Sommarhopp skrev 2018-05-21 18:34:32 följande:
Vi har ju hängt lite i samma ivf trådar tidigare. Vet att jag tänkte på att du och jag låg i ungefär samma fas i början när jag kom till familjeliv. Då hoppades jag så mycket på att just du skulle bli gravid, för då kändes det som att det fanns en större chans för mig också. Man tänker ju så knäppt ibland. Och nu är vi gravida båda två! Jag har vul 4 juni, så du ligger ju lite före mig. Jag håller tummarna stenhårt att det går bra för er på onsdag.
De har vi, å va kul att vi båda nu äntligen är i denna tråd :) jag har faktiskt också haft ett litet extra öga på er, roligt det fär att en kan hoppas så mycket åt en person som en inte ens har träffat!
Vi har ju förvisso BF den 31/12, så jag kanske borde vara i en decembertråd, men vi hoppas lite för barnets skull att den kan stanna iaf några timmar längre. för min egen skull spelar det absolut inte nån roll, vi är bara så fantastiskt glada att vi äntligen har fått möjlighaten att få ett barn.
Var på vul igår, och allting så ut som det skulle. den va 16 mm och hade ett tickande hjärta. så läkaren sa att risken att hågot ska hända nu är liten och att vi kan sluta oroa oss... lätt att säga det. men nu är vi iaf utskrivna från RMC och ska bli inskrivna på MVC om 3 veckor, så det är ju iaf ett steg i rätt riktning.
håller tummar och tår att ni får ett lika bra besked om 1,5 veckor. efter det är det ju bara att vänta.