• Missma01

BF jan2019

Hej!
    Jag hoppar också gärna in här. Jag och sambon plusade 12/5 efter första försöket med andra barnet. Vi har sedan tidigare en 2 ½ åring här hemma. Jag har också upplevt en del molvärk och har tänkt att det är växtvärk, jag har inga erfarenheter av missfall men upplever att jag tänker mer på det och om barnet inte är friskt den här gången än förra gången. Annars mår jag i övrigt bra, förutom att jag känner mig lite lätt yrslig och får lätt blodtryckfall.

• Missma01

Hur har ni gjort med vitaminer för gravida, har ni börjat äta eller när rekommenderar de att man gör det? Jag minns inte när jag började med det förra graviditeten :P Har ätit folsyra i ca 1 ½ månad nu. Sen när brukar man skriva in sig hos barnmorskan, tror vi gjorde det runt v 8 sist, kan det stämma?
    Glömde skriva att jag har BF 25/1 :)

Jag tar universitetsexamen om ca 1 månad och har sedan i april ett jobb som väntar, dock börjar jag det inte först i augusti då det är en lärartjänst. Känner mig lite halv dum och som att jag "sviker" jobbet och ställer till det när jag nu innan jag ens börjat jobba är gravid. Ska träffa alla kollegor och rektorn i juni så måste berätta då för om jag väntar tills jag börjar jobba i höst så är jag då i v18, vilket känns lite väl sent. Hur ser det ut för er andra, har ni någon erfarenhet va att precis fått nytt och sedan bli gravid?

• Missma01
    Fialotta8 skrev 2018-05-18 23:02:17 följande:
    Hej! Jag är i samma sits som dig med jobbet. Jag pluggade färdigt nu i maj, men började på mitt jobb i januari, fick fast tjänst i början av april och plussade 26/4. Känner mig lagom skyldig jag också kan man säga, jag jobbar på en liten arbetsplats på liten ort, ÄLSKAR mitt jobb och skulle inte byta mot något. Dessutom vill min sambo vara föräldraledig 50% så jag kommer inte ha någon superlång mammaledighet vad det verkar som just nu. Men lik förbannat känner man sig sämst. Jag bävar för det samtalet med mina chefer... :/
    Ja jag bävar också för det samtalet, känner mig så dum som tackat ja till en tjänst och så blir jag gravid direkt. De kommer att behöva en ersättare för mig med, så känns som att jag ställer till det så för dem.  Men samtidigt så försöker jag intala mig att jag lika gärna skulle kunna säga upp mig efter ett par månader om jag inte skulle ha trivts eller så, så då hade de hamnat i samma sits ändå, men med kortare varsel. Så nu har de ändå hela hösten på sig att hitta ny.
Svar på tråden BF jan2019