Inlägg från: julia1994 |Visa alla inlägg
  • julia1994

BF jan2019

bebispåväg95 skrev 2018-05-16 11:37:23 följande:

Hej! Hoppar in här jag också då jag fick reda på att jag är gravid 14/5, är i vecka 5+4 och enligt Preglife har jag bf 11/1.

De enda symptomen jag har just nu är trötthet samt att jag de två senaste nätterna vaknat av ?mensvärk?, vad jag har läst i den här tråden så borde de inte vara farligt?

Ska träffa BM nästa vecka, borde jag kolla upp detta innan?

Grattis! Jag har också BG den 11/1 enligt Preglife, och precis som dig känner jag typ bara av tröttheten och mensvärken, eller växtvärk som det heter nu!

Åh BM redan nästa vecka! Jag ska dit den 7/6, så om typ två veckor, men det kanske är olika från stad till stad! :) är det ditt första barn? Hur gammal är du? :) Lycka till med allt!
  • julia1994
    Linneisen skrev 2018-05-16 11:43:53 följande:

Det finns en fb-grupp redan men vi kanske kan skapa en ny? Så det inte blir för många i den.

"Mens"värk är bra att få, det är växtvärk att livmodern växer.

Finns det redan en? Jag har inte hittat någon när jag sökt på Facebook! Hade varit roligt att gå med i en! :)
  • julia1994
    julia1994 skrev 2018-05-16 11:56:16 följande:

Grattis! Jag har också BG den 11/1 enligt Preglife, och precis som dig känner jag typ bara av tröttheten och mensvärken, eller växtvärk som det heter nu!

Åh BM redan nästa vecka! Jag ska dit den 7/6, så om typ två veckor, men det kanske är olika från stad till stad! :) är det ditt första barn? Hur gammal är du? :) Lycka till med allt!

BF**
  • julia1994
    bebispåväg95 skrev 2018-05-16 12:22:49 följande:

Vad kul att ha samma dag! Ja det är mitt första barn, såg även att det var ditt, superstort grattis!!

Jag är född 95 och är 23 år, bor i Uppsala, vart kommer du ifrån? :)

Ja, precis! Mitt första barn med! Så overkligt! :)

Jag är född -94, så jag blir 24 om en månad :) från Norrköping. :)
  • julia1994
    essii skrev 2018-05-16 14:08:02 följande:

Ja det blir kanske mer personligt med en liten grupp! :) Jag kan göra en liten Facebook-grupp isåfall så är det bara för de som vill vara med att skicka ett meddelande med sin mail till mig så bjuder jag in!

Absolut! Låter som en bra idé! Säg till när du fixar den, jag går gärna med! :)
  • julia1994
    längtan18 skrev 2018-05-16 15:18:17 följande:

Är också såå pirrig!! Är du med i gruppen på fb? :)

Nej jag vet inte vilken grupp det är eller hur man går med haha! Är du?
  • julia1994
    Mamma Camilla skrev 2018-05-16 16:19:00 följande:

Hej hej, hoppar in här jag med :)

Plussade den 9/5 är i v6 (5+5) idag, Bf 11/1-19

Är 36 och detta blir vårt 5 e underverk<3

Även om vi är glada så är jag så nervös över vad dom andra barnen ska säga :) äldsta blir ju 18 i sommar minsta blir 4 <3

Ska på inskrivning hos bm imorgon, känns jätte konstigt har nog inte hunnit landa i detta ännu.

Känner mig oerhört uppblåst i magen och har kvar hugg & kramper som jag brukar få vid mens. Haft lite illamående, allra helst på fm. Är en kaffe tunna och vill gärna ha kaffe men det går inte i men doften vill jag gärna ha! Bad min man köpa hem koffeinfritt så jag törs avnjuta en hel kopp. Är hungrig hela tiden har jag inge varit med dom andra barnen.

Stort grattis till graviditeten! Lycka till! :D
  • julia1994
    längtan18 skrev 2018-05-16 18:23:41 följande:

Yes, om du är intresserad kan du skriva meddelande till iksnigel så lägger hon in dig, hon behöver din mail som är kopplad till fb bara. Gruppen är hemlig :)

Har skrivit till henne, så hoppas jag hon svarat :)
  • julia1994
    längtan18 skrev 2018-05-16 19:06:51 följande:

Det kommer hon att göra :) hur mår du än så länge? :)

Nu är jag med i gruppen! :)

Mina symtom är ganska milda, det jag känner mest är växtvärk i livmodern, trött främst på kvällarna och ömma bröst - speciellt på natten! Kan vakna av att brösten gör ont när jag vänder mig! Blev precis frisk från en förkyldning dessutom och jag är typ Aldrig sjuk, så immunförsvaret verkar ha fått sig en smäll! Mår inte illa eller så iaf! Så än är det lugnt! :D hur mår du?
  • julia1994
    längtan18 skrev 2018-05-16 19:45:12 följande:

Grymt! :)

Okej vad skönt att symtomen är ganska milda för dig just nu :) jag har noll matlust, illamåendet är sådär och har blivit överdrivet trött. Somnade på eftermiddagen direkt efter jobbet, haha.

Det där med matlust känner jag igen! Är typ aldrig hungrig! Jag känner bara att kroppen behöver mat! Och sova vill jag göra typ jämt med haha, som sagt speciellt på kvällen! Ganska lika symtom med andra ord, förutom att jag inte känner något illamående alls! :D
  • julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-18 18:18:46 följande:

Hur mår allihopa? Jag är i vecka 8 nu och mår illa igen..... har inte mått illa dom senaste 5 dagarna.

MF-ångesten är helt borta konstigt nog

Jag går in i V.7 imorgon, och mår typ som jag har gjort hela tiden - helt okej! :) växtvärk i livmodern, ömmande bröst - speciellt på natten, bubblig mage på morgonen (kanske istället för illamåendet jag inte sett till?) och nu har jag haft ont i ryggen i två dagar, lite över ländryggen (foglossning???)! Dock är jag fortfarande orolig och nervös över missfall, speciellt MA :(:(
  • julia1994
    FGK skrev 2018-05-18 21:53:46 följande:

Hejhej!

Plussade idag så jag hoppar in här. Fick mf den 1/4 och vi försökte direkt och lyckades :D Nu hoppas vi bara på att den lilla stannar denna gången! <3

Grattis! Vad roligt för er! Håller tummarna att allt går vägen! :)
  • julia1994
    Fialotta8 skrev 2018-05-18 23:02:17 följande:

Hej! Jag är i samma sits som dig med jobbet. Jag pluggade färdigt nu i maj, men började på mitt jobb i januari, fick fast tjänst i början av april och plussade 26/4. Känner mig lagom skyldig jag också kan man säga, jag jobbar på en liten arbetsplats på liten ort, ÄLSKAR mitt jobb och skulle inte byta mot något. Dessutom vill min sambo vara föräldraledig 50% så jag kommer inte ha någon superlång mammaledighet vad det verkar som just nu. Men lik förbannat känner man sig sämst. Jag bävar för det samtalet med mina chefer... :/

Har nästan samma här! Jag har inte pluggat, men fick nytt jobb förra året i september och fick fast jobb i mars i år! Vår plan var att börja försöka när jag fått fast jobb, men vi började försöka redan i februari och jag blev gravid nu i maj! Så om några veckor kommer jag behöva berättar för mina chefer och precis samma här så jobbar jag på en väldigt liten arbetsplats, både till yta men vi är även bara 4stycken, så dem kommer behöva leta en ersättare till mig, när det känns som att jag precis började på jobbet.. man känner sig ju lagom dum även om mina kollegor har blivit som mina vänner och dem garanterat skulle bli glada för min skull!
  • julia1994
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 07:35:17 följande:

Hur mår ni andra som just plussat? Jag är idag i vecka 5 (4+4 och jag känner ingenting. Har testat flera gånger och testen har blivit tydligare och tydligare så gravid är jag ju, men borde jag inte må illa? Eller ha ont i brösten, eller iallalfall någonting!? De första dagarna kände jag mer, då hade jag lite ont i magen och sådär. Men nu är allt som bortblåst. Man kan ju inte låta bli att oroa sig för att det betyder att det inte ska gå vägen. Eller är det fortfarande för tidigt för att känna massa gravsymptom? Jag tycker nästan den här tiden är den jobbigaste. Efter att man plussat, men när man bara går och väntar på att tiden ska gå så man vet om den vill stanna eller inte. 

Förstår hur du känner! Jag är i vecka 7 (6+2) och har ganska milda symtom. Visst, jag har känt av saker, har haft en del symtom, men inte till den grad jag trodde. I början var det nästan som att jag inte kände något alls, lite ömma bröst och humörsvängningar dagarna innan jag plussade, men i övrigt typ ingenting. Så man börjar ju oroa sig att det inte är något. Dock så var mina tester väldigt positiva, så det var det jag fick gå på först. Dina symtom kommer komma, och gör dem inte det, eller inte är så starka, så är det normalt med. Alla graviditeter är olika har jag fått intala mig själv. Bara för att en annan mår illa, och jag inte gör det överhuvudtaget, så behöver det inte vara fel, försöker jag säga mig själv med haha! Låt det gå en stund och njut av att du fått plus på stickan så kanske du har turen att då boka in ett VUL indin kommun! Jag fick inte det så jag försöker bara intala mig att allt kommer gå bra, men det är såklart svårt att veta när man inte kan se vad som försiggår inuti en själv :)
  • julia1994
    Fleicia skrev 2018-05-21 19:31:40 följande:

Känner inte heller mycket, iallafall inte på dagarna... på kvällen kan jag ha molvärk och jäkligt ömma tuttar. Dessutom tycker jag att jag har högre puls, någon annan som känner av just pulsen?? Eller inbillar jag mig haha

Ja, jag har också känt at högre puls, hjärtat slår lite fortare! Blodet strömmar och jobbar mer nu under graviditeten så det beror på det :D i övrigt har jag ganska milda symtom med, det kommer och går! :)
Svar på tråden BF jan2019