• Jejje93

BF jan2019

Sen har jag enligt prover jag lämnade in för gyn utredning egentligen, underproduktion i sköldkörteln.. så dom vill kolla upp det typ, men det kan bero på graviditeten :)
    Så då ska jag ändå dit liksom.

• Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-11 08:18:20 följande:
    Jahaa okej! Konstigt med den stickande värken, men det är säkert ingen fara! :)

Jag tog också blodprover hos vårdcentralen veckan innan jag fick veta att jag var gravid, dagen efter jag fick veta så fick jag hem ett brev där det stod att jag hade något avvisande på sköldkörteln också, eller ?ämnesomsättningen? som dem skrev, men jag såg att det var ett sköldkötelprov som var lite högt... så det kan bero på graviditet alltså? Ska tillbaka och ta om provet i juni så jag får väl prata med dem om det då!
    Nä det är mycket som ska ändras i magen nu i början. ??

Ja men säkert. :) ring å kolla
  • Jejje93

Jaga såg nu att du hade tid i Juni haha. Jag tycker det känns som ett halvår till juni men det är ju bara nästa månad Hahah

• Jejje93
    lovenoodle skrev 2018-05-11 08:18:59 följande:

Hej Allihopa! Nu hoppar jag in här lite sent hehe. Plussade väldigt svagt i söndags 6/5, sedan har testerna blivit aningens starkare och i tisdags fick jag 2-3 på cb digitalt. Jag fick missfall i v.7 för lite mer än en månad sedan nu så jag är ENORMT orolig över denna graviditet. Tog en till sticka idag som visade starkare än tidigare men det är fortfarande inte alls lika starkt som när jag plussade med mitt första barn (född sept16). När ska man höra av sig till MVC egentligen? Hade så gärna vela göra ett vul för att se så allt ser bra ut men sist fick jag inte göra det på min mvc så funderar på att byta.. :(

Har inte särskilt mycket symtom än mer än luktkänslighet, trötthet, trög i magen, svullen i magen och att jag behöver kissa ofta. Hoppas innerligt det går vägen denna gång! Är 27 år och bor med min sambo och 1,6 åring i Göteborg :)

Håller tummarna för dig!
    Vet ingenting om MVC, haha. Det här är mitt första barn och jag vet ingenting.. typ. Kanske någon annan kan svara. Men du borde ju kunna kontakta nu ??

Finns ju folk som har noll symptom en hel graviditet så tycker inte du ska oroa dig i onödan. <3
  • Jejje93

Tror ni jag kan skriva in mig hos mvc även om jag ska till gyn den 22? Eller kanske lika bra gör de efteråt.

• Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-11 16:00:12 följande:
    Vad skulle du göra hos gyn? Vad det för VUL eller för att prata om att göra abort? Är du inte helt säker på om du ska behålla det så kan du ju alltid vänta med att skriva in dig, annars gör det nog inget om du gärna vill göra det innan!
    Jag skulle dit för hade redan en tid för utredning för pcos och endimetrios. Så dom ville ha dit mig för att ta ultraljud, prata om abort och sen det där med sköldkörteln Så dom Kan remittera mig till HC. jag vill inte ta abort längre.
  • Jejje93
    FrökenFlower skrev 2018-05-11 21:32:42 följande:

När kan man börja tycka att graviditeten är rolig? Just nu känns det som att jag bara väntar på att största missfallsrisken ska lägga sig och sen kub så att vi vet att den ser ut att må bra......

Vet inte. Tror man får tänka att om allt ser bra ut sen kommer man bara ångra att man gått runt och vart orolig..
    Och om man nu skulle få missfall eller ma så kommer du inte bli mindre ledsen för du gått runt med en konstant oro hela tiden innan.
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-11 22:56:47 följande:

Det är såå svårt verkligen att inte oroa sig. Jag kommer ju som sagt bli ledsen oavsett om jag oroat mig eller inte, men ändå är jag lika rädd att se blod på pappret varje gång jag varit på toa :( alla säger hur stor risk det tyvärr är att få missfall, så jag har inte riktigt kunnat landa helt i att jag är gravid - dels antagligen för att jag inte kan begripa det riktigt, men även för att jag fortfarande har risk att få missfall. Men bör vi inte bara njuta av stunden och bara ställa oss in på att allt går bra? För vi vet ju inte vad morgondagen ger, vi vet ju bara att just i detta nu så är vi gravida, och det kan faktiskt likagärna gå hur bra som helst för oss alla, och att det tittar ut ett par bebisar i januari nästa år! Men det är ju sååå svårt att landa i det! Eller hur känner ni? Kan ni njuta fullt ut? Är ni sådär överlyckliga som ni förväntade er att ni skulle bli när ni plussade? Jag stod bara och gapade och hamnade nog i någon form av chock haha! Blev självklart glad men det kändes för bra för att vara sant så jag kunde inte ta ut hela glädjen på något sätt haha!

Om du är född 1994 är du ett år yngre än mig. ???? jag är född 1993 och heter Julia. För oss är det 10% chans att få missfall och 90% chans att inte få det. Jag tror man ska njuta sålänge man kan. Och om det skulle gå dåligt får man försöka se det positivt tex. Att vi iallafall KAN bli gravida. <3
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-11 23:18:55 följande:
    Jaa, jag är född -94! Vad roligt att vi är så nära o ålder och att båda heter Julia! Ja, du har rätt! Vi har mycket större chans att det blir en lyckad graviditet än att vi skulle få missfall! Åh, jag kände nästan ett litet pirr i magen av lycka där. Detta kan verkligen gå hela vägen. Jag håller tummarna för oss båda! <3
    Haha ja, jätteroligt. :) jag håller också tummarna för oss <3
  • Jejje93
    FrökenFlower skrev 2018-05-12 07:47:32 följande:
    Jag var nog mer i nervös chock trots att jag redan "visste" . Jag tror känslan av overklighet släpper när vi fått se den.

Massor av januaribebisar ska vi ha!
    Jag har också släppt på oron lite sen igår. Jag kan ha inga symptom ena timmen och andra mår jag illa med molande värk. Men har inga andra symptom mer än att jag ej pallar lukter. Men ingen idé att stressa upp sig. Det är som du säger, allt händer av en anledning.
  • Jejje93
    FrökenFlower skrev 2018-05-12 08:00:23 följande:

Den konstanta mensvärken har släppt men varje gång jag kör bil så ömmar magen och jag börjar fundera på missfall. Nu har jag iofs vant mig och vet att det bara känns så just då =D

Jag hoppas lukt-problemet ska släppa snart då jag jobbar inom vården haha. Dålig kombo
  • Jejje93

Är så glad idag, har ej känt mig så gravid på senaste. Förutom illamående ibland och lite tröttare + ont i brösten fast inte på värsta sättet. Tog ett nytt test som visade 3+ veckor och förra veckan visade det 2-3.. vet att cb kan va lite dåliga att lita på men känns bra iallafall <3

• Jejje93

Hur mår allihopa? Jag är i vecka 8 nu och mår illa igen..... har inte mått illa dom senaste 5 dagarna.
    MF-ångesten är helt borta konstigt nog

• Jejje93
    Fleicia skrev 2018-05-21 19:31:40 följande:

Känner inte heller mycket, iallafall inte på dagarna... på kvällen kan jag ha molvärk och jäkligt ömma tuttar. Dessutom tycker jag att jag har högre puls, någon annan som känner av just pulsen?? Eller inbillar jag mig haha

Har samma som dig haha. Samt svårt för vissa maträtter :p kan inte äta riktig mat.
    Min puls ligger ibland på 88 när jag vilar!!!
  • Jejje93

Vill grina för har ett paniksug efter piZZA (har levt på frukt och vitt bröd i 1,5 vecka) och kan ej sova för är kissnödig HELA TIDEN.

• Jejje93

Jag var på VUL imorse.... tydligen inte i vecka 8+6 som jag trodde utan 6+0. Har pcos så kan va svårt att veta när jag blev gravid då jag har oregelbunden mens och ägglossning. Men allt stämmer enligt clearbluetesten iallafall.
    Man såg en liten knöp på bild och något som tickade på. Nu kan dom ju aldrig lova till 100% men allt såg bra ut med gulsäck eller va de heter och till största sannolikhet var det barnets hjärta och inte något av mina kärl <3 känns lite mer påriktigt nu allting.

• Jejje93

Är i vecka 8 och har inga påtagliga symptom :(. Känner mig orolig för var på VUL I vecka 9 vad jag trodde, men blev tillbaka flyttad till vecka 6 då jag har oregelbunden mens så går ej att räkna på det..
    Men allt såg ut som det skulle och något tickade på. Men hon sa att det kan vara ett kärl från mig men det såg ut som hjärtat, men det var för tidigt att garantera något. Är så rädd att jag har fått MA. Fast jag vet att hon sa att allt såg bra ut bara att det är tidigt :( jag kommer bli knäpp av det här.
    Tagit typ 20 gravtest och alla blir starka streck innan kontrollstrecket men vet att det inte behöver betyda något ...

• Jejje93
    an8oben skrev 2018-05-31 12:37:00 följande:
    Det blir så dyrt med alla grav test haha....känner igen mig. 
    Jaaa.. och dom försäkrar ju inget. Vissa står ju still i hCG... men jag gillar att ha kontroll. Antar att jag inte kan kontrollera det här hehe.
    Vet att symptomen kan komma och gå. Och tröttheten varierar från dag till dag, mår illa ibland men vet ej om det är vanligt illamående eller gravid haha. Usch måste sluta spekulera.
  • Jejje93
    an8oben skrev 2018-05-31 12:37:00 följande:
    Det blir så dyrt med alla grav test haha....känner igen mig. 
    Plus att i början hade jag dåliga sköldkörtel värden pga graviditeten. (Underproduktion) nu har jag fått börja med levaxin så kan ju va därför jag mår bättre..
  • Jejje93
    amandahyytiainen skrev 2018-06-17 17:43:55 följande:

Hallå där, hoppas det är bra med alla!

Var ett tag sen jag uppdaterade, är nu i vecka 11 och har mitt inskrivningssamtal hos mvc imorgon.

Är det någon här inne som vet om bm redan kan lyssna på hjärtljuden med en sån där ?trätratt?? Eller är det fortfarande för tidigt? :)

Tror dom KAN. MEN dom vill helst inte för det är svårt att höra och hitta. Så det kan skapa oro. :)
Svar på tråden BF jan2019