• Frax

BF jan2019

Jag plussade 25/4 efter vårt första IVF försök. Har fortfarande inte smällt det men har gjort 2 gravtester och plusset va där bägge ggrna :) har fått tid för ultraljud 17 maj. Om jag kollar i appen så bör bf vara 4 jan :) Första gången ngnsin jag är gravid och är 37 år. Det spänner och molar i magen mest hela dagarna, inte ont men känns att ngt pågår! Vi har inte berättar för ngn än så skönt att kunna skriva lite här. Hoppas vi blir flera som kan följa varandra :)

• Frax
    Babylove88 skrev 2018-04-26 21:01:33 följande:

(frax) va härlig att det äntligen kan bli er tur ???? jag har också haft molande värk idag och drag i sidorna , så pass att det är obehagligt att stå upp.

Ja men vi kan gärna hålla kontakt. Det känns ju väldigt tidigt nu att springa och berätta för alla nära och kära när det fortfarande är tidigt. Jag kmr nog IAF vänta tills efter 12 V innan jag berättar .

Tack <3 Grattis till dig oxå! Nu får vi hoppas det håller i sog. Jag vill nog berätta för närmsta familjen innan v12 tänker jag. Vad är ?normalt??
  • Frax
    iväntanpåbebis skrev 2018-04-28 05:54:32 följande:

Jag hoppar in här, plussade igår 27/4 efter vårt fjärde inseminationsförsök Har fortfarande inte fattat riktigt och vågar knappt tänka tanken på att jag är gravid med rädsla för att det ska innebära otur... Så dum man är Jag och min sambo har en lång och snårig bebisresa bakom oss, så det är svårt att släppa katastroftänket.

I de appar jag har kollat så är bf 5 januari.

Lycka till allihop

Härligt stort grattis!! Nu njuter vi en dag i taget ingen ide att oroa sig för det vi inte kan påverka (lättare sagt än gjort haha)
  • Frax
    maawliiin skrev 2018-06-18 14:30:53 följande:

Hej och hallå!

Gick in i vecka 11 idag, smidigt att skifta vecka på måndag ???? hade inskrivning redan i vecka 8, har sen dess mått så kasst, illamående, huvudvärk, trötthet. Många karensdagar denna månad. Någon som känner igen sig? Vet ibland inte vart jag ska ta vägen. Väntar för övrigt på att få hem en remiss för kub-testet är ju dags nu, bm sa även att de bör komma med två veckors framförhållning, så de får ju skynda på lite nu. Någon annan som förbereder sig inför kub eller som har genomfört det?

Jag har mitt imorgon, är i v13. Är så nervös och så orolig för att den här sagan ska få ett olyckligt slut. Vill bara det ska va över och bra så jag kan andas igen...
  • Frax

Gjorde mitt kubtest idag- ultraljudet va fantastiskt och nackspalt och näsben såg fina och normala ut men när vi kom till blodprov blev allt hemskt. 1:22 gav blodprovet och en total med min ålder (37år) på 1:137. Riskgrupp och fick lämna blodprov på plats för nipt test. Nu väntar upp till 16 dgrs ångerfull väntan.

Har gråtit och ältat hela kvällen, är så rädd vill inte ngt ska vara fel :(

Svar på tråden BF jan2019