Fialotta8 skrev 2018-05-18 23:02:17 följande:
Hej! Jag är i samma sits som dig med jobbet. Jag pluggade färdigt nu i maj, men började på mitt jobb i januari, fick fast tjänst i början av april och plussade 26/4. Känner mig lagom skyldig jag också kan man säga, jag jobbar på en liten arbetsplats på liten ort, ÄLSKAR mitt jobb och skulle inte byta mot något. Dessutom vill min sambo vara föräldraledig 50% så jag kommer inte ha någon superlång mammaledighet vad det verkar som just nu. Men lik förbannat känner man sig sämst. Jag bävar för det samtalet med mina chefer... :/
Ja jag bävar också för det samtalet, känner mig så dum som tackat ja till en tjänst och så blir jag gravid direkt. De kommer att behöva en ersättare för mig med, så känns som att jag ställer till det så för dem. Men samtidigt så försöker jag intala mig att jag lika gärna skulle kunna säga upp mig efter ett par månader om jag inte skulle ha trivts eller så, så då hade de hamnat i samma sits ändå, men med kortare varsel. Så nu har de ändå hela hösten på sig att hitta ny.