Inlägg från: julia1994 |Visa alla inlägg
  • julia1994

BF jan2019

Det är såå svårt verkligen att inte oroa sig. Jag kommer ju som sagt bli ledsen oavsett om jag oroat mig eller inte, men ändå är jag lika rädd att se blod på pappret varje gång jag varit på toa :( alla säger hur stor risk det tyvärr är att få missfall, så jag har inte riktigt kunnat landa helt i att jag är gravid - dels antagligen för att jag inte kan begripa det riktigt, men även för att jag fortfarande har risk att få missfall. Men bör vi inte bara njuta av stunden och bara ställa oss in på att allt går bra? För vi vet ju inte vad morgondagen ger, vi vet ju bara att just i detta nu så är vi gravida, och det kan faktiskt likagärna gå hur bra som helst för oss alla, och att det tittar ut ett par bebisar i januari nästa år! Men det är ju sååå svårt att landa i det! Eller hur känner ni? Kan ni njuta fullt ut? Är ni sådär överlyckliga som ni förväntade er att ni skulle bli när ni plussade? Jag stod bara och gapade och hamnade nog i någon form av chock haha! Blev självklart glad men det kändes för bra för att vara sant så jag kunde inte ta ut hela glädjen på något sätt haha!

• julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-11 23:04:13 följande:

Om du är född 1994 är du ett år yngre än mig. ???? jag är född 1993 och heter Julia. För oss är det 10% chans att få missfall och 90% chans att inte få det. Jag tror man ska njuta sålänge man kan. Och om det skulle gå dåligt får man försöka se det positivt tex. Att vi iallafall KAN bli gravida. <3

Jaa, jag är född -94! Vad roligt att vi är så nära o ålder och att båda heter Julia! Ja, du har rätt! Vi har mycket större chans att det blir en lyckad graviditet än att vi skulle få missfall! Åh, jag kände nästan ett litet pirr i magen av lycka där. Detta kan verkligen gå hela vägen. Jag håller tummarna för oss båda! <3
  • julia1994
    Tiana123 skrev 2018-05-12 10:51:29 följande:

Heej!

Jag plussade idag efter en lång väntan med konstigt mående. Fortfarande osäker om det verkligen är ett plus när de är så svagt.. om det är plus är jag i v.5 och bf i mitten på januari.

????????

Det ser allt ut som ett svagt litet sträck! Hur nära Bim testade du? Ta ett till test senare eller imorgon, annars kan du alltid ta ett digitalt test, då får du ett mer säkert resultat! Men man ser allt ett litet streck där, så, grattis!! :)
  • julia1994

Hur mår alla då? Har ni tydliga symptom? Eller kommer det och går? Jag känner av lätt mensvärk då och då, ömma bröst och lite bubblig i magen. Dagarna innan jag plussade hade jag riktigt ordentligas humörsvängningar, som jag trodde var PMS först. Det har dock avtagit nu i stort. Kan bli väldigt trött helt plötsligt och känner en sån orkeslöshet i hela kroppen. Jag känner inte symptomen hela tiden, det kommer och går, men det känns ändå som att någonting håller på att jobba i kroppen.

Hur mår ni? Vad har ni för symptom än så länge?

• julia1994
    Tiana123 skrev 2018-05-12 12:22:39 följande:

Det är lite oklart! Då jag sluta med p-piller i april å fick då mens direkt och enligt appen om jag har 28dagar så är den 7 dagar sen idag. Men hade en liten rosa flytning för 5-6 dagar sen också! ????

Har du testat att ta ett CB med veckoindikator? Då kan du se hur många veckor sedan du blev befruktad :)
  • julia1994
    längtan18 skrev 2018-05-14 13:47:30 följande:

Hakar också på här, plussade igår 13/5 :) det är första barnet och tredje försöket. 1000 tankar som snurrar runt eftersom allt är så nytt.

Wow, grattis! Så spännande! Är också gravid med första barnet, efter typ tredje försöket med. Aldrig varit gravid tidigare så precis som hos dig så snurrar allt väldigt mycket i huvudet nu haha :) Hur gammal är du? Lycka till med allt!
  • julia1994
    mammamiapizzeria skrev 2018-05-16 00:33:40 följande:

Hoppar gärna in här. Är gravid i vecka 5+2 med mitt andra barn. Så hoppas på en bebis i januari.

Stort grattis!! Håller alla tummar för dig! :)
  • julia1994
    längtan18 skrev 2018-05-16 06:53:45 följande:

Grattis till dig också :) jag är 26 år, själv? Och vilken vecka är du i nu? :) hoppas allt kommer gå bra för dig!

Jag blir 24 om en månad! Är i vecka 6 (5+4). Jättepirrigt! :D
  • julia1994
    Nelliki skrev 2018-05-16 10:30:09 följande:

Hej Jag hoppar in här jag med. Plussade idag på morgonen med första barnet. Hoppas den stannar. Mycket tankar och oro just nu. Men såå spännande!

Stort grattis!! Det är otroligt mycket tankar som startar i huvudet när man plussat. Jag fick plus förra veckan och har fortfarande inte riktigt fattat än tror jag, och oroar mig alldeles för mycket. Håller tummarna att allt går bra! :)
  • julia1994
    Nelliki skrev 2018-05-16 10:53:38 följande:

Började precis få lite som mensvärk och direkt börjar oron över att det ska bli missfall eller att testet var fel eller nått. En ju knäpp..

Jag förstår dig precis. Jag gick hela tiden de första dagarna och väntade på mensen. Har sammanlagt tagit 5 test (haha). Tre första dagen, ett dagen efter för att se om jag drömde eller inte haha och ett igår då jag tycker att symtomen är ganska lindriga för mig och för att jag oroar mig så mycket. Mensvärken känner jag fortfarande från och till men har förstått att det istället ät växtvärk det heter nu, livmodern växer ju till sig för att det ska få plats en liten bebis :) man bli galen haha!
Svar på tråden BF jan2019