• Jejje93

BF jan2019

Är enligt senaste mensens första dag i vecka 6+0.. BF 1/1-19

Jag är livrädd för missfall.. mår illa hela tiden Och bara gråter och gråter. Gråter när jag är glad, ledsen och arg. Vill bara ha den 22 maj då jag ska på VUL och se om det lever eller ej

• Jejje93
    Hejhopp69 skrev 2018-05-10 18:22:15 följande:

Är också livrädd för missfall. Men jag försöker att tänka så lite som möjligt på det. De kommer gå bra<3

Vill ta test hela tiden för vill se om det är svagare eller lika starkt. Vet att det inte syns men är helt paranoid. ???? Ska försöka lugna mig. Det blir vad det blir.
  • Jejje93
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-10 19:27:04 följande:

Fick missfall idag :(

Nej vad tråkigt :(<3 vilken vecka var du i ?
  • Jejje93
    Hejhopp69 skrev 2018-05-10 20:12:17 följande:

Känner samma.. stod i butiken för 20 minuter sen och kollade på de där jävla testen och bara nej du är gravid inse det nu. Man blir helt knasig av alla hjärnspöken...

Jaaaaaaa :( tagit 2 test "bara" dock... första ett cb och andra ett cb utan veckoindikator.... det första visa 2-3 veckor och det andra ett starkt plus. Men näääää, kanske inte gravid ändå
  • Jejje93
    Hejhopp69 skrev 2018-05-10 20:12:17 följande:

Känner samma.. stod i butiken för 20 minuter sen och kollade på de där jävla testen och bara nej du är gravid inse det nu. Man blir helt knasig av alla hjärnspöken...

Jaaaaaaa :( tagit 2 test "bara" dock... första ett cb och andra ett cb utan veckoindikator.... det första visa 2-3 veckor och det andra ett starkt plus. Men näääää, kanske inte gravid ändå
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-10 20:59:46 följande:

Jag plussade i tisdags, Bim+1, är också såå rädd för missfall så jag knappt kan riktigt förstå att det är sant. Har dock tagit 4 test, varav ett är CB med veckoindikator. Vi åkte dock och berättade för mina föräldrar samma dag, för min tanke var att om jag skulle få missfall så kommer jag ändå behöva deras stöd så jag såg det inte som ett så stort problem. Men försöker ändå landa och njuta över tanken att jag faktiskt är gravid just nu, men det är väldigt svårt att begripa!

Berättade också för mina nära på en gång. Skulle ha berättat om jag fått missfall också för dom jag berättat att jag är gravid.
    Känner igen mig i det du skriver. Men jag brukar tänka att jag inte kommer vara mindre ledsen om det går fel bara för jag gått runt och vart rädd och negativ <3
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-10 22:17:37 följande:

Vad har ni haft för symptom än så länge? Känner ni av tydligt att ni är gravida? Jag har en dov mensvärksliknande värk i livmodern, mer flytningar, trött och ömma bröst. Dock hade jag lite ömma bröst innan och uppblåst mage är i princip vardag för mig. I övrigt känner jag knappt av att jag är gravid, men å andra sidan så kanske det är ungefär dessa symtom man brukar ha i denna vecka (enligt PregLife-appen så är jag i 4+5 idag)

Kissar mycket, illamående ibland oftast på morgonen och när jag känner vissa lukter (typ alla), kan bara äta fisk och potatis annars spyr jag typ, trött och känner mig svullen typ... har som stickande känslor i magen och i underlivet ibland och även ibland som mensvärk i ryggen. Är i vecka 6+1 enligt Preglife
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-10 23:24:04 följande:
    Det låter som att du har några fler symptom än mig, men sen är du längre gången också så jag tänker att mina symptom bara kommer bli värre och värre - antagligen. Det jag minst ser fram emot är illamåendet, det får gärna strunta i att besöka mig, i övrigt ?längtar? jag typ efter fler symptom, bara för att verkligen förstå att detta är på riktigt... men ju mer tiden går och ju mer symptom jag får så lär jag längta tillbaka till det ?normala? ????
    Ja, alltså nu på kvällen tex har jag NOLL symptom. ???? hoppas dom kommer tillbaka på morgonen VARJE kväll. Har svårt att se magsmärtorna som positiva symptom, även om det är vääääldigt dov smärta.
    Ja om jag räknar på senaste mensens första dag så är jag i vecka 7 men har inte vart på ultraljud ????
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-10 23:41:11 följande:
    Vad är det för typ av magsmärtor du har du? Typ som mensvärk eller annan typ av smärta? Jag tror mensvärkskänslan är vanlig, men vad vet jag...

När går man på ultraljud då? Är inte det lite senare? Hmm..! Jag ska i alla fall ringa MVC imorgon och boka in ett inskrivningsmöte.. jag ringde igår men då var såklart telefonkön full och idag var det röd dag, så det får bli imorgon, fredag! Jag kommer säkert tro att jag inte är gravid då och att testen jag tagit är faketest så att jag bara går dit i onödan Hahaha
    Jag har som stickande känslor i magen och underlivet, typ som stötar. Men det har jag haft sen innan jag visste att jag var gravid + hört att det är normalt men ändå rädd haha. Sen är det som en svag mensvärk typ. :)

Jag ska dit i 22 maj på vaginalt ul. Men det är för jag först tänkte ta abort och dom ändrade min tid på gyn för utredning jag hade den 22 till en ultraljudstid + prata om abort. :)
    Jag vet inte när man tar ultraljud i vanliga falll.
Svar på tråden BF jan2019