• Kakan0

BIM juni 2018

Hoppar in här! Vi hade ett tidigt missfall i februari, (5+1) blev gravida på första riktiga försöket, sedan dess har mensen spökat. Den har kommit lite som den vill. Hoppas att det ska ta sig denna månaden.

Vi har ett par vänner som precis gått ut med att dem är gravida och msn blir ju så himla avundsjuk. Använder NC och ägglossningstest

BIM lista juni

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, lottch3n

6/6 - 1995lj

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp

11/6 josssssaaaaan, kakan0

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, mindran

15/6 - josefinkl, Linalin

16/6 - Ejjami

20/6 ettlitetsyskon

• Kakan0

Började denna månaden med rosenrot och bidrottningsgele, för att förhoppningsvis korta ner min cykel som varit på 43-65 dagar efter mitt missfall i februari. är idag på cd 12 och fick idag en rosa/ljusröd blödning efter sex, har inte haft ägglossning än. Har samt haft lite ont i ena äggstocken idag. Någon som har erfarenhet av rosenrot eller bdg som vet om de kan ge mellanblödningar?

• Kakan0
    sycamore skrev 2018-05-25 10:29:52 följande:

Jag använde rosenrot i tre månader och under dessa månader hade jag spottings i en vecka före mens. Händer aldrig annars. Sen slutade jag med rosenrot oC har inte haft spottings på två månader nu

Jätte konstigt! Idag har jag inte haft någon ännu, vi får se. Avvaktar och fortsätter med rosenrot cykeln ut. Önskar verkligen att den skulle korta mer den så himla drygt att gå och vänta på ägglossningen.
  • Kakan0

Hur skulle ni tolka detta?

Är på cd 16 och testade med babyplans imorse och fick ungefär detta, senare på em testade med testlagrets ägglossningstest och fick inte alls lika starkt. Testade med babyplans ikväll igen(bilden ovan). Haft lite molvärk men inte alls som när jag har ägglossning. Tror ni den är på g? Ska jag lita på testlagret eller babyplan?

• Kakan0

Var med o skrev i början av denna tråd. Trodde mig då att min bim skulle vara 11/6, visade sig jag fick ägglossning dag 33 i cykeln istället. Och plussade idag på ÄL+9 väldigt svagt. Men sedan 1-2 veckor på digitalt.

Hade ett missfall i februari så nu håller vi alla tummar att detta ska gå vägen.

• Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-06-24 17:13:03 följande:

Vad kul att så många plussat. Jag gjorde också det precis på tredje försöket. Är nog lite i chock. Äl+13 eller 11 idag. BF 5 mars enligt NC. Håller tummarna så hårt för att allt ska gå bra nu!

Stort grattis! Fått bf 7/3 :)
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-06-24 18:10:12 följande:

Grattis till dig :) jag har nog bf 5 eller 7 mars beroende på om jag ska lita på att NC satte ut rätt äl eller om jag ska gå på min känsla. Så pirrigt och konstigt det känns nu!

Känns super pirrigt och spännande. Har du några symptom?
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-06-24 20:46:23 följande:

Det här är första cykeln som jag inte känner mig gravid! Har alltid svullna och onda bröst, de har inte ens gjort lite ont den här cykeln. Men nu känner jag att det börjar mola lite i magen och jag känner mig lite sjuk eller bakis. Annars inget än :) har du?

Har haft molvärk sen ÄL+5, precis varit utomlands så halva resan att det kanske varit något så första man gjorde idag var att testa. Annars inget annat symptom, i min förra graviditet fick jag svullna bröst i v 6 men fick sedan missfall nån dag efter :(
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-06-25 06:13:58 följande:

Nu håller vi tummarna för att det här går vägen för oss båda :)

Ja! Lycka till :)
  • Kakan0
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 10:07:31 följande:

Tjejer, vill ni hjälpa mig tänka?

Jag har bim 5/3 cirka! Vecka 5 nu 4+2

Jag har två missfall bakom mig (april och maj i år)

Och jag förstod dem tidigt då jag tog cb digitala test som aldrig ökade till gravid 1-2 veckor utan stod 1-2 veckor hela tiden! Fick missfall vecka 6 båda gångerna (motsvarande som på tisdag nu veckan som kommer)

Är såklart lite nervös, men mår illa den här gången till skillnad från de andra gångerna vilket känns ?bra? om nu fattar :)

Hade ni tagit cb digital den här gången med för att förhoppningsvis lugna mig och se att hcg ökar, eller låtit bli? Om jag ska ta, när hade ni då gjort det! Jag har två som ligger på posten som jag ska hämta i EM! Borde det inte ha slått om på fredag iaf om allt är som det ska?

Vet inte hur jag ska göra.. vill göra allt för att lugna mig, men tänk om testet visar 1-2 och sen är graviditeten ändå som den ska ... då mår jag ju bara dåligt!

Hur hade ni gjort?

Är i samma situation, har också beställt fler cb digitalt.

Fick missfall i februari 5+1, fick också bara 1-2 v på digitalt. Är idag i 3+6, fick 1-2 på digitalt tidigt redan i söndags(3+2). Ska testa nu på söndag och då ska de ju ha ökat till 2-3, jag ska göra som du försöka lugna mig själv. Jätte orolig att få se blod varje gång man går på toaletten..
  • Kakan0
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 10:55:26 följande:

Nu SKA det fasen gå <3 jag är 4+0 eller 4+2 beroende på vilken app jag sa lita på! Fick med missfall 5+1.. bläääää

Uppdatera mig gärna hur det går för dig! Håller tummarna för oss <3

Ååh! Man hoppas ju såååå. Tagit sticka varje morgon som har ökat i styrka, så det känns ju lugnande. I min förra graviditet så plussa jag med sticka på bim och det var så himla svagt. Får tänka att stickorna är till och med starkare än nu, innan min bim. Så det känns ju lite lugnande. Hoppas det går vägen för oss båda! <3
Svar på tråden BIM juni 2018