Inlägg från: julia1994 |Visa alla inlägg
  • julia1994

BF jan2019

Jag plussade i tisdags, Bim+1, är också såå rädd för missfall så jag knappt kan riktigt förstå att det är sant. Har dock tagit 4 test, varav ett är CB med veckoindikator. Vi åkte dock och berättade för mina föräldrar samma dag, för min tanke var att om jag skulle få missfall så kommer jag ändå behöva deras stöd så jag såg det inte som ett så stort problem. Men försöker ändå landa och njuta över tanken att jag faktiskt är gravid just nu, men det är väldigt svårt att begripa!

• julia1994

Vad har ni haft för symptom än så länge? Känner ni av tydligt att ni är gravida? Jag har en dov mensvärksliknande värk i livmodern, mer flytningar, trött och ömma bröst. Dock hade jag lite ömma bröst innan och uppblåst mage är i princip vardag för mig. I övrigt känner jag knappt av att jag är gravid, men å andra sidan så kanske det är ungefär dessa symtom man brukar ha i denna vecka (enligt PregLife-appen så är jag i 4+5 idag)

• julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-10 22:38:55 följande:

Kissar mycket, illamående ibland oftast på morgonen och när jag känner vissa lukter (typ alla), kan bara äta fisk och potatis annars spyr jag typ, trött och känner mig svullen typ... har som stickande känslor i magen och i underlivet ibland och även ibland som mensvärk i ryggen. Är i vecka 6+1 enligt Preglife

Det låter som att du har några fler symptom än mig, men sen är du längre gången också så jag tänker att mina symptom bara kommer bli värre och värre - antagligen. Det jag minst ser fram emot är illamåendet, det får gärna strunta i att besöka mig, i övrigt ?längtar? jag typ efter fler symptom, bara för att verkligen förstå att detta är på riktigt... men ju mer tiden går och ju mer symptom jag får så lär jag längta tillbaka till det ?normala? ????
  • julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-10 23:27:48 följande:

Ja, alltså nu på kvällen tex har jag NOLL symptom. ???? hoppas dom kommer tillbaka på morgonen VARJE kväll. Har svårt att se magsmärtorna som positiva symptom, även om det är vääääldigt dov smärta.

Ja om jag räknar på senaste mensens första dag så är jag i vecka 7 men har inte vart på ultraljud ????

Vad är det för typ av magsmärtor du har du? Typ som mensvärk eller annan typ av smärta? Jag tror mensvärkskänslan är vanlig, men vad vet jag...

När går man på ultraljud då? Är inte det lite senare? Hmm..! Jag ska i alla fall ringa MVC imorgon och boka in ett inskrivningsmöte.. jag ringde igår men då var såklart telefonkön full och idag var det röd dag, så det får bli imorgon, fredag! Jag kommer säkert tro att jag inte är gravid då och att testen jag tagit är faketest så att jag bara går dit i onödan Hahaha
  • julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-11 07:26:56 följande:

Sen har jag enligt prover jag lämnade in för gyn utredning egentligen, underproduktion i sköldkörteln.. så dom vill kolla upp det typ, men det kan bero på graviditeten :)

Så då ska jag ändå dit liksom.

Jahaa okej! Konstigt med den stickande värken, men det är säkert ingen fara! :)

Jag tog också blodprover hos vårdcentralen veckan innan jag fick veta att jag var gravid, dagen efter jag fick veta så fick jag hem ett brev där det stod att jag hade något avvisande på sköldkörteln också, eller ?ämnesomsättningen? som dem skrev, men jag såg att det var ett sköldkötelprov som var lite högt... så det kan bero på graviditet alltså? Ska tillbaka och ta om provet i juni så jag får väl prata med dem om det då!
  • julia1994
    lovenoodle skrev 2018-05-11 08:18:59 följande:

Hej Allihopa! Nu hoppar jag in här lite sent hehe. Plussade väldigt svagt i söndags 6/5, sedan har testerna blivit aningens starkare och i tisdags fick jag 2-3 på cb digitalt. Jag fick missfall i v.7 för lite mer än en månad sedan nu så jag är ENORMT orolig över denna graviditet. Tog en till sticka idag som visade starkare än tidigare men det är fortfarande inte alls lika starkt som när jag plussade med mitt första barn (född sept16). När ska man höra av sig till MVC egentligen? Hade så gärna vela göra ett vul för att se så allt ser bra ut men sist fick jag inte göra det på min mvc så funderar på att byta.. :(

Har inte särskilt mycket symtom än mer än luktkänslighet, trötthet, trög i magen, svullen i magen och att jag behöver kissa ofta. Hoppas innerligt det går vägen denna gång! Är 27 år och bor med min sambo och 1,6 åring i Göteborg :)

Jag plussade i tisdags och ringde MVC idag! Går in i vecka 6 imorgon! Bokade både in informationsmöte, första inskrivning och UL i juli! Så ring nu, så guidar dem dig! ????
  • julia1994
    lovenoodle skrev 2018-05-11 14:47:03 följande:

Jag bokade in inskrivningsbesök om en vecka så det blir i v.7 (var även den veckan jag skrev in mig sist). Ser nu att jag läste det som att du bokat in inskrivningen i Juli men du menade väl bara ul va? Blev sjukt förvirrad först haha :D När ska du på inskrivning? Och vad var det för ul du bokade i juli, Rul?

Jaa precis! Skrev lite tokigt! Jag har inskrivning i början av juni, så det blir ju kanske 2/3 veckor kvar! UL i juli blir RUL vad jag förstod det som. Hon sa att första UL bokas in mellan vecka 11-13 och då hittade vi ett datum i juli, så det är RUL! :)
  • julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-11 15:15:04 följande:

Tror ni jag kan skriva in mig hos mvc även om jag ska till gyn den 22? Eller kanske lika bra gör de efteråt.

Vad skulle du göra hos gyn? Vad det för VUL eller för att prata om att göra abort? Är du inte helt säker på om du ska behålla det så kan du ju alltid vänta med att skriva in dig, annars gör det nog inget om du gärna vill göra det innan!
  • julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-11 16:27:37 följande:

Jag skulle dit för hade redan en tid för utredning för pcos och endimetrios. Så dom ville ha dit mig för att ta ultraljud, prata om abort och sen det där med sköldkörteln Så dom Kan remittera mig till HC. jag vill inte ta abort längre.

Ja okej! Då förstår jag! Du kan nog säkert ringa och skriva in dig innan om du vill det! Lycka till! :)
  • julia1994
    Missdalvik skrev 2018-05-11 17:02:45 följande:

Hej!

Hoppar in här. Gravid i v 5 (4+0) och bf den 16 januari. Detta blir (förhoppningsvis) andra barnet, har en pojk på två. Mår redan galet illa och kräks :(

Grattis!! Vad roligt! Själv är det första barnet för mig. Mår inte så illa än, men har andra symptom som jag känner av, men än så länge är jag ganska skonad iaf! Men det lär väl komma som ett brev på posten sen haha :?)
Svar på tråden BF jan2019