• Repet

BF jan2019

hoppar in här, även om jag inte fått bekräftat vilket datum som vi har BF.
    vi vart gravida efter vårt första IVF försök, enligt min app så är jag nu i vecka 7 (6+6), men det är lite oklart i och med IVF, men borde således ha BF den 31 dec. har VUL den 23 så efter det borde vi få en mer precis beräkning.

Är hela tiden orolig för att jag ska få missfall, eller att fostret inte lever, har haft väldigt lite symptom hitentills. mest ömma bröst. I helgen har jag haft molvärk/sveda/kramper för första gången. så då blev jag direkt oroligt.... hopplöst detta. hinner ju inte ens njuta av att äntligen efter 3 års försök vara gravid.

Snart måste det vara vår tur!
  • Repet

Jag hade en blödning igår! på morgonen kom det bruna flytningar, och sen på eftermiddagen lite rosa. inte mycket inte ens så det nådde trosorna. men nu är jag så jäkla orolig!
    googlat sönder mig själv, och visst överallt står det att det är "helt normalt" men alltid lite efteråt står det, "men det skulle kunna vara ett begynnade missfall". gissa vilket av ovanstånde som en tar till sig... är i v8 (7+2) nu, och har inte VUL förens nästa onsdag... bara att vänta och se.

Nån annan som har liknande?

• Repet
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 13:11:27 följande:
    Min är också en Ivf. Andra försöket. Jag har varit lite sugen på att berätta, så man slipper komma med konstiga bortförklaringar på aw och sånt. Men det har inte riktigt dykt upp något bra tillfälle. Och sen berättade min kollega att de skulle ha barn och det visade sig att det var samma beräknade bf som jag skulle haft om jag inte fått missfall förra gången. Då var jag glaf att jag inte sagt något. Så på jobbet tänker jag nog vänta tills efter semestern.
    Å vad glad jag blir för er skull! grattis!
    Vi har sagt att vi väntar med att berätta tills efter första VUL (vi har också ivf graviditet, har VUL på onsdag), för då känns det lite säkrare (beroende på utfallet såklart). Min bästa kompis vet om att vi är gravida, för hon har följt med hela vägen, (i tre år nu) så hon var den första vi berättade för.
    På jobbet har jag en kollega som vet om, för det var en sväng under behandlingen som jag kände att jag behövde lite stöttning. Min chef vet att vi har gjort IVF, men henne väntar jag med att berätta utgången tills det känns säkrare, så det blir väl nångång runt semestern om allt går som det ska nu.

• Repet
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 18:34:32 följande:
    Vi har ju hängt lite i samma ivf trådar tidigare. Vet att jag tänkte på att du och jag låg i ungefär samma fas i början när jag kom till familjeliv. Då hoppades jag så mycket på att just du skulle bli gravid, för då kändes det som att det fanns en större chans för mig också. Man tänker ju så knäppt ibland. Och nu är vi gravida båda två! Jag har vul 4 juni, så du ligger ju lite före mig. Jag håller tummarna stenhårt att det går bra för er på onsdag.
    De har vi, å va kul att vi båda nu äntligen är i denna tråd :) jag har faktiskt också haft ett litet extra öga på er, roligt det fär att en kan hoppas så mycket åt en person som en inte ens har träffat!

Vi har ju förvisso BF den 31/12, så jag kanske borde vara i en decembertråd, men vi hoppas lite för barnets skull att den kan stanna iaf några timmar längre. för min egen skull spelar det absolut inte nån roll, vi är bara så fantastiskt glada att vi äntligen har fått möjlighaten att få ett barn.

Var på vul igår, och allting så ut som det skulle. den va 16 mm och hade ett tickande hjärta. så läkaren sa att risken att hågot ska hända nu är liten och att vi kan sluta oroa oss... lätt att säga det. men nu är vi iaf utskrivna från RMC och ska bli inskrivna på MVC om 3 veckor, så det är ju iaf ett steg i rätt riktning.

håller tummar och tår att ni får ett lika bra besked om 1,5 veckor. efter det är det ju bara att vänta.

Svar på tråden BF jan2019