Inlägg från: xrayoflight |Visa alla inlägg
  • xrayoflight

BF jan2019

hej!

har plussat i veckan och är i v5 :D BF är 23 januari :) så pepp på detta, även om det inte riktigt känns på riktigt än ;)

Har messat iksnigel om att bli tillagd i FB-gruppen :D hoppas kunna snacka massa skit med er här :D

• xrayoflight
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 07:35:17 följande:

Hur mår ni andra som just plussat? Jag är idag i vecka 5 (4+4 och jag känner ingenting. Har testat flera gånger och testen har blivit tydligare och tydligare så gravid är jag ju, men borde jag inte må illa? Eller ha ont i brösten, eller iallalfall någonting!? De första dagarna kände jag mer, då hade jag lite ont i magen och sådär. Men nu är allt som bortblåst. Man kan ju inte låta bli att oroa sig för att det betyder att det inte ska gå vägen. Eller är det fortfarande för tidigt för att känna massa gravsymptom? Jag tycker nästan den här tiden är den jobbigaste. Efter att man plussat, men när man bara går och väntar på att tiden ska gå så man vet om den vill stanna eller inte. 

vad kul att vi är på exakt samma dag :)

jag håller med om att det är jobbigt att inte veta om den kommer vara kvar, om den är frisk etc etc. Jag fick mitt första illamående igår och det var det första egentliga tecknet för mig att det faktiskt är nått som händer med kroppen :). Det finns ju de som går en hel graviditet utan att må illa så oroa dig inte för mycket :) 

Var bor du? Jag bor i Göteborg :)
  • xrayoflight
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 09:12:04 följande:
    Jag har bokat tid för vul på måndag om 2 veckor. Det här är en ivf graviditet, så då ingår ett tidigt vul tydligen. Hoppas veckorna går fort fram till dess.

Jag bor ca 30 min utanför Uppsala i en liten by.

När berättar ni för familjen? Vet de om att ni försöker få barn? Vi har försök i 1.5 år men ingen i vår familj vet någonting. Funderar på att berätta på mors dag, men egentligen är det ju lite tidigt.
    åh, lyxigt med så tidigt ultraljud. För mig är det 7 veckor kvar ifall vi bestämmer oss för att göra kub test.

min syster väntar barn i november och när hon berättade i sin v 8 sa jag att vi försöker också. för oss gick det ju väldigt fort, så ligger ca 8 veckor efter henne ;)

Vi har berättat för familjerna. om det skiter sig så vill vi ha deras stöd. Jag har berättat för mina närmsta vänner också. jag hade blivit knäpp av att ha det för mig själv.
  • xrayoflight
    MrsJenka skrev 2018-05-22 05:47:55 följande:

Hejhej!

Har skrivit i den andra bf jan 2019-tråden om att jag har startat en fb-grupp för oss som vill försöka hålla oss hurtigt positiva till vår graviditet och inte tänka på mf/ma och sånt som kan kännas oroande/stressande. Den är hemlig och heter "Positiva bf januari 2019".

Om det finns fler som vill gå med så är det bara att skicka pm till mig med er mejladress. Det är väldigt bra om ni dubbelkollar så att ni kan ta emot invites från "alla" och inte bara vänner innan ni pm:ar.

Gärna! Pm:ar min mailadreds
  • xrayoflight
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-27 10:17:33 följande:

Glad att läsa att det går bra för så många! Jag var också med här i början men fick missfall för två veckor sedan ungefär. Men härligt som sagt att det går bra för så många :)

Är i precis samma sits som dig, LittleSunshine. Hoppas det går bättre för oss nästa gång :)
    Jeex skrev 2018-05-29 20:07:25 följande:

Att gå in i v.9 har varit hemskt. Hcg-nivåerna kan nå helt nya höjder och illamåendet och humörsvängningar kan slå till med en fruktansvärd kraft. Jag mår så dåligt och min sambo måste jobba hemifrån för jag kan inte resa mig upp ur sängen utan att svimma eller kräkas.

Har aldrig varit så negativt inställd till att vara gravid som jag är nu.

och kämpa på ni andra, det finns ett fint pris i andra änden av denna tiden <3
Svar på tråden BF jan2019