Sommarhopp skrev 2018-05-21 07:35:17 följande:
Hur mår ni andra som just plussat? Jag är idag i vecka 5 (4+4 och jag känner ingenting. Har testat flera gånger och testen har blivit tydligare och tydligare så gravid är jag ju, men borde jag inte må illa? Eller ha ont i brösten, eller iallalfall någonting!? De första dagarna kände jag mer, då hade jag lite ont i magen och sådär. Men nu är allt som bortblåst. Man kan ju inte låta bli att oroa sig för att det betyder att det inte ska gå vägen. Eller är det fortfarande för tidigt för att känna massa gravsymptom? Jag tycker nästan den här tiden är den jobbigaste. Efter att man plussat, men när man bara går och väntar på att tiden ska gå så man vet om den vill stanna eller inte.
Förstår hur du känner! Jag är i vecka 7 (6+2) och har ganska milda symtom. Visst, jag har känt av saker, har haft en del symtom, men inte till den grad jag trodde. I början var det nästan som att jag inte kände något alls, lite ömma bröst och humörsvängningar dagarna innan jag plussade, men i övrigt typ ingenting. Så man börjar ju oroa sig att det inte är något. Dock så var mina tester väldigt positiva, så det var det jag fick gå på först. Dina symtom kommer komma, och gör dem inte det, eller inte är så starka, så är det normalt med. Alla graviditeter är olika har jag fått intala mig själv. Bara för att en annan mår illa, och jag inte gör det överhuvudtaget, så behöver det inte vara fel, försöker jag säga mig själv med haha! Låt det gå en stund och njut av att du fått plus på stickan så kanske du har turen att då boka in ett VUL indin kommun! Jag fick inte det så jag försöker bara intala mig att allt kommer gå bra, men det är såklart svårt att veta när man inte kan se vad som försiggår inuti en själv :)