  • längtan18
    julia1994 skrev 2018-05-16 08:40:57 följande:

Jag blir 24 om en månad! Är i vecka 6 (5+4). Jättepirrigt! :D

Är också såå pirrig!! Är du med i gruppen på fb? :)
  • längtan18
    essii skrev 2018-05-16 14:08:02 följande:

Ja det blir kanske mer personligt med en liten grupp! :) Jag kan göra en liten Facebook-grupp isåfall så är det bara för de som vill vara med att skicka ett meddelande med sin mail till mig så bjuder jag in!

Jag går gärna också med i den gruppen isf :)
  • längtan18
    julia1994 skrev 2018-05-16 17:28:09 följande:

Nej jag vet inte vilken grupp det är eller hur man går med haha! Är du?

Yes, om du är intresserad kan du skriva meddelande till iksnigel så lägger hon in dig, hon behöver din mail som är kopplad till fb bara. Gruppen är hemlig :)
  • längtan18
    julia1994 skrev 2018-05-16 18:36:44 följande:

Har skrivit till henne, så hoppas jag hon svarat :)

Det kommer hon att göra :) hur mår du än så länge? :)
  • längtan18
    julia1994 skrev 2018-05-16 19:16:15 följande:

Nu är jag med i gruppen! :)

Mina symtom är ganska milda, det jag känner mest är växtvärk i livmodern, trött främst på kvällarna och ömma bröst - speciellt på natten! Kan vakna av att brösten gör ont när jag vänder mig! Blev precis frisk från en förkyldning dessutom och jag är typ Aldrig sjuk, så immunförsvaret verkar ha fått sig en smäll! Mår inte illa eller så iaf! Så än är det lugnt! :D hur mår du?

Grymt! :)

Okej vad skönt att symtomen är ganska milda för dig just nu :) jag har noll matlust, illamåendet är sådär och har blivit överdrivet trött. Somnade på eftermiddagen direkt efter jobbet, haha.
  • längtan18
    julia1994 skrev 2018-05-16 20:17:55 följande:

Det där med matlust känner jag igen! Är typ aldrig hungrig! Jag känner bara att kroppen behöver mat! Och sova vill jag göra typ jämt med haha, som sagt speciellt på kvällen! Ganska lika symtom med andra ord, förutom att jag inte känner något illamående alls! :D

Ja låter som vi har rätt lika ;) Haha jag vill verkligen också sova jämt, gick och la mig vid 21 igår :) men skönt att du slipper illamåendet, är nog det som är värst.
  • längtan18
    Nelliki skrev 2018-05-16 21:15:40 följande:

Jag hittar inte hur man skriver till iksnigel som du angav. Hur gör jag?

Kan man inte skriva namn när man vill skicka meddelande? Jag hittade henne i antingen den här eller andra bf Jan 2019 gruppen och när jah tryckte på namnet kom jag till meddelande :)
  • längtan18
    Fleicia skrev 2018-05-16 23:50:54 följande:

Jag vill också va med i gruppen ????

Skriv din mail som är kopplad till fb till iksnigel så lägger hon till :)
Svar på tråden BF jan2019